https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zmodernizowany tramwaj jest już w Grudziądzu

(Deks)
Przemek Decker
Na tory wyjedzie po przejściu badań technicznych.

Wyremontowany wóz do naszego miasta został przywieziony dziś rano. W szynowcu wymieniono siedzenia i okna. Co najważniejsze, zainstalowano nowy, bardziej oszczędny napęd.

- Wóz musi teraz przejść badania techniczne - mówi Włodzimierz Tesz, rzecznik prasowy Miejskiego Zakładu Komunikacji.

Tramwaj zmodernizowali pracownicy konsorcjum firm Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz.

Do końca roku wyremontowanych zostanie jeszcze 5 tramwajów. Modernizacja wszystkich wozów pochłonie w sumie 6 milionów złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 25

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
zmodernizowany -- to i tak szajs !!!!!!!!!!!!!!

Zmodernizowany tramwaj po remoncie jeszcze pojeździ, jak na nowe wozy przewoźnika nie stać to dobrze ze chociaż remontuje
k
koks
zmodernizowany -- to i tak szajs !!!!!!!!!!!!!!
f
figa
do tego trzeba dodać że ze starego tramwaju została tylko belka dolna, reszta to wszystko nowe części... także modernizacja(1 mln) wyszła taniej niżeli kupno nowego(6 mln) tramwaju...
d
dzyń-dzyń
Remont i modernizacja odbyła się w ZNTK Mińsk Mazowiecki a tam nie ma torów tramwajowych aby sprawdzić jazdę. Na zajezdni mówią ,że układy sterowania , systemy rejestracji parametrów, czarna skrzynka można zgrywać przez USB na pen-driver.Dzwignia jazdy za pomocą joistyka .Umożliwia również zwrot energii kinetycznej podczas hamowania do sieći .Przy zaniku sieci (600v) można zjechać np. ze skrzyżowania na akumulatorach. Falownik zasila napięciem zmiennym o regulowanej częstotliwości silniki trakcyjne.Czarna skrzynka zapisuje 28 parametrów , nawet czy motorniczy włączył migacz. Mechanicy będą musieli podnieść kwalifikacje . Tylko czy tory spełnią standard .
G
Gość
Te tramwaje to się do muzeum techniki nadają, albo na złom
A
Adam
Każdy pojazd szynowy po kapitalnym remoncie musi mieć dopuszczenie do ruchu - stąd są te testy, aby sprawdzić, czy wszystko dział, jak coś będzie nie tak, będą musieli to poprawć,
A
Adam
od ciekawostka! tramwaj po kapitalnym remoncie iw firmie ktora sie zajmuje takimi naprawami i teraz musza byc testy???? to dopiero bedzie jak sie okaze ze cos jest nie tak
G
Gość
Rany Boskie ludzie z czego wy się cieszycie? Reanimowano starego trupa który już dawno powinien być na złomie i robi się kampanię na cały region. Przecież to jest zwykłe ośmieszanie miasta i jego mieszkańców. Czasami się wydaje że mieszkam w jakieś wiosce w głębokiej Afryce z dala od cywilizacji. Trochę zdrowego rozsądku. Przecież cała Polska się obecnie śmieje z Grudziądza jako skansenu bezrobocia, biedy i nieudolnych władz, jeszcze dodawać jeden powód do śmiechu.
G
Gość
nisko podłogowe ?? buhaahaaa kto wam taki kit sprzedał.Perony mają budować na rynku i na placu stycznia kosztem skrócenia jednego pasa ruchu dla skrecających w sienkiewicza. Perony na Wybickiego kosztem chodników i szerokości ulicy,perowny w Tarpnie kosztem wycinki lasu i itp.
s
schody
Czy będzie niskopodłogowy - tak jak Sikora obiecywał?
G
Gość
Po remoncie w Pesie ciekawe jaka będzie awaryjność zmodernizowanego pojazdu, bo pojazdy tej bydgoskiej firmy są dosyć awaryjne
G
Gość
Może sprawdź w MZK na jak długo Jagr miał podpisaną umowę na reklamę, a potem cwaniakuj. Akcja nieoklejania pojazdów MZK dotyczyła nieprzedłużania umów na reklamy, a nie rozwiązywania obowiązujących umów.

Tramwaj z reklama Jagr (GT 6) jeździ jeszcze po mieście, jako jeden z niewielu nie jest w barwach miejskich posiada reklamę i jest niebieski
m
marketing manager
No i koniecznie te "nowe" tramwaje oblepić reklama firm sprzyjajacych Malinie , jak Jagr, itp. A przecież dwa lata przerowadzono akcje zdejmowania WSZYSTKICH reklam z tramwajów.Miały byc jednolite. Już sie Sikorze odmieniło? Jeżdzi po torach swieżuteńkie "masełko" z Jagra - tylko patrzec jak pozostałe będa oklejone słusznymi reklamami. Ach wy krętacze pospolići.

Może sprawdź w MZK na jak długo Jagr miał podpisaną umowę na reklamę, a potem cwaniakuj. Akcja nieoklejania pojazdów MZK dotyczyła nieprzedłużania umów na reklamy, a nie rozwiązywania obowiązujących umów.
G
Gość
No i koniecznie te "nowe" tramwaje oblepić reklama firm sprzyjajacych Malinie , jak Jagr, itp. A przecież dwa lata przerowadzono akcje zdejmowania WSZYSTKICH reklam z tramwajów.Miały byc jednolite. Już sie Sikorze odmieniło? Jeżdzi po torach swieżuteńkie "masełko" z Jagra - tylko patrzec jak pozostałe będa oklejone słusznymi reklamami. Ach wy krętacze pospolići.
G
Gość
Bredzisz Gościu. Wiśniewski pod koniec swojej kadencji rzeczywiście wysunął projekt, aby przy realizacji II etapu Średnicówki pokonać przeszkody, które dziś uniemożliwiają rozbudowę sieci w kierunku Lotniska, Węgrowa i Kobylanki. Pomysł był bardzo sensowny, ale Sikora z Maliniakiem nawet nie próbowali go zrozumieć. Wymyąlili inny, własny. Modernizacja tego, co jest. Złożyli zapotrzebowanie, dostali wstępną obietnicę, że może dostaną 40 mln... tyle tylko, że z projektu wynika, że będzie to kosztować 200 mln. Projekt poszedł do kosza, a Sikora każe nam się cieszyć wyremontowaniem 38 letniego trammwaju. Rzeczywiście sensacja na miarę 100-tysięcznego miasta. Kpina. Na spotkaniu SMKM wszyscy ryczeli ze śmiechu, kiedy opowiadałem im o sikorowych pomysłach na tramwaje.

Ciekawe co Sikora z Malinowskim obiecają wyborcom w trakcie zbliżającej się dużymi krokami kampanii wyborczej moze tramwaj na księżyc ...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska