https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoski Rower Aglomeracyjny nadal popularny. Bydgoszcz kocha dwa kółka

Drugi sezon Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego nie wpłynął na jego popularność. Tylko w lipcu jednoślady wypożyczono prawie 60 tysięcy razy.

Bydgoski Rower Aglomeracyjny funkcjonuje w naszym mieście od 1 kwietnia 2015 roku. Po dwóch tygodniach liczba wypożyczeń sięgnęła 40 tysięcy. Sąsiedni Toruń na taki wynik potrzebował aż 7 miesięcy, czyli cały sezon 2014.

Natomiast po pierwszym sezonie w Bydgoszczy udało się osiągnąć rekordową liczbę 585 395 wypożyczeń. To spowodowało, że Bydgoski Rower Aglomeracyjny zajął trzecie miejsce jeśli chodzi o liczbę wypożyczeń rowerów publicznych w Polsce.

Średnia liczba wypożyczeń dla całego sezonu rowerowego wyniosła w Bydgoszczy 73 tysiące. Najwięcej odnotowano ich w kwietniu i maju, bo kolejno ponad 108 i 119 tysięcy razy.

Zobacz: Bydgoski Rower Aglomeracyjny [niezbędnik - mapa, cennik]

W pierwszym sezonie każdy rower w Bydgoszczy wypożyczany był średnio 8 razy dziennie. To pozwoliło Bydgoszczy zająć trzecie miejsce, ale w skali Europy, tuż za Dublinem i Barceloną.

Okazuje się, że Bydgoski Rower Aglomeracyjny równie popularny jest w drugim sezonie. Przypomnijmy, że w tym roku wystartował już 1 marca. Jak podaje Diana Borowiecka z firmy BikeU, operatora systemu, w 2016 roku rower miejski wypożyczono już 285 tysięcy razy. W lipcu W lipcu, mimo wakacyjnego okresu, jednoślady wypożyczono 57 588 razy.

Bydgoski Rower Aglomeracyjny nadal popularny. Bydgoszcz kocha dwa kółka
Filip Kowalkowski

- Całkowita liczba użytkowników to ponad 34 tysiące - informuje. - Co ważne, w tym roku przystąpiło już 5 859 nowych osób, a jednocześnie nie odnotowaliśmy żadnej rezygnacji - dodaje Diana Borowiecka.

Czytaj też: Drugi sezon roweru miejskiego w Bydgoszczy. Będą nowe stacje

Najbardziej aktywny użytkownik BRA wypożyczył w tym sezonie rower aż prawie 700 razy! W czołówce stacji są te na: pl Wolności, przy al. Mickiewicza czy Dworcu PKP, na rondzie Grunwaldzkim czy u zbiegu Wojska Polskiego i Magnuszewskiej. Najchętniej podróżujemy na trasie: Trasa Uniwersytecka - Magnuszewska; Myślęcinek – stadion; Skorupki -Ugory; - oraz Połtyna - Żwirki i Wigury.

Firma BikeU przypomina również, że wypożyczać można również rowery przypięte na linkę również można wypożyczać. Wystarczy pobrać specjalną aplikację na telefon. Szczegóły na bra.org.pl.

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
ferdzio
W dniu 17.08.2016 o 10:31, MaS napisał:

Rowery są w opłakanym stanie. Połamane pedały, urwane koszyki, uszkodzone siodełka, notorycznie spadające łańcuchy. Nie dziwi duża liczba wypożyczeń, kiedy żeby odjechać trzeba rower wypożyczyć 3 razy bo 2 pierwsze nie nadają się do jazdy. Operator BRA to kompletna pomyłka.

zgadzam sie. az strach jezdzic. ja sie ostatnio wkurzylem i kupilem w koncu wlasny rower w me na promocji, bo to szkoda zdrowia jezdzic jakimis zdezelowanymi egzemplarzami

G
Ghost

Szkoda, że tak mało jest ścieżek rowerowych. Czy ich budowa jest aż tak droga, że Bydgoszcz nie decyduje się na tworzenie nowych tras?

j
joolkaa

osoby przesiadające się na rower myślą, że są panami drogi, zwanej chodnikiem

kiedy w końcu policja zacznie egzekwować prawo i chociaż pouczać tych pseudorowerzystów o przepisach, które mówią jasno

 

Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2012 poz. 1137 ze zm.):
Art.  33.
1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:
1)  opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem;
2)  szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów;
3)  warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

 

Przykład - chodnik nad Brdą - to co się tam dzieje, przez rowerzystów, traktujących bulwar jako autostradę, to tylko czekam na wypadek - potrącenie pieszego lub jeszcze gorzej dziecka!! czy naprawdę nie ma policji, aby zaczęła pouczać, jak nie karać (bo przepisy już obowiązują od dłuższego czasu) co do zasad korzystania ?!?!

M
MaS

Rowery są w opłakanym stanie. Połamane pedały, urwane koszyki, uszkodzone siodełka, notorycznie spadające łańcuchy. Nie dziwi duża liczba wypożyczeń, kiedy żeby odjechać trzeba rower wypożyczyć 3 razy bo 2 pierwsze nie nadają się do jazdy. Operator BRA to kompletna pomyłka.

q
qwert

chyba raczej Bydgoszczanie kochają rowery, bo jak Bydgoszcz kocha o widać po stanie ścieżek rowerowych. Wystarczy zobaczyć "ścieżkę rowerową" wzdłuż Fordońskiej. Od mostu na Wiśle do centrum jedna wielka żenada.

g
gość
A ścieżek rowerowych jak nie bylo tak nie ma i nie będzie. Bo to bydgoszcz właśnie.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska