Jak "cwaniakują" sprzedawcy:
- Handlarze unikają wydawania paragonów i nie podają swoich danych kontaktowych, które są niezbędne do ewentualnej reklamacji.
- Regionalne produkty, rękodzieło nie zawsze są tak wyjątkowe. Przyjrzyj się metce lub informacji na opakowaniu i sprawdź, gdzie dany towar został faktycznie wyprodukowany.
- Zdarza się, że sprzedawcy korzystają z niecertyfikowanych wag, które zawyżają wagę.
- Tabliczki z napisem „Po odejściu od stoiska, reklamacji nie uwzględniamy” - są niezgodne z przepisami.
- Handlarze nie podają cen produktów - musisz o nie pytać.
- Tradycyjne kubki, w których sprzedaje się napoje podlegają zwrotnej kaucji - sprzedawcy jednak niechętnie ją oddają.
- Uwaga na wszelkie promocje typu 2 plus 1, kup 3 w cenie 2, gratisy itd.
Przeczytaj też: Sposoby na klienta. Zrobią tak, byśmy wyszli z pełnym koszykiem i wydali jak najwięcej
Oto twoje prawa podczas zakupów na jarmarku:
- Masz prawo do otrzymania dowodu zakupu np. paragonu;.
- Masz prawo do otrzymania danych kontaktowych do sprzedawcy.
- Masz 2-letnie prawo do reklamacji produktu na podstawie rękojmi.
- Kupując od na stoisku, nie masz prawa do zwrócenia towaru, jeżeli sprzedawca oferuje taką możliwość, jest to wyłącznie jego dobra wola.
Przeczytaj również: Jarmarki bożonarodzeniowe 2018 w Przysieku, Rypinie i nie tylko
Europejskie Centrum Konsumenckie zachęca, by na świąteczny wyjazd zainstalować na telefonie aplikację ECC-Net Travel.
- Wyjeżdżając na zagraniczny targ bożonarodzeniowy, nie rezygnuj z praw konsumenckich, miej je zawsze przy sobie - radzą eksperci ECK. - Bezpłatna aplikacja ECC-Net Travel pomoże konsumentom przezwyciężyć trudne sytuacje - w 25 różnych językach i 30 krajach europejskich. Działa również offline.
