https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Branża pirotechniczna poważnie potraktowała sejmowy projekt ograniczenia sprzedaży

Adam Willma
Środki pirotechniczne spełniające wymogi unijnej dyrektywy nie powinny przekraczać poziomu hałasu 120 decybeli.
Środki pirotechniczne spełniające wymogi unijnej dyrektywy nie powinny przekraczać poziomu hałasu 120 decybeli. Łukasz Kaczanowski
Branża pirotechniczna poważnie potraktowała sejmowy projekt ograniczenia sprzedaży fajerwerków. Producenci sfinansowali kampanię na rzecz rozsądnego Sylwestra.

Wydrukowanych zostało kilka tysięcy plakatów. Dystrybutorzy i importerzy środków pirotechnicznych sfinansowali druk kilku tysięcy plakatów z poradami jak chronić zwierzęta przed hukiem.

- Branża pirotechniczna czuje się odpowiedzialna za dobrostan naszych czworonożnych przyjaciół – zapewnia Aneta Siwarga, wiceprezes Fundacji Rozwoju i Edukacji Pirotechnicznej. - Apelujemy do Polaków, żeby nie używali fajerwerków w pobliżu schronisk dla zwierząt. Od początku naszej działalności współpracujemy z Fundacją Karmimy Psiaki, a wraz z wolontariuszami – fanami piroetechniki prowadzimy akcje plakatowe „Jak pomóc swojemu psu w Sylwestra”. Co roku tysiące plakatów trafia do klinik weterynaryjnych, sklepów zoologicznych, szkół i urzędów.

Według Anety Siwargi, szczególnie ważne jest kupowanie legalnych produktów w sprawdzonych sklepach:

Wtedy mamy pewność, że środki pirotechniczne spełniają wymagania unijnej dyrektywy i nie przekraczają poziomu hałasu 120 decybeli, czyli ogólnie przyjętego natężenia dźwięku z jakim spotykamy się we współczesnej cywilizacji, na przykład na plenerowym koncercie, ale także w naturze - podczas burzy i gradobicia”.

Tegoroczne plakaty przekazywane były wolontariuszom, którzy wywieszali je m.in w punktach sprzedaży fajerwerków, w lecznicach oraz na tablicach ogłoszeniowych w szkołach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska