Wydrukowanych zostało kilka tysięcy plakatów. Dystrybutorzy i importerzy środków pirotechnicznych sfinansowali druk kilku tysięcy plakatów z poradami jak chronić zwierzęta przed hukiem.
- Branża pirotechniczna czuje się odpowiedzialna za dobrostan naszych czworonożnych przyjaciół – zapewnia Aneta Siwarga, wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej. - Apelujemy do Polaków, żeby nie używali fajerwerków w pobliżu schronisk dla zwierząt. Od początku naszej działalności współpracujemy z Fundacją Karmimy Psiaki, a wraz z wolontariuszami – fanami piroetechniki prowadzimy akcje plakatowe „Jak pomóc swojemu psu w Sylwestra”. Co roku tysiące plakatów trafia do klinik weterynaryjnych, sklepów zoologicznych, szkół i urzędów.
Według Anety Siwargi, szczególnie ważne jest kupowanie legalnych produktów w sprawdzonych sklepach:
Wtedy mamy pewność, że środki pirotechniczne spełniają wymagania unijnej dyrektywy i nie przekraczają poziomu hałasu 120 decybeli, czyli ogólnie przyjętego natężenia dźwięku z jakim spotykamy się we współczesnej cywilizacji, na przykład na plenerowym koncercie, ale także w naturze - podczas burzy i gradobicia”.
Tegoroczne plakaty przekazywane były wolontariuszom, którzy wywieszali je m.in w punktach sprzedaży fajerwerków, w lecznicach oraz na tablicach ogłoszeniowych w szkołach.
