1000 nowych samochodów będzie wozić przesyłki kurierskie i paczki z e-sklepów w Poczcie Polskiej

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Poczta Polska
Poczta Polska leasinguje ponad tysiąc samochodów dostawczych. To efekt zawartych właśnie umów z ING Lease na samochody Peugeot oraz z PKO Leasing S.A. na samochody o ładowności 8 t marki Iveco.

Nowe auta zapewnią efektywny transport przesyłek kurierskich, obsługę klientów biznesowych, głównie e-sklepów oraz zapewnią połączenia logistyczne placówek pocztowych z sortowniami - informuje spółka.

Polecamy także: Poczta Polska zwiększyła liczbę klientów biznesowych o 6 tysięcy firm

Na podstawie umowy z firmą ING Lease Poczta wprowadzi 1 028 samochodów do 3,5 t w dwóch transzach. Połowa z nich zostanie dostarczona do końca roku, druga część w pierwszym kwartale 2021. Zamówione samochody marki Peugeot mają ładowność od 0,5 t do 1,7 t, co zapewnia realizację różnorodnych zadań transportowych.

Rośnie rynek e-commerce

- Rozwój logistyki jest kluczowy dla działalności biznesowej Poczty Polskiej. Szczególnie teraz, kiedy przygotowujemy się do okresu przedświątecznego, ważne jest dla nas zapewnienie sprawnego transportu do obsługi przesyłek dynamicznie rosnącego rynku e-Commerce – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Ponadto do końca roku PKO Leasing S.A., dostarczy Poczcie 18 aut ciężarowych marki Iveco o ładowności do 8 t, pozostałe 25 ciężarówek dołączy do floty pocztowej w I kwartale 2021 roku. Zamówione samochody będą miały nadwozie typu furgon, wyposażone w platformy załadunkowe w 2 typach o ładowności do 4,5 t oraz do 8 ton.

Coraz więcej paczek

- Modernizacja floty jest odpowiedzią Poczty Polskiej na stały trend wzrostu liczby paczek. Nowoczesne auta to nie tylko większa efektywność transportu, czy optymalizacja kosztów, ale także wygoda dla użytkujących je kierowców – dodaje Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Polecamy także: Poczta Polska przywraca możliwość wysyłki listów i paczek do kolejnych krajów. Nowa lista

Umowy z dostawcami leasingowanych samochodów są wynikiem przeprowadzonego przez spółkę postępowania przetargowego. Poczta Polska użytkuje ponad 5000 samochodów dostawczych różnego typu, w tym 20 aut elektrycznych. Dysponuje siecią 7,6 tys. placówek pocztowych, przewozi rocznie ok. 1,7 mld przesyłek.

Polacy wrócili do fast foodów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie