Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na jakim etapie jest budowa obwodnicy Lubrańca?

Małgorzata Goździalska
Małgorzata Goździalska
Wykonawca, firma Onde, rozpoczęła już pierwsze prace
Wykonawca, firma Onde, rozpoczęła już pierwsze prace Mikołaj Kuras dla UMWKP
To na razie pierwszy etap prac. Główne roboty - w przyszłym roku. Chodzi o budowę obwodnicy Lubrańca.

To już przesądzone - Lubraniec w powiecie włocławskim dołączy do grona miast posiadających obwodnice. Wykonawca, firma Onde, rozpoczęła już pierwsze prace we wrześniu. To między innymi roboty związane z wyrównywaniem terenu i ściąganiem urodzajnej warstwy ziemi, czyli tzw. odhumusowanie. Ale też dowóz kruszywa, które wykorzystane zostanie do tworzenia warstw podbudowy nowej drogi. Pierwszy etap to także wzmocnienie gruntu pod dojazd do planowanego mostu na Zgłowiączce, tak by w rejon robót mógł dojechać ciężki sprzęt.

Z informacji, jakie uzyskaliśmy ostatnio w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy wynika, że obecnie usuwane są między innymi kolizje z przebiegającą przez plac budowy infrastrukturą, np. siecią światłowodową. - Zaawansowane są także roboty przy budowie przepustu Dunaju - dodaje Michał Sitarek, rzecznik prasowy ZDW. Kontynuowane są ponadto prace związane ze wzmocnieniem podłoża kruszywem.

Zakończenie głównych robót planowane jest przy sprzyjających warunkach jesienią przyszłego roku. Przypomnijmy, że obwodnica Lubrańca budowana jest w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270, po zachodniej stronie miasta. Początek trasy o długości 5,3 km znajduje się przed wjazdem do Lubrańca od strony Brześcia Kujawskiego. Droga ta prowadzić będzie w pobliżu miejscowości Lubraniec-Parcele i Kolonie Piaski. Nad Zgłowiączką zostanie zbudowany nowy most, a w miejscowości Borek obwodnica połączy się z istniejącą trasą nr 270.

Planowana jest także budowa dwóch rond - pierwsze na wjeździe na obwodnicę od strony Brześcia Kujawskiego, drugie w miejscowości Borek, na połączeniu drogi wojewódzkiej z trasami gminnymi w kierunku miejscowości Zgłowiączka i Marysin. Na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi pojawią wydzielone pasy m.in. do skrętu w lewo.

Trasa ma mieć parametry techniczne drogi o nośności do 11,5 ton na oś. Jezdnia będzie miała szerokość 8 metrów wraz z opaskami, pobocza szerokość 1,5 metra.

Obwodnica, której koszt szacowany jest obecnie na 64 mln złotych, budowana jest w oparciu o porozumienie samorządu województwa kujawsko-pomorskiego, powiatu włocławskiego i gminy Lubraniec. Porozumienie zakłada wspólne finansowanie tej inwestycji.

Zarówno władze województwa, jak i powiatu i gminy są przekonane, że budowa obwodnicy Lubrańca to przede wszystkim ulga dla mieszkańców tego miasta, a także ważne przedsięwzięcie służące jego rozwojowi. Marszałek Piotr Całbecki, gdy ruszała inwestycja, wskazywał zaś na jeszcze jeden jej aspekt - że obwodnica poprawi komunikację w skali całego regionu.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska