O istnieniu takich serwisów w Polsce słyszało już 82 proc. internautów. Wzrasta nie tylko świadomość zjawiska, ale też poszczególnych stron z grupowymi „dealami”. W grudniu 2010 roku aż połowa internautów, która słyszała o zakupach grupowych, nie potrafiła wskazać żadnego znanego im serwisu. Rok później liczba ta zmalała do zaledwie 15 proc, a obecnie – jak wskazuje najnowszy raport – tylko procent tych osób nie zna jakiejkolwiek strony z „dealami”.
- Wart zauważenia jest fakt, że aż 89 procent internautów, którzy słyszeli o zakupach grupowych, przyznaje, że odwiedziło poszczególne strony z ofertami - zaznacza Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl. - Tylko sześć procent pytanych stwierdziło, że nie da się namówić na odwiedzenie tego rodzaju serwisów.
Według badań w pierwszej piątce najbardziej znanych stron z „dealami” znajdują się kolejno: Groupon.pl (znany 96 proc. respondentów), Citeam.pl (79 proc.), Gruper.pl (66 proc.), MyDeal.pl (48 proc.) oraz Grupeo.pl (31 proc.).
Niemal co trzeci internauta zna Okazik.pl, a co drugi FastDeal.pl oraz SweetDeal.pl. Poniżej tego pułapu znalazły się kolejno: HappyDay oraz serwisy Cuppon, GoDealla, Zniżkomania oraz MagicDeal.