https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz. Znikną autobusowe linie nr 70, 72 oraz jedna z dwóch przyspieszonych - 93 albo 94

(bog)
Bydgoszcz, tramwaj i autobus do Fordonu
Bydgoszcz, tramwaj i autobus do Fordonu Jarosław Pruss, Infografika Jerzy Chamier-Gliszczy
Budowa linii tramwajowej w Bydgoszczy wymusi korektę funkcjonowania autobusów. Znamy propozycje nowego układu komunikacji miejskiej dla Fordonu.

O tym, że po nowym torowisku do Mariampola będą dojeżdżać nie trzy a tylko dwie linie tramwajowe pisaliśmy już wcześniej. Mają one kursować do: Dworca PKP - "trójka" i na Kapuściska - "siódemka".

Teraz przyszedł czas na prezentacje planów bydgoskiego zarządu dróg w zakresie organizacji autobusowej komunikacji miejskiej dla całego Fordonu. Przede wszystkim przedłużenie tramwaju z Wyścigowej do Mariampola spowoduje likwidację dwóch linii autobusowych - 70 i 72. Pierwsza dojeżdża obecnie do osiedla Nad Wisłą, a druga na Tatrzańskie. Obie funkcjonują w systemie A+T, ale po uruchomieniu nowych połączeń stracą rację bytu.

Wiadomości z Bydgoszczy

Podobnie będzie zresztą z obiema liniami przyspieszonymi - 93 i 94. W tym jednak przypadku obie najprawdopodobniej zostaną zredukowane do jednej. Wstępnie miałaby ona kursować od pętli przy ul. Rycerskiej przez: Mickiewicza, Powstańców Wielkopolskich, Wyszyńskiego i ulicą Kamienną do Węzła Wschodniego.


WYGRAJ podwójną wejściówkę na musical o MICHAELU JACKSONIE! Przesłuchaj i ZAGŁOSUJ na wybrany utwór. Każdy głos zwiększa szanse WYGRANEJ

Zmodyfikowana zostanie też linia numer 69, która ma kursować znacznie rzadziej niż obecnie. Z założenia wciąż jednak ma dojeżdżać z Błonia do pętli na Osiedlu Tatrzańskim.

- Znacznie wzrośnie za to ranga linii 81, która obecnie kursuje od pętli na Tatrzańskim przez stary Fordon, Bajkę, Przylesie i Centrum Onkologii aż do centrum handlowego Auchan - mówią drogowcy. Tłumaczą też, że w 2015 roku trasa tych autobusów będzie przebiegać dookoła całej dzielnicy, a po wybudowaniu przedłużenia ulicy Twardzickiego, zacznie docierać do osiedla Eskulapa - od węzła "Korfantego".

Więcej w środę, w papierowym, bydgoskim wydaniu Gazety Pomorskiej.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

q
qwerty
Rewelacja. Rozumiem, że z osiedla Nad Wisłą pasażerowie mają sobie urządzić pół godzinny spacer do tramwaju po to, żeby przejechać np. 2 przystanki?
A
Amator
Napisane- szczególnie w tytule- tak,ze mozna pomyśleć,iż tramwaj rusza już od najblizszego poniedziałku.Nie wiem po co dziś o tym piszecie.Najpierw niech ruszy tramwaj.
j
jj
może się mylę ale A+T przestało istnieć z dniem 1.02.2012
M
MIESZKANIEC
NO TO GRATULACJE DLA DROGOWCÓW I ZARZĄDU DRÓG MIEJSKICH.
OSIEDLE SIERNIECZEK JUŻ TERAZ JEST POMOJANY NA KAŻDYM KROKU. WSZYSTKO ROBIONE POD WIŚLANĄ, NIE WAŻNE ŻE PRZYSTANEK DALEJ MIESZKAJĄ DZIECI KTÓRE DOJEŻDZAJĄ DO SZKÓŁ, DOROŚLI DO PRACY, A OSOBY STARSZE DO LEKARZY + OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE. TERAZ TO NA PIESZO DO WIŚLANEJ ALBO NA BYDGOSZCZ WSCHÓD. CIEKAWA JESTEMM CZY URZĘDNIK CHCIAŁ BY MIESZKAĆ NA TAKIM OSIEDLU
t
tycha
masakra :| ludzi z przylesia najlepiej na pieszo puścić do centrum :|
F
Fox33
z taka sygnalizacja swietlna to 3 z mariampola do PKP bedzie jechac minimum 1,5h czyli drugie tyle co autobus. a jak nie bedzie pradu to jeszcze dluzej hihihhi
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska