Za pomocą systemu elektronicznego rodzice i opiekunowie mają prawo ubiegać się o przyjęcie dziecka do maksymalnie trzech szkół podstawowych. Podstawą do zapisania dziecka do placówki jest złożenie w tzw. "szkole pierwszego wyboru" wypełnionego formularza rekrutacyjnego. Trzeba to zrobić właśnie do piątku.
Formularz w wersji elektronicznej należy złożyć za pomocą portalu internetowego dla rodziców, który jest dostępny na: www.torun.elemento.pl. Ci, którzy nie mają dostępu do internetu, mogą otrzymać formularz w wybranej szkole podstawowej i wypełnić go w formie papierowej.
Zobacz także: Wypadki w szkołach w Kujawsko-Pomorskiem [infografika]
Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające dane zawarte w formularzu rekrutacyjnym. Kolejność zgłoszeń kandydatów nie ma wpływu na wynik kwalifikacji.
Nabór do publicznych szkół podstawowych rozpoczął się 9 marca. Nie biorą w nim udziału: Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia, Szkoła Podstawowa nr 33, Szkoła Podstawowa Specjalna nr 19 i 26. Jak długo będziemy natomiast czekać na wyniki rekrutacji? 24 kwietnia do godz. 12 mają zostać ogłoszone listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do wskazanych placówek. Od 27 do 29 kwietnia do godz. 15 rodzice powinni potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do danej szkoły. Brak takiego potwierdzenia w terminie jest równoznaczny z rezygnacją z miejsca w danej placówce. 30 kwietnia do 12 zostaną ogłoszone listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkół.
Podczas tego naboru brane są pod uwagę takie kryteria jak np. zamieszkiwanie kandydata na terenie miasta, ubieganie się o przyjęcie do szkoły najbliżej miejsca zamieszkania lub pracy rodziców.
Harmonogram rekrutacji do szkół podstawowych w Toruniu | Create infographics