Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wprowadza 10 zmian w programie "Czyste Powietrze", realizowanym od 19 września 2018 roku. Taka zapowiedź padła na początku marca 2020 roku. Wypunktowano tu:
- Uproszczenie zasad przyznawania dotacji
- Włączenie w program JST
- Skrócenie czasu rozpatrywania wniosków
- Uproszczenie wniosku o dotację
- Wprowadzenie możliwości składania wniosków online w serwisie go.pl
- Włączenie w program sektora bankowego
- Integracja z programem "Mój prąd"
- Powiązanie wysokości dotacji z efektem ekologicznym
- Dotacja dla tych, którzy wymienili już źródła ciepła
- Możliwość finansowania przedsięwzięć rozpoczętych i zakończonych.
Narodowy fundusz zaznacza, że "do czasu ogłoszenia naboru na nowych zasadach, wnioski o dofinansowanie wymiany przestarzałych pieców oraz dofinansowanie termomodernizacji domów jednorodzinnych należy składać do właściwych wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej na zasadach przewidzianych w obowiązującej obecnie wersji programu Czyste Powietrze".
Szczegółowe zasady --->
Nowa wersja programu Czyste Powietrze (od 2020 r.)
Program Czyste Powietrze w liczbach
Według danych zebranych do 21 lutego 2020 roku, w programie Czyste Powietrze w całej Polsce zostało złożonych 119 623 wniosków, kwota wnioskowanych dotacji wyniosła 9 090 015 472 zł, a kwota pożyczek 364 219 546 zł.
- pozytywne decyzje o dofinansowaniu: 85 956 wniosków. 1 511 063 439 zł dotacji, 151 754 868 zł pożyczek
- podpisane umowy - ponad 73 tys. sztuk.
- wypłaty: 27 472 wnioski. 324 864 089 zł dotacji, prawie 37,9 mln zł pożyczek
Praca NFOŚiGW oraz WFOŚiGW a koronawirus
Od 16 marca do odwołania NFOŚIGW pracuje zdalnie, podobnie jego wojewódzkie biura. Pytania dotyczące programu „Czyste Powietrze może przesyłać mailowo: [email protected]. Do dyspozycji zainteresowanych są również wojewódzkie infolinie. W przypadku Kujawsko-Pomorskiego infolinia oraz mail Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu:
- 56 62 12 370
- 56 62 12 371
- [email protected]
Wojewódzki funduszu przekazuje na swojej stronie, że podjęto decyzję o wstrzymaniu bezpośrednich spotkań i konsultacji w Funduszu. "Od 16 marca br. do odwołania dokumenty będzie można składać do skrzynki podawczej znajdującej się w przedsionku głównego wejścia do siedziby Funduszu ul. Fredry 8, 87 – 100 Toruń, tradycyjną drogą pocztową lub za pośrednictwem EPUAP".
Biura Terenowe w Inowrocławiu, Świeciu i Włocławku – zostają zamknięte do odwołania.
Informacje na temat złożonych wniosków można uzyskać dzwoniąc na nr tel: 56 62 12 358. Wiadomości na temat wypłaty środków: tel. 56 62 12 388 lub 56 62 12 381 oraz mail: [email protected].
