W 2005 roku wspólnota mieszkańców z ul. Paderewskiego 11 zgłosiła do BTBS-ów, że trzeba wykonać remont dachu.
Nie został on wówczas przeprowadzony. Powód?Zbyt mało pieniędzy w funduszu remontowym wspólnoty.
Temat powrócił rok później. Wówczas właściciele budynku zatwierdzili częściową wymianę pokrycia dachu. Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej (również zgłaszane) miało zostać zrobione w kolejnych latach.
W marcu br., do burmistrza Brodnicy wpłynęła skarga na Jerzego Lejmana, prezesa zarządu BTBS.
Złożył ją Krzysztof Zakrzewski, mieszkaniec wspomnianego budynku. Zarzucił szefowi BTBS niegospodarność w rozporządzaniu środkami finansowymi Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Paderewskiego 11 w Brodnicy.
Zarzuty dotyczyły nieprawidłowości przy remoncie dachu oraz wykonaniu izolacji przeciwwilgociowej budynku wspólnoty.
Skarga trafiła do komisji rewizyjnej. - Komisja przeanalizowała treść skargi. Zapoznaliśmy się z dokumentami przedłożonymi przez prezesa. Przesłuchaliśmy obie strony - informowała podczas sesji Brygida Bartkowska z komisji rewizyjnej.
O co dokładnie poszło?
Wspomniana wspólnota to właściciele 23 lokali mieszkalnych (2 lokale stanowią własność miasta). Jest ona zarządzana przez Brodnickie TBS w Brodnicy na podstawie umowy o zarządzanie nieruchomością wspólną z dnia 28 lutego 2007 r. Wspólnota posiada również czteroosobowy zarząd, wybrany spośród właścicieli lokali.
Zastrzeżenia, co do wykonanych prac zgłosił jeden właściciel. Komisja sprawdziła, czy były uzasadnione i wydała werdykt.- Prace remontowe zakończone zostały 15 stycznia 2007 r. Wykonane zostały zgodnie z umową zamówieniem, dokumentacją i warunkami technicznymi. Na roboty została udzielona gwarancja i rękojmia - zapewnia przewodnicząca komisji.
Dodaje również, że zastrzeżenia co do wykonanych robót zgłoszone przez Krzysztofa Zakrzewskiego zostały uwzględnione i naprawione.
Jednym z zaplanowanych do wykonania zadań było odwodnienie budynku.
- Remont przeprowadzony został w dobrych warunkach atmosferycznych, w okresie od października do grudnia 2012 r., co potwierdza protokół przekazania placu budowy wykonawcy robót z dnia 11 października 2012 r. oraz protokół odbioru z dnia 31 grudnia 2012 r. Zadanie odwodnienia, odprowadzenia wód deszczowych i utwardzenia terenu nie jest zakończone, a jego zakres uszczegółowiono na zebraniu w dniu 18 marca 2013 roku - czytamy w odpowiedzi komisji.
Po analizie dokumentów komisja odrzuciła skargę. Warto dodać, że to nie pierwsza uwaga co do pracy prezesa miejskiej spółki. W 2011 roku wpłynęły 4 skargi, a w 2012 jedna. - Skargi te rozpatrywała rada nadzorcza spółki, która przekazywała informacje burmistrzowi - informuje Zdzisława Marciniak z brodnickiego magistratu. W połowie 2012 roku skargi takie rozpatruje rada miejska w Brodnicy.
Macie uwagi odnośnie zarządzania miejskimi spółkami? Możecie je zgłosić do burmistrza lub radnych. Dyżurują w każdy wtorek w godz. od 14 do 16 w sali 206 Urzędu Miejskiego w Brodnicy.
Sprawa skargi została naświetlony podczas ostatniej sesji brodnickiej rady. Prezes Lejman nie był obecny podczas odczytania protokołu z prac komisji rewizyjnej.
Czytaj e-wydanie »