https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ZDMiKP w Bydgoszczy wciąż szuka oszczędności. Są nowe pomysły. Jakie?

(bog)
Pracownicy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wciąż szukają oszczędności, które zapewnią bezproblemowe działanie komunikacji miejskiej w przyszłym roku.
Pracownicy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wciąż szukają oszczędności, które zapewnią bezproblemowe działanie komunikacji miejskiej w przyszłym roku. Agata Wodzień/ mmbydgoszcz
Zarząd dróg rezygnuje z remontu pętli na Błoniu, likwidacji autobusowej linii nr 59 oraz nowych ludzi do obsługi strefy płatnego parkowania, mimo że od marca ma być dwa razy większa.

Pracownicy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wciąż szukają oszczędności, które zapewnią bezproblemowe działanie komunikacji miejskiej w przyszłym roku.

Przeczytaj także:Likwidacja rowerowego kontrapasa na ul. Gdańskiej stała się faktem [zdjęcia]

Dokładnie tydzień temu opisaliśmy ich pomysł, który zakładał m.in. podwyżkę cen biletów jednorazowych i sieciówki. Plan ten został jednak odrzucony przez ratusz. Nie minął tydzień, a w piątek zaprezentowano prezydentowi nową koncepcję oszczędności.

Zza biurek na ulice

Jak udało nam się ustalić tym razem drogowcy w końcu poszukali ich na własnym podwórku. Na kilku stronach zadeklarowali bowiem rezygnację z zapowiadanego od lat remontu pętli autobusowej na Błoniu. To jednak niespełna pół miliona złotych. Tymczasem do załatania przyszłorocznej dziury w budżecie ZDMiKP potrzeba kilkanaście razy więcej.

Dlatego kolejne oszczędności zaproponowano w ramach sprzątania miasta oraz likwidacji jednego z wydziałów biura ZDMiKP. Do tego drogowcy zrezygnowali z zatrudniania nowych pracowników do obsługi strefy płatnego parkowania. I to mimo że już w marcu jej obszar powiększy się dwukrotnie. Jak udało nam się ustalić w tym przypadku na ulice mają wyjść, po wcześniejszym szkoleniu, dotychczasowi pracownicy biura strefy.

Najlepsze artykuły za jednym kliknięciem. Zarejestruj się w systemie PIANO już dziś!

Jest też dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji. Zrezygnowano bowiem z likwidacji autobusowej linii nr 59. Niestety, wciąż za to czarne chmury wiszą nad autobusami nr 72. Ta linia, według drogowców, wciąż jest uznawana jako zbędna.

Bura za podwyżki

Dodatkowo prawie 4 mln złotych mają przynieść drogowcom zmiany i ograniczenia w funkcjonowaniu układu tramwajowego, które wprowadzili ostatniej soboty.

Na razie nic nie wiadomo na temat podwyżek cen biletów. W ubiegły poniedziałek drogowcy proponowali ratuszowi zmianę ceny biletu jednorazowego na 3,6 zł, a sieciówki na 98 złotych. Prezydent kategorycznie odrzucił jednak ten pomysł. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że dostało się za niego szefowi ZDMiKP, i dlatego tym razem tematu w ogóle nie poruszono.

Ostateczne decyzje odnośnie oszczędności w ZDMiKP, a co za tym idzie - przyszłości komunikacji miejskiej, mamy poznać jeszcze w tym tygodniu. Do sprawy wrócimy.

Wiadomości z Bydgoszczy

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bdgn
Wyjazd z ul.Spornej w Toruńską.Kierowcom zasłaniają widok
płyty ustawione na przystanku tramwajowym.

Dobrze że pracownicy ZDMiKP czytają tą dyskusję. Przyda się im nieco refleksji. Tego rodzaju fuszerki to chyba wasza (ZDMiKP) specjalność. Ulice w Bydgoszczy nigdy nie będą bezpieczne, jeśli nadal będziecie stosować swoje
genialne
rozwiązania, które rzekomo mają poprawiać bezpieczeństwo a faktycznie stają się zagrożeniem. Przykład? Wszędobylskie ŻÓŁTE BARIERY które chyba mają być waszym zdaniem remedium na poprawę bezpieczeństwa w mieście. Ustawiacie je z pasją, lecz ku naszemu nieszczęściu bez wyobraźni, w niemal każdym zakątku gdzie jest jakiś problem do rozwiązania. Trudno mi uwierzyć, że nie zdajecie sobie sprawy, jak one ograniczają widoczność kierowcom. Wcale nie rozwiązują tych problemów, które miały w założeniu rozwiązać a generują nowe i znacznie przyczyniają się do wzrostu niebezpiecznych zdarzeń. Przykład: Osowa Góra, ul Kolbego na odcinku od polo market do banku ING. Bezładna układanka sześciu (po co aż tyle?) wyjazdów z parkingu i posesji oraz kilkudziesięciu barier ustawionych wzdłuż ulicy, przy samej krawędzi jezdni. Skutecznie zasłaniają te wyjazdy zarówno kierowcom jadącym ul. Kolbego jak i tym którzy wyjeżdżają z parkingu. To nie koniec, pośrodku tego bałaganu prowizorka przystanku autobusowego z płyt betonowych, z prowadzącą do niego niewyraźną ścieżką zamiast chodnika. Tylko 150 metrów a jaka kumulacja fuszerki polegającej nie tylko na totalnym braku widoczności (tylko dzięki waszym żółtym barierom), zbyt wielu punktach kolizyjnych, braku bezpiecznego chodnika dla pasażerów autobusu, braku zatoki. Efekt? Wymuszanie pierwszeństwa, niezliczone kolizje i wypadki. W ostatnim okresie (listopad i maj 2012) dwa śmiertelne - w tym motocyklista, który zderzył się z samochodem wyjeżdżającym z ul. Perkozowej - a jakże, tam też są wasze żółte bariery.

Podsumowując apel do was światli drogowcy. Poszukajcie w internecie - polecam choćby wójka google, to plan minimum dla was - m. in. przykładów bezpiecznych przystanków, chodników, wyjazdów z dobrą widocznością - uczcie się od naszych zachodnich sąsiadów. A nam, użytkownikom dróżek i ścieżek bydgoskich, życzę zdrowia i szczęścia bo na pewno jeszcze nie raz się nam przyda...
G
Gość
Żądam przywrócenia linii 72!
M
Maciej
Brawo Panie Prezydencie za decyzję o niepodwyższaniu cen biletów- to dobra decyzja dzięki której pasażerowie nie uciekną z komunikacji miejskiej
B
Bydgoszczanin
Do tego oburzonego pracownika ZDMiKP.Bylem u was wielokrotnie.Przedstawiałem błędy
w sygnalizacji ulicznej i inne sprawy i co?Ano nic!Wy przecież wiecie i znacie się lepiej
prawda?A teraz przyklady.Wyjazd z ul.Spornej w Toruńską.Kierowcom zasłaniają widok
płyty ustawione na przystanku tramwajowym.Nie widać samochodów jadących od
strony Łęgnowa.To po pierwsze.Po drugie.Po co wydano pieniądze na sygnalizację
świetlną na tym skrzyżowaniu,skoro trzeba było ją zaraz wyłączyć bo wypadek gonił
wypadek?Po trzecie.Dlaczego mając tak dużo miejsca do zrobienia prawoskrętu w ulicę
Sporną z Fordońskiej tego nie zrobiono?Efekt tej fuszerki jest taki,że wystarczy jeden
Tir lub autobus przegubowy jadacy w ul.Przemysłową żeby zablokować samochody
chcące jechać w Sporną i mające zielone światła?Jak rozmawiałem z waszym "fachowcem"
na temat tych nieszczęsnych zatok sugerując że można było to robić po kolei tzn.
jedną zatokę skończyć i zacząć następną,to ten światły mąż mi odpowiedział że roboty
tym systemem trwałyby do wiosny!A teraz jest lepiej?Będą mrozy to i tak to się
przeciągnie do wiosny oczywiście z "pożytkiem"dla nas kierowców i pasażerow
klnących w autobusach na opóżnienia tychże.Wpuszczacie wodociągi na ulice nawet
nie sprawdzając dlaczego tak długo się pieprzą z robotami.Ulica Jasieniecka bije już
wszelkie rekordy głupoty nie wspominając już ulicy Inwalidów na której cztery razy
kopali w tych samych dziurach.Lepiej się chłopie nie wypowiadaj i siedz cicho jak jeszcze
masz na czym.Nowy dyrektor po przyjściu do Bydgoszczy zaczął dobrze i to było
widać po ulicach.Teraz widać już mu się nie chce a szkoda bo może popędził by was
do roboty.
k
keny
Sam jesteś nieudacznikiem pokrzykującym zza węgła, a generalizowanie jest domeną ludzi słabych i mało rozgarniętych, żeby nie użyć bardziej dosadnych słów. Zapraszam do ZDMiKP może podyskutujemy o tym, jakie i jak często płacisz podatki i kogo utrzymujesz. Gwarantuję Ci, że ja ciężko pracuję na swoje utrzymanie i nie jestem typem spijającym w pracy kawki i gadającym o pierdach. Zapewniam. Nie mam czasu na pisanie wielkich postów, bo zabieram się za pracę. Pozdrawiam

Dyskusja odbywa sie na forach i o waszych "świetnych pomysłach " sporo napisano vide ul Sporna-jak można było remontować ta ulice przez rok i tak ja spie....lic chyba tylko mało rozgarnięty ,ze nie użyję mocniejszych slow
f
fred
Sam jesteś nieudacznikiem pokrzykującym zza węgła, a generalizowanie jest domeną ludzi słabych i mało rozgarniętych, żeby nie użyć bardziej dosadnych słów. Zapraszam do ZDMiKP może podyskutujemy o tym, jakie i jak często płacisz podatki i kogo utrzymujesz. Gwarantuję Ci, że ja ciężko pracuję na swoje utrzymanie i nie jestem typem spijającym w pracy kawki i gadającym o pierdach. Zapewniam. Nie mam czasu na pisanie wielkich postów, bo zabieram się za pracę. Pozdrawiam

Sam jesteś nieudacznikiem pokrzykującym zza węgła, a generalizowanie jest domeną ludzi słabych i mało rozgarniętych, żeby nie użyć bardziej dosadnych słów. Zapraszam do ZDMiKP może podyskutujemy o tym, jakie i jak często płacisz podatki i kogo utrzymujesz. Gwarantuję Ci, że ja ciężko pracuję na swoje utrzymanie i nie jestem typem spijającym w pracy kawki i gadającym o pierdach. Zapewniam. Nie mam czasu na pisanie wielkich postów, bo zabieram się za pracę. Pozdrawiam

Sam sobie zaprzeczasz skoro masz czas w pracy korzystać z internetu
r
roadmarks
Najłatwiej zlikwidować nie komunikację, a ZDMiKP. Tych fachowców od siedmiu boleści, nieudaczników od robót drogowych i innych spraw utrzymujemy od lat, a jeszcze co chwilę musimy ich poprawiać i wytykać kolejne błędy.

Sam jesteś nieudacznikiem pokrzykującym zza węgła, a generalizowanie jest domeną ludzi słabych i mało rozgarniętych, żeby nie użyć bardziej dosadnych słów. Zapraszam do ZDMiKP może podyskutujemy o tym, jakie i jak często płacisz podatki i kogo utrzymujesz. Gwarantuję Ci, że ja ciężko pracuję na swoje utrzymanie i nie jestem typem spijającym w pracy kawki i gadającym o pierdach. Zapewniam. Nie mam czasu na pisanie wielkich postów, bo zabieram się za pracę. Pozdrawiam
k
kaspron
Najłatwiej zlikwidować nie komunikację, a ZDMiKP. Tych fachowców od siedmiu boleści, nieudaczników od robót drogowych i innych spraw utrzymujemy od lat, a jeszcze co chwilę musimy ich poprawiać i wytykać kolejne błędy.
H
Henryk
Linia 72 jest zbędna a dziś wracając z pracy autobus był taki pełny, że na przystanku przy ul. Wiślanej oraz pod UTP nie było miejsca dla nikogo. Około godz 16 z autobusu nie skorzystało około 10 osób.
P
POLDEK
Amoze by tak zrezygnowac z utrzymywania STRAZY MIEJSKIEJ byloby 12 milionow na zalatanie dziury budzetowej MIASTA To sa dopiero zaoszczedzone pieniadze
g
gucio
Mam rewolucyjny pomysł na oszczędności - zlikwidować całkowicie komunikację miejską. Rynek nie znosi próżni i znajdą się tacy, którym się opłaci...
w
wika
moze panowie z zarzadu zrezygnuja z samochodów sluzbowych i sami beda jezdzic tak piekna komunikacja miejska szczegulnie tramwajami co 30 minut
a
asdfg
Po co? Żeby tramwaje jeździły co 30 min?
M
Maxim
Szkoda, że remont pentli idzie na bok, co roku powinny być remontowane pentle autobusowe i tramwajowe. Choć po jednej.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska