www.pomorska.pl/bydgoszcz
Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz
Wystawa promująca atrakcje kurortu na wyspie Wolin, która została otwarta w piątek przy ul. Długiej, to symboliczny początek współpracy między Bydgoszczą, a Międzyzdrojami.
Banery i plakaty
W ratuszu prezydent Konstanty Dombrowicz i burmistrz Leszek Dorosz podpisali umowę o porozumieniu obu miast. Bydgoszcz ma promować nadmorski kurort, a turyści, którzy będą się wygrzewać na plaży na wyspie Wolin, dowiedzą się o atrakcjach nad Brdą.
- Umowa będzie obowiązywała w tym roku - mówi Konstanty Dombrowicz. - Nie jest jednak wykluczone, że przedłużymy ją. Na tej akcji możemy tylko skorzystać.
Promowanie nadmorskiego kurortu w Bydgoszczy będzie się odbywało za pośrednictwem plakatów rozwieszanych w miastach. Mieszkańcy będą informowani o imprezach w Międzyzdrojach również na internetowej Bydgoszczy.
- Będziemy też wywieszać w mieście specjalne banery reklamujące kurort - dodaje Dombrowicz. Na Wolinie odwdzięczą się tym samym. Bydgoszcz ma być w podobny sposób promowana przy okazji Europejskiego Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach na początku lipca.
- Jak wiadomo, Międzyzdroje liczą w sezonie ponad milion mieszkańców. I ten milion będzie miał okazję usłyszeć o Bydgoszczy - żartuje Leszek Dorosz. - Tylu właśnie turystów co roku przyjeżdża do nas na wypoczynek.
Kurort poza sezonem
Burmistrzowi Międzyzdrojów najbardziej podoba się u nas bydgoska starówka.
- Możemy się od was wiele nauczyć. To, co robicie z Wyspą Młyńską, jest imponujące. To miejsce pięknieje, świetnie nadaje się na organizowanie koncertów na najwyższym poziomie - przyznaje Leszek Dorosz.
- Rewitalizacja wyspy to też symboliczny powrót miasta nad wodę, zwrócenie się frontem do rzeki. O tym samym myślimy w Międzyzdrojach. Najczęściej turyści kojarzą nas z pięknymi plażami - dodaje burmistrz. - To prawda, ale w pobliżu jest też przecież malowniczy Zalew Szczeciński, niesamowity Woliński Park Narodowy. Uwielbiam spacerować tam nawet poza sezonem.
Fotografie znad morza
Z kolei Dombrowicz przyznaje, że Bydgoszczy promocja w Międzyzdrojach również bardzo się przyda:
- Jest niestety w Polsce wiele osób, które wahają się, zapytane, gdzie leży Bydgoszcz. Musimy stać się bardziej rozpoznawalni. Wszystkie działania, które robimy w Bydgoszczy - rewitalizacja Starego Miasta, przebudowa Wyspy Młyńskiej coroczne festiwale - to wszystko potrzebuje dobrej promocji również poza granicami naszego regionu - dodaje.
Z kolei wystawa zdjęć z wyspy Wolin w witrynach sklepowych przy ulicy Długiej to pomysł zapożyczony od działaczy Bydgoskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
- To jeden ze sposobów ożywiania dawnego traktu kupieckiego - wyjaśnia Karol Słowiński, prezes ByLOT-u. - Chcemy organizować takie wystawy przy okazji "Długich Jarmarków". Najbliższy odbędzie się w dniach 25-27 czerwca.