- Będziemy w nie solidnie inwestować - mówi Maciej Rybicki, prezes Provimi Polska. - To część planu rozwojowego polskich wytwórni, na który firma Provimi przeznaczy 50 milionów złotych.
Nowa strategia na lata 2011 - 2020
Z początkiem 2011 roku doszło w Provimi do przekształcenia dotychczasowej organizacji sprzedaży regionalnej w sprzedaż gatunkową, podzieloną na trzy grupy: bydło, trzoda chlewna i drób.
- Taki podział to przede wszystkim zwiększenie skuteczności i efektywności operacyjnej firmy. Nowa strategia Provimi zbudowana została w oparciu o potrzeby zarówno drobnych, jak i dużych producentów oraz dostawców, a jej głównym celem jest utrzymanie pozycji lidera na rynku produkcji pasz i żywienia zwierząt w Polsce - podkreśla Maciej Rybicki.
Nowe rozwiązania pozwolą wzmocnić rentowność produkcji oraz wdrażać programy żywienia zwierząt, które z kolei zwiększą opłacalność hodowli.
Podział pasz już przy produkcji
Ważnym etapem modernizacji wytwórni w Świeciu jest wdrożenie nowoczesnych systemów, wspierających proces produkcji pasz. - Zapewnią one zwiększenie możliwości logistycznych naszej wytwórni. Została ona również wyposażona w automatyczne sondy do pobierania prób oraz w analizatory w bliskiej podczerwieni NIRS, dzięki którym weryfikacja pasz odbędzie się już podczas procesu produkcyjnego - wyjaśnia prezes.
W przypadku Provimi - firmy zajmującej pozycję lidera rynkowego - dostęp do nowoczesnego, efektywnie działającego zaplecza technicznego jest niezbędny. - Choćby dla stałego unowocześniania produktów zgodnie ze światowymi wymogami rynku - tłumaczy Maciej Rybicki.