Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakupy Polaków w internecie. Unikamy kupowania świeżych produktów przez sieć

oprac. (tik)
Pixabay.com
56 proc. Polaków woli kupować produkty świeże i domowego użytku w sklepie fizycznym i nie rozważa zamówienia ich przez internet - wynika z danych Nielsena, dotyczących trendów konsumenckich w e-commerce. Z tej kategorii najczęściej kupujemy w sieci kosmetyki, produkty dla zwierząt, dzieci i niemowląt.

W 2017 roku Polacy najczęściej zamawiali przez internet ubrania, dodatki i akcesoria. A według badania Nielsena 56 proc. Polaków nie ma w planach kupowania tym kanałem świeżych i domowego użytku towarów.

Przeczytaj: Parlament Europejski zatwierdził przepisy dotyczące e-handlu. Będzie łatwiej zrobić zakupy w zagranicznym sklepie

Klienci w Polsce są ostrożni i muszą się przekonać do zakupów online. Przyczynami nie dokonywania zakupów żywności w internecie są: dodatkowe opłaty (46 proc. wskazań), brak możliwości obejrzenia produktu z bliska (35 proc.), obawy dotyczące jakości produktów (27 proc.), ceny i oferty w sklepie (22 proc.) oraz kwestie dotyczące czasu dostawy (18 proc.) - wylicza powołując się na badanie portal Dla Handlu.

Czytaj również: Zakupy w internecie. Oto, co polscy e-konsumenci kupują

Kupujący FMCG online klienci wybierają najczęściej wodę mineralną, soki i nektary, napoje gazowane, żółte tłuszcze, kawę i mleko. Nieco rzadziej wybierane są chipsy, dezodoranty, pieluchy i produkty do pielęgnacji twarzy. Najczęściej kupowane podkategorie produktów to kosmetyki/pielęgnacja (34 proc.), jedzenie/akcesoria dla zwierząt (16 proc.) i rzeczy dla niemowląt i dzieci (15 proc.).

Na zakupy z dowozem decyduje się 78 proc. klientów e-sklepów, kupujących produkty szybkozbywalne. Dwie trzecie wybiera odbiór zamówienia w sklepie, a 53 proc. - w opcji drive-thru. Nieco ponad połowa klientów sklepów internetowych swoje zakupy FMCG odbiera w danym punkcie. Przeciętny konsument na zakupy internetowe wydaje od 191 zł (w opcji bez dostawy) do 225 zł (z dostawą).

Źródło: DlaHandlu.pl, Nielsen

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska