Chodzi oczywiście o wybudowanie ronda u zbiegu ulic Poznańskiej, Staszica, Górniczej i Glempa. Jest to inwestycja powiatowa oraz o rozbudowę ul. Glempa i przebudowę ul. Górniczej, gdzie inwestorem jest miasto.
Jak informują służby prasowe ratusza, do przetargu ogłoszonego przez miasto oferty złożyły cztery firmy. Najniższą cenę zaproponowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Inodrog”. Wynosi ona 4,342 mln zł, tymczasem w budżecie Inowrocławia zabezpieczono na tę inwestycję środki w wysokości 6,185 mln zł.
Z kolei w przetargu na budowę ronda, ogłoszonym przez powiat inowrocławski, firma Colas Polska zaproponowała wykonanie robót za 5,838 mln zł. Tymczasem szacowany koszt tej inwestycji określano na 7,5 mln zł.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w ub. miesiącu w Urzędzie Miasta Inowrocławia, prezydent Ryszard Brejza podkreślał, że budowa ronda oraz rozbudowa i przebudowa ulic Glempa i Górniczej, to po obwodnicy i pracach na dworcu PKP, jedna z największych inwestycji, jakie będą wykonywane na terenie miasta.
- Ulicę Glempa, na odcinku od Staropoznańskiej do nowego ronda, tworzyć będą dwie jezdnie, każda po siedem metrów szerokości. Pomiędzy nimi znajdzie się pas zieleni. Powstanie tam także chodnik wraz ze ścieżką rowerową. Teren oświetlą nowoczesne latarnie typu LED. Projekt zakłada również budowę podziemnych instalacji - informował włodarz.
Totalna przebudowa czeka ulicę Górniczą. Zmieniony zostanie tam całkowicie układ komunikacyjny przy wyjeździe z ul. Górniczej i Szymborskiej w kierunku ul. Andrzeja. Nowe rozwiązana mają poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu pojazdów. Powstaną tam również rozwiązania z myślą o rowerzystach. Zupełnie nowa ścieżka rowerowa zbudowana zostanie na odcinku Szymborskiej, pomiędzy Batorego a Kasztanową, a także wzdłuż ulicy Górniczej, po stronie placu z pomnikiem (od Poznańskiej do skrzyżowania z Batorego).
Jak wspomnieliśmy, firma „Inodrog” zaoferowała za wykonanie wspomnianej inwestycji 4,342 mln zł. Połowę tej kwoty pokryje miasto ze swego budżetu, a druga połowa pochodzić ma z Funduszu Dróg Samorządowych. W przypadku budowy ronda, która jest inwestycją powiatową, połowę kosztów pokryje wspomniany FDS, 26,7 proc. środków przekaże miasto Inowrocław, a 23,3 proc. - Urząd Marszałkowski.
Startujące w przetargach firmy drogowe muszą obecnie dostarczyć do ratusza i starostwa niezbędne dokumenty. Dopiero wtedy wskazani zostaną ostateczni zwycięzcy i urzędy podpiszą z nimi umowy.
