286 mln zł więcej na dokończenie trasy S5 w regionie i pod Bydgoszczą

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Budowa S5 pod Bydgoszczą
Budowa S5 pod Bydgoszczą Tomasz Czachorowski
Wiceminister infrastruktury Rafał Weber podpisał w piątek (6 marca) dwa aneksy do programów inwestycyjnych dla odcinków drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Świecie Południe (Dworzysko) oraz Świecie Południe – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo), zwiększające finansowanie o 286 mln zł. Dzięki temu będzie możliwe kontynuowanie postępowań przetargowych dla obu zadań i wyłonienie wykonawców, którzy dokończą te inwestycje. Oferty otwarte w grudniu 2019 r. były wyższe od kwoty, którą zamierzała przeznaczyć na ten cel GDDKiA.

- Stało się, mamy pełne finansowanie na ukończenie S5! - komentuje bydgoski posel PiS Piotr Król. - Wiceminister infrastruktury Rafał Weber podpisał dziś, w moim skromnym towarzystwie, dwa aneksy do programów inwestycyjnych dla odcinków drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Świecie Południe (Dworzysko) oraz Świecie Południe – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo), zwiększające finansowanie tych zadań o 286 mln zł. Dzięki temu będzie możliwe kontynuowanie postępowań przetargowych dla obu zadań i wyłonienie wykonawców, którzy dokończą te inwestycje. Oferty otwarte w grudniu 2019 r. były wyższe od kwoty, którą zamierzała przeznaczyć na ten cel GDDKiA.

W czerwcu 2019 roku, po wielokrotnych wezwaniach do realizacji kontraktów na trzech odcinkach S5, GDDKiA odstąpiła od umów z wykonawcą, firmą Impresa Pizzarotti. Wykonawca nie wywiązywał się z ustaleń kontraktowych dotyczących realizacji robót zgodnie z określonym harmonogramem oraz nie regulował płatności wobec podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.

W sierpniu 2019 r. ogłoszono nowe przetargi na trzy zadania. W marcu 2020 r. planowane jest podpisanie umowy na dokończenie budowy odcinka S5 Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) - Szubin Północ. Dwa kolejne odcinki Nowe Marzy – Świecie i Świecie – Bydgoszcz Północ, dla których zwiększono finansowanie, są w trakcie przetargu.

W ramach odcinka S5 Nowe Marzy - Świecie Południe o długości 23,3 km powstaną węzły: Nowe Marzy, Sartowice, Świecie Północ, Świecie Zachód, Świecie Południe oraz MOP Święte.

Odcinek Świecie Południe – Bydgoszcz Północ będzie miał 22,4 km długości. Zadanie to obejmuje budowę węzłów Gruczno, Pruszcz i Koronowo oraz dwóch MOP-ów: Gruczno Wschód i Gruczno Zachód.

Obecnie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego w realizacji jest pięć odcinków S5 o długości 88,2 km i wartości 3 mld zł. Ukończenie odcinków Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) - Szubin Północ, Nowe Marzy – Świecie Południe (Dworzysko) i Świecie Południe – Bydgoszcz Północ (Aleksandrowo) jest planowane w 2022 r., natomiast odcinki S5 Bydgoszcz Opławiec (Tryszczyn) – Bydgoszcz Błonie (Białe Błota) oraz Szubin Północ – Żnin Północ (Jaroszewo) powinny zostać oddane do ruchu jeszcze w tym roku.

Droga ekspresowa S5 połączy Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk, stając się tym samym jedną z głównych arterii komunikacyjnych o dużym znaczeniu dla gospodarki kraju i rozwoju portów Trójmiasta. Droga ekspresowa S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego będzie miała prawie 130 km długości i będzie przebiegała od węzła Nowe Marzy na autostradzie A1 do granicy z województwem wielkopolskim. Odcinek ten jest istotną częścią sieci transportowej TEN-T i zapewni powiązanie aglomeracji bydgosko-toruńskiej z autostradami A1 i A2.

Znamy decyzję w sprawie trzeciej dawki szczepionki.

Wideo

Materiał oryginalny: 286 mln zł więcej na dokończenie trasy S5 w regionie i pod Bydgoszczą - Express Bydgoski

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Toruń
7 marca, 22:32, Gość:

Trzeba było te 286 mln zł dołożyć Włochom i dzisiaj droga S5 była by gotowa.

Ta żeby kupili sobie nowe terenówki i nowe iPhony kopa w du..e makaronom

B
Bydg
7 marca, 18:57, Gość:

Ile lat opoznienia budowy S5. Sikorski zawsze mamil wyborcow o jej budowie, a ci kretaczowi wiezyli i oddawali na niego glosy. Sikorskiwszystkich wyrolowal. Teraz opowiada bajki w UE. W chobielinie juz grasuja szajki.

Lecz się PiS rządzi drugą kadencję i guzik zrobił w tej sprawie

G
Gość

Trzeba było te 286 mln zł dołożyć Włochom i dzisiaj droga S5 była by gotowa.

G
Gość

Ile lat opoznienia budowy S5. Sikorski zawsze mamil wyborcow o jej budowie, a ci kretaczowi wiezyli i oddawali na niego glosy. Sikorskiwszystkich wyrolowal. Teraz opowiada bajki w UE. W chobielinie juz grasuja szajki.

G
Gość
7 marca, 8:43, aDi:

ależ się rozszczekali zwolennicy POKO, przykro mi, niestety skończyły się już wasze czasy i budowa autostrad jak na Euro 2012, bez płacenia zatrudnionym ludziom, podwykonawcom i dostawcom, a wolny i niezależny sąd i tak nikomu nic nie zrobił bo mijający reprezentował jedyną słuszną opcję

7 marca, 10:26, Gość:

Weź se 500 i glosuj na pis to pogadamy za dwa lata bieda będzie i kaczki będzie trzeba chować haha

Jak wybory wygrały Pisiory pierwszy raz , to platfusy szczekały że nie ma pieniędzy , że za rok , potem za dwa ,potem że za trzy lata będzie bieda. A jak by co to na razie jest spoko . Ale oczywiście za chwilę się okaże że te straszne skutki rządów PiS będą odczuwalne za 10 a może 20 lat . A może odczują to dopiero nasze prawnuki .

T
TRT

Kidy GDDKiA zrobi porządek z oznaczeniami węzłów na północnym odcinku S-5 - obwodnicy Bydgoszczy. Wjeżdżając na węźle Aleksandrowo w stronę na Tryszczyn są tablice "Tryszczyn" choć w przyszłości będzie to węzeł Bydgoszcz - Opławiec. Miejscowi kierowcy orientują się w oznaczeniach jednak obcy kierowca chcąc jechać np. do Smukały, Opławca, Czyżkówka zasugerować może się drogowskazem na Bydgoszcz.

G
Gość
7 marca, 8:43, aDi:

ależ się rozszczekali zwolennicy POKO, przykro mi, niestety skończyły się już wasze czasy i budowa autostrad jak na Euro 2012, bez płacenia zatrudnionym ludziom, podwykonawcom i dostawcom, a wolny i niezależny sąd i tak nikomu nic nie zrobił bo mijający reprezentował jedyną słuszną opcję

Weź se 500 i glosuj na pis to pogadamy za dwa lata bieda będzie i kaczki będzie trzeba chować haha

G
Gość
6 marca, 15:21, Gość:

Firmy ktore wejda na budowe po wlochach to solidni wykonawcy. Licze na przejezdność na koniec 2021r. To jest realne.

Zgadzam sie z toba

a
aDi

ależ się rozszczekali zwolennicy POKO, przykro mi, niestety skończyły się już wasze czasy i budowa autostrad jak na Euro 2012, bez płacenia zatrudnionym ludziom, podwykonawcom i dostawcom, a wolny i niezależny sąd i tak nikomu nic nie zrobił bo mijający reprezentował jedyną słuszną opcję

F
Fred

My nie chcemy tirów na ul Jana Pawła mamy dość hałasu!!!! W nocy spać nie można! Hałas jest znacznie przekroczony!!!!

G
Gość

Firmy ktore wejda na budowe po wlochach to solidni wykonawcy. Licze na przejezdność na koniec 2021r. To jest realne.

l
lm
6 marca, 13:28, Gość:

Czy ktoś pamięta o ile włosi chcieli dostać więcej by ukończyć budowę?

Włosi chcieli dodatkowo 766 milionów ale czy za dwa czy trzy odcinki na budowę.? ale na pewno 766mln

U
Udziałowiec
6 marca, 13:28, Gość:

Czy ktoś pamięta o ile włosi chcieli dostać więcej by ukończyć budowę?

To nie ma znaczenia. Wygrali przetarg najniższą ofertą, bo z góry liczyli, że dostaną więcej i pewnie jeszcze ktoś.

G
Gość

Czy ktoś pamięta o ile włosi chcieli dostać więcej by ukończyć budowę?

Dodaj ogłoszenie