Jako wypadek przy pracy określa się zdarzenie nagłe, związane z wykonywaną pracą, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć.
Choć oczywiście lepiej unikać niebezpiecznych zdarzeń w pracy to zdarzają się przypadki, kiedy ulegniemy nieszczęśliwemu wypadkowi w pracy. Wówczas możemy liczyć na odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy.
Osoby zatrudnione na umowę o pracę odprowadzają co miesiąc składkę wypadkową na ewentualność nieszczęśliwego zdarzenia w pracy. Ubezpieczenie to jest obowiązkowe podobnie jak składka rentowa czy emerytalna. To właśnie z tej składki pochodzą pieniądze, które dostaje poszkodowany w wypadku przy pracy.
To jednorazowa wypłata przysługująca osobie która uległa wypadkowi lub jego najbliższym w przypadku śmierci.
Wysokość jednorazowego odszkodowania to 20% przeciętnego wynagrodzenia za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu. O tym ile pieniędzy otrzymamy zależy od lekarza orzecznika ZUS i komisji lekarskiej.
Warto pamiętać, że praca zdalna nie wyklucza wypadku przy pracy. O zdarzeniu trzeba niezwłocznie poinformować przełożonego.
W tych sytuacjach mówimy o wypadku przy pracy
W poniższej galerii zebraliśmy informacje dotyczące wypadku przy pracy. Kiedy dostaniemy odszkodowanie a kiedy nie.