W 2017 roku Polacy najczęściej zamawiali przez internet ubrania, dodatki i akcesoria. A według badania Nielsena 56 proc. Polaków nie ma w planach kupowania tym kanałem świeżych i domowego użytku towarów.
Klienci w Polsce są ostrożni i muszą się przekonać do zakupów online. Przyczynami nie dokonywania zakupów żywności w internecie są: dodatkowe opłaty (46 proc. wskazań), brak możliwości obejrzenia produktu z bliska (35 proc.), obawy dotyczące jakości produktów (27 proc.), ceny i oferty w sklepie (22 proc.) oraz kwestie dotyczące czasu dostawy (18 proc.) - wylicza powołując się na badanie portal Dla Handlu.
Czytaj również: Zakupy w internecie. Oto, co polscy e-konsumenci kupują
Kupujący FMCG online klienci wybierają najczęściej wodę mineralną, soki i nektary, napoje gazowane, żółte tłuszcze, kawę i mleko. Nieco rzadziej wybierane są chipsy, dezodoranty, pieluchy i produkty do pielęgnacji twarzy. Najczęściej kupowane podkategorie produktów to kosmetyki/pielęgnacja (34 proc.), jedzenie/akcesoria dla zwierząt (16 proc.) i rzeczy dla niemowląt i dzieci (15 proc.).
Na zakupy z dowozem decyduje się 78 proc. klientów e-sklepów, kupujących produkty szybkozbywalne. Dwie trzecie wybiera odbiór zamówienia w sklepie, a 53 proc. - w opcji drive-thru. Nieco ponad połowa klientów sklepów internetowych swoje zakupy FMCG odbiera w danym punkcie. Przeciętny konsument na zakupy internetowe wydaje od 191 zł (w opcji bez dostawy) do 225 zł (z dostawą).
Źródło: DlaHandlu.pl, Nielsen
