Inicjatywa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma podnieść wiedzę i świadomość użytkowników dróg. - Po raz pierwszy budujemy wielką narodową koalicję dla bezpieczeństwa drogowego. A poza instytucjami państwowymi i mediami, wezmą w niej udział również kierowcy, piesi i rowerzyści - zapowiada Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA.
- Cała kampania została określona jako eksperyment, bo tak naprawdę dzięki niej przekonamy się o ewentualnych skutkach tego typu działań - podkreślają organizatorzy "Narodowego eksperymentu bezpieczeństwa".
Do akcji można włączyć się na internetowej stronie: www.weekendbezofiar.pl, w serwisie społecznościowym Facebook, a w weekend 6-8 sierpnia przyklejając na tył swojego auta nalepkę z apelem o bezpieczną jazdę. Znajdziemy ją w kioskach, w wybranych czasopismach. - Będziemy też zwracać uwagę na praktyczne aspekty bezpieczeństwa: jak poprawnie ułożyć bagaż, zamontować deskę surfingową, rower, albo jak efektywnie wypoczywać podczas długich podróży i jak zachowuje się samochód na rozgrzanym asfalcie - dodaje Okoński.
Całość uzupełni SMS-owy serwis informujący o utrudnieniach i trzy happeningi - 6 sierpnia w Kołobrzegu, 7 sierpnia w Łodzi i 8 sierpnia w Warszawie. Akcję wesprze też potężna kampania reklamowa i niemal wszystkie służby mundurowe - policja, straż pożarna i inspekcja transportu drogowego.
- Od kilku lat cieszymy się ze spadku liczby ofiar na kujawsko-pomorskich drogach, ale wciąż mamy wiele do zrobienia - przyznaje Okoński. - Bo choć na drogach krajowych dochodzi do ledwie pięciu procent wszystkich wypadków, to pochłaniają one aż 34 procent wszystkich ofiar śmiertelnych.
Przypomnijmy, że według policyjnych statystyk tylko w wakacje 2007 roku na kujawsko-pomorskich drogach zginęło 384 osób, w 2008 - 311, a w 2009 - 229.
Czytaj e-wydanie »