https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowę ronda turbinowego między Błoniem a Białymi Błotami czas zacząć

Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy drogę z Trzcińca nr 1537C doprowadziło do projektowanego ronda już w zeszłym roku
Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy drogę z Trzcińca nr 1537C doprowadziło do projektowanego ronda już w zeszłym roku Adam Lewandowski
Cztery lata temu powstała koncepcja przebudowy skrzyżowania na DW 223 - między bydgoskim Błoniem a Białymi Błotami. Brakowało tylko pieniędzy. Dziś jest już blisko realizacji tej ważnej dla bezpieczeństwa inwestycji drogowej.

Ma powstać tzw. rondo turbinowe, które połączy drogi - gminną prowadzącą do Miedzynia, powiatową drogę do Trzcińca oraz wojewódzką Szubińską. Każdy z tych zarządców dróg przyjął na siebie wykonanie konkretnych zadań. Starostwo wykonało swoje już w zeszłym roku, co widać na zdjęciach (więcej na www.pomorska.pl) Droga z kierunku Trzcińca urywa się przed projektowanym rondem turbinowym.

Przygotowany do wykonania inwestycji jest też samorząd gminy Białe Błota. Ma zająć się budową dróg gminnych relacji Białe Błota - osiedle Miedzyń oraz Białe Błota - droga powiatowa do Trzcińca nr 1537C. Gmina zaplanowała na tę inwestycję 1 mln 600 tys. zł.

Zadanie jest realizowane wspólnie z Zarządem Dróg Wojewódzkich i Starostwem Powiatowym w Bydgoszczy. Procedurę przetargową, która ma wyłonić wykonawcę inwestycji prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Więcej wiadomości z Koronowa i okolic na www.pomorska.pl/koronowo

Jak powiedział nam Michał Sitarek, rzecznik prasowy ZDW w Bydgoszczy - trwają procedury związane z wyborem wykonawcy zadania i zabezpieczeniem środków finansowych na tę inwestycję.

Wszystko wskazuje na to, że wykonawcą robót zostanie firma Kobylarnia, która złożyła tańszą ofertę przetargową - przy tej samej gwarancji. Podpisania umowy można spodziewać się wczesną wiosną. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację inwestycji. Budowa ronda zakończy się zatem w roku 2020.

Flesz - wypadki drogowe. Jak udzielić pierwszej pomocy?

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Ryszard
Zastanawiam się dlaczego dla upłynnienia ruchu z Miedzynia i Trzcinca są środki na budowę ronda turbinowego (kilkaset pojazdów dziennie) a nie ma funduszy na rozwiązanie korków dla ruchu 24 000 pojazdów dziennie. Wszyscy wiedzą że problemem są światła w Białych Błotach ponieważ jakiś inteligentny „urzędnik” wydał zgodę aby w obrębie jednego przejścia dla pieszych powstała Biedronka, Polo Market i Galeria BB oraz Żabka i Netto
Wiemy że na obwodnicę BB nie ma pieniędzy i że rondo turbinowe zwiększy i tak gigantyczny korek
Uważam że przejście podziemne w BB na szybko rozwiązałoby sytuację
K
Kierowiec
Rondo rondem. Faktycznie skorzystają na tym tylko jeżdżący Trzciniec Miedzyń. Z Bydgoszczy na Poznań to główny wyjazd. Potrzebna jest obwodnica Białych Błót.
J
Jaras
Juz widzę te korki. Teraz jest porażka a jak ekipa budowlana wejdzie to będzie fajnie.Jeszcze te światla dla pieszych w B.Błotach,które generują zator na ulicy,czy tym nikt nie potrafi sie zainteresować?
G
Gość
Witam Wszystkich miłych Panów, Mam na imie Oliwia i mam 24 lata :). Napisz do mnie na https://wyspakobiet.eu/profilprofilOliwia jeśli jesteś koneserem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą. Pozdrawiam Serdecznie.
G
Gość
rondo to tylko częściowe rozwiązanie, korki do węzła S5/10 będą nadal a wąskim gardłem jest okolica przy UG pomiędzy Polo a Biedronką i innymi , najtańszym, najbardziej ekologicznym (oszczędzenie setek drzew pod planowana obwodnicą BB przez wspaniały las) najbezpieczniejszym jest zbudowanie tunelu lub kładki (optuję za tym pierwszym-z łagodnym ślimakiem, łatwym dla wózków dziecięcych/inwalidzkich i rowerów). To wymaga wizji i... rozmachu , ale czy znajdę te elementy w Urzędzie czy ZDW czy nawet w Ratuszu ?
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska