Poczta Polska zwiększyła liczbę klientów biznesowych o 6 tysięcy firm

(TIK)
Relacje handlowe Poczty Polskiej z nowymi klientami koncentrują się obsłudze paczek
Relacje handlowe Poczty Polskiej z nowymi klientami koncentrują się obsłudze paczek materiały prasowe/Poczta Polska
Poczta Polska współpracuje z ponad 45 tys. klientów biznesowych w segmencie obsługi logistycznej firm (B2B). W 2019 r. spółka pozyskała ok. 6 tys. nowych klientów. Wśród nich są przedstawiciele branży przemysłowej, motoryzacyjnej, sieci sklepów stacjonarnych, księgarnie oraz sklepy AGD.

Operator pocztowy obsługuje zarówno podmioty o zasięgu krajowym, spółki i korporacje międzynarodowe jak też małe, rodzinne przedsiębiorstwa oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą. Jak podaje spółka, relacje handlowe z nowymi klientami koncentrują się obsłudze paczek, ale obejmują także obsługę tradycyjnych przesyłek listowych. Nowi klienci Poczty działający na rynku eCommerce reprezentują wiele różnorodnych branż, są wśród nich przedstawiciele przemysłu, motoryzacji, księgarnie, sklepy AGD, a także sklepy stacjonarne z odzieżą oraz apteki.

- (...) Przewidujemy, że za cztery lata operatorzy na polskim rynku obsłużą prawie 850 mln paczek, czyli dwa razy więcej niż w 2017 roku. Rynek ma więc ogromny potencjał rozwoju, tym bardziej cieszy nas, że już dziś Poczta Polska jest jednym z kluczowych partnerów dla tej branży - mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Przypomnijmy, spółka posiada w całym kraju ponad 7,6 tys. placówek. Dodatkowo z partnerami - PKN Orlen, Żabką Polska, Biedronką oraz kioskami i salonikami prasowymi Ruchu - stworzyła największą w kraju sieć click&collect, do której należy ponad 12 tys. punktów odbioru przesyłek.

Może to Cię też zainteresuje...

Poczta Polska współpracuje także z największą w kraju internetową platformą handlową - Allegro.pl (partnerstwo w ramach Programu Allegro SMART czy Empik Premium).

Znowelizowana Strategia Poczty Polskiej na lata 2020-2024 zakłada rozwój usług paczkowo-kurierskich i logistycznych. Spółka planuje rozwój sieci punktów odbioru do 15 tys., oprócz tego w najbliższych latach udostępni klientom ok. 4 tys. automatów paczkowych. W planach jest uruchomienie trzech nowych sortowni oraz ośmiu nowoczesnych maszyn paczkowych. Firma chce przeznaczyć na inwestycje 1,9 mld zł. Dzięki temu ma zwiększyć do poziomu 2,1 mld zł przychody z segmentu KEP i logistyki.

Konieczny zakaz eksportu drewna, inaczej wiele firm upadnie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie