https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoskie Makrum ma pomysł na kryzys parkingowy w mieście

Bydgoskie Makrum ma pomysł na kryzys parkingowy w mieście
Bydgoskie Makrum ma pomysł na kryzys parkingowy w mieście Makrum Project Management
Automatyczne parkingi wielopoziomowe są skutecznym rozwiązaniem problemu z jakim stykają się aglomeracje braku miejsc parkingowych.

W 2015 roku Makrum zapoczątkowało produkcję automatycznych systemów parkingowych. Stworzenie tak specyficznego produktu własnego było odpowiedzią spółki na kryzys rynku offshore na którym dotychczas przodowała orazrosnące zapotrzebowanie na miejsca parkingowe w polskich miastach. 

Lawinowo rośnie wskaźnik liczby samochodów przypadających na jednego mieszkańca

Automatyczne parkingi wielopoziomowe są skutecznym rozwiązaniem problemu z jakim stykają się aglomeracje braku miejsc parkingowych. Lawinowo rośnie wskaźnik liczby samochodów przypadających na jednego mieszkańca, jednocześnie kurczy się przestrzeń pozostała do zagospodarowania w centrach miast na potrzeby parkingowe. Wraz z postępującymi procesami urbanizacyjnymi, inwestorzy stykają się z problemem realnego braku miejsca pod stworzenie miejsc w nowo budowanych hotelach, centrach handlowych czy innych obiektach użyteczności publicznej. Niezapewnienie możliwości komfortowego parkowania w ich obrębie jest czynnikiem znacząco szkodzącym popytowi. Jeszcze wyraźniej widać ten problem w modernizowanych kamienicach w centrach miast, zabudowie mieszkaniowej w formie plomb, ale też na nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych, gdzie miejsce zaoszczędzone na przestrzeni parkingowej przeznaczyć można na dodatkowe zabudowania o funkcji mieszkalnej. 

Wiele krajów zaadaptowało automatyczne systemy parkingowe jako odpowiedź na problemy z parkowaniem w dużych aglomeracjach. W Polsce stosowanie tego typu rozwiązań cały czas postrzegane jest jeszcze jako nowatorskie. Przewiduje się jednak wzrost ich popularności w związku z tym, że często stają się jedynym rozwiązaniem umożliwiającym zaopatrzenie obiektu w miejsca parkingowe, a ponadto ze względów ekonomicznych. Instalacja systemu wielopoziomowego pozwala zaoszczędzić po pierwsze na kosztownym miejscu tam gdzie dotychczas parkował jeden pojazd, umieścić można od dwóch do kilku lub kilkunastu w danym pionie. Ponadto oszczędza się przestrzeń i środki jakie przeznaczyć by należało na bezkolizyjne dojazdy na wszystkie dostępne miejsca parkingowe oraz infrastrukturę tradycyjnego parkingu: oświetlenie, wentylację, podjazdy, monitoring itd. Są to niewątpliwe zalety jakie wiele osób dostrzega w automatycznych systemach parkingowych. 

W zeszłym roku spółka Makrum stworzyła trzy bazowe modele automatycznych systemów parkingowych serii Modulo Multi na dwa, dziewięć oraz 25 stanowisk. Tę działalność będzie kontynuować w roku 2016, kiedy do produkcji wprowadzonych zostanie jeszcze kilka odsłon istniejących już parkingów. 

 

Parkingi te, jako zaawansowany produkt, łączą ze sobą różnego rodzaje technologie: wyselekcjonowane niezawodne systemy mechaniczne, systemy hydrauliczne, zaawansowaną automatykę dla sprawnego użytkowania i poprawienia bezpieczeństwa obsługi, komponenty ze specjalnych mieszanek betonowych, umożliwiające bezpośrednie instalowania systemów na nieuzbrojonych miejscach i znacznie skracające sam czas montażu. Klienci, oprócz spełnienia potrzeby zaparkowania większej ilości samochodów na ograniczonej przestrzeni, odnajdują dodatkowe zalety, np. w systemie TWIN to, że konstrukcja może być ukryta, ponieważ część parkingowa znajduje się pod ziemią nie zmieniając krajobrazu czy istniejącej architektury.

a

Źródło: Informacja prasowa Makrum Project Management

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Monika K
 w USA pełno takich rozwiązań nawet wielopoziomowych, estetyka industrialna no cóż coś za coś, chyba, że przesiądziemy się na PESĘ ;)
h
hehe
Pesa wciska buble:P mam nadzieję, że u MAkrum lepiej z dopracowaniem maszynerii
v
vbvbv
Po pierwsze, takie systemy funkcjonuja od dawna

Po drugie, ile Makrum sprzedal tych systemow?

Konstrukcja na 2 samochody to imbecylizm

 
m
marcin123456
Nie wiem czy sprzedał czy nie, ale o ile rozumiem to jest egzemplarz pokazowy i firma zamierza dopiero je sprzedawać. A poza tym jeśli funkcjonuje to od dawana gdzieś wiec rozumiem, że się sprawdza, tym lepiej w to zainwestować.
m
mgr inż
Oczywiście że te systemy funkcjonują od dawna, ale produkcji chińskiej, niemieckiej itd

Po co się bawić z azjatami jak swój inżynier może ci takie rozwiązanie podać na tacy? Zaufanie w krajowe produkty odwdzięczy nam się pewnie z nawiązką - wierzę że jakością, łatwiejszym serwisowaniem, częściami 
M
MarcinK
Konstrukcja na 2 samochody również się sprawdza, ja takiej używam. Poza tym w naszym garażu są windy na 4 samochody.

Minusem takiego rozwiązania jest spore zużycie energii elektrycznej.
m
marun
A jak masz wąską działkę/ pojedynczy garaż/ ładny garaż przybudówkę i chciałbyś żonie kupić samochód i garażować je/ nie burzyć/ nie psuć estetyki dodatkowym blaszakiem - to co? Wkopujesz sobie taką maszynę w swój garaż i zero problemów. Na zachodzie sporo tego się widzi, przy zwykłych domach jak też u takich co swoje 4 bentleye chcą jak na półce postawić;) Nie ma co krytykować
b
bydgoszczanin
Polak potrafi !

 
b
bydgoszczanka
brawo Makrum! :))
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska