- Od 13 kwietnia firma z Wrocławia, na zlecenie burmistrza prowadzi analizę układu drogowego - wyjaśnia Zdzisława Marciniak z biura informacji i promocji miasta. - Od blisko miesiąca miasto prowadziło z nią rozmowy, których efektem są prowadzone już prace. Kierowców prosimy o zwracanie uwagi na znaki i nie jeżdżenie na pamięć, wówczas unikniemy utrudnień w ruchu.
Analizie został poddany obszar ulic: Sienkiewicza, Wybickiego, Kościelnej, 3-go Maja, Mazurskiej, Piwnej, 18 Stycznia, Lidzbarskiej. Zadaniem firmy jest doprowadzenie do poprawy organizacji ruchu, likwidacji korków.
Do piątku będą prowadzone prace przy ulicach: 18 Stycznia, Podgórnej, Piwnej, Czwartaków, Lidzbarskiej, Mazurskiej. Wymienione zostaną programy sterowania sygnalizacjami z obecnych stałoczasowych na akomodacyjne - dostosowane do natężeń ruchu o zmiennej długości cyklu.
- Znaczna poprawa warunków ruchu nastąpić powinna po wdrożeniu całego projektu, który obejmuje pozostałe skrzyżowania w obszarze: Mazurskiej, Mostowej, 3 Maja oraz Sienkiewicza i Kościelnej - po obecnych zmianach może się bowiem okazać, że właśnie te skrzyżowania blokują wylot z modernizowanej obecnie strefy - zapewniają pracownicy firmy Drogowe Systemy Automatyki Sp. z o.o. z Wrocławia.
Kolejne etapy przewidują zainstalowanie detektorów ruchu tzw. pętli indukcyjnych w jezdni, które niezależnie od pogody i innych warunków będą informować sterownik o zapotrzebowaniu na sygnał zielony. - Strojenie całego obszaru, które polega na dopasowaniu czułości detektorów, wyznaczeniu czasu oczekiwania na pojazd itd. będzie trwało ok. miesiąca po zakończeniu prac dostosowawczych, ponieważ wiąże się to ze zmianą przyzwyczajeń kierowców - czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej urzędu. Za usługę miasto zapłaci wrocławskiej firmie 43 tys. złotych.
Zmiany w organizacji ruchu obowiązujące do piątku
n zakaz skrętu w prawo z ulicy Piwnej w związku z przywróceniem ruchu jednokierunkowego na całej ulicy Mazurskiej
n zmiana przyporządkowania dwóch pasów jazdy na wprost ul. Mazurskiej, tak że lewy pas prowadzi ruch tranzytowy do Torunia itd., a prawy prowadzi ruch do centrum i lokalny
n na ul. 18 Stycznia od Czwartaków do Lidzbarskiej będą 2 pasy do jazdy na wprost
n dodatkowo przy wlocie Piwnej do Mazurskiej będzie ustawiony sygnalizator regulujący wprowadzanie strumienia z ul. Piwnej.
- To powrót do starego systemu jazdy - wskazują nasi Czytelnicy. - Zanim w mieście pojawiły się światła, ruch odbywał się płynnie. I po co było wydawać miliony, jak teraz trzeba zapłacić za naprawę "usterki"? - Jak wyłączą światła na 1 listopada, to widać, że jedzie się dobrze.
A co wy sądzicie na temat organizacji ruchu w mieście?