Dieta podczas odchudzania. Zobacz, co powinno się jeść! [MENU, JADŁOSPIS]

S, AIPZaktualizowano 
Jaką dietę stosować podczas odchudzania? To pytanie zadaje sobie wielu internautów.
Jaką dietę stosować podczas odchudzania? To pytanie zadaje sobie wielu internautów. Tomasz Hołod
Jaką dietę stosować podczas odchudzania? To pytanie zadaje sobie wielu internautów. Sprawdź, jak dobrać dietę podczas odchudzania.

Pozbądź się złudnego przekonania, że jeśli będziesz spożywać mniej posiłków, to schudniesz. Jest wprost przeciwnie - zapracowane osoby, które jedzą tylko jeden solidny posiłek, i to zwykle późnym popołudniem lub wieczorem, tyją!

Najłatwiej jest wprowadzić dietę ograniczającą po prostu nasze dotychczasowe nawyki. Czyli dostarczać mniej kalorii, ale nie wprowadzać w posiłkach zmian jakościowych. Natomiast ze skutecznością bywa wtedy różnie. Ponieważ bez zmian jakościowych w jadłospisie nie da się pokonać otyłości czy nadwagi. Przecież tyjemy na diecie, która ma błędy. A ograniczając jedzenie - nie eliminujemy ich. Więc mniej jeść - tak. Ale trzeba też jeść z głową.

Dlatego tradycyjne trzy duże posiłki zamień na pięć (oczywiście mniejszych), ale ogólna liczba przyjmowanych kalorii nie może się przez to zwiększyć! Staraj się spożywać posiłki mniej więcej co 3-4 godziny, najlepiej regularnie, czyli co dzień o tych samych porach. Nie unikaj śniadania - to dość często popełniany błąd, który, wbrew pozorom, bardzo niekorzystnie wpływa na masę ciała.

Dieta dla młodzieży

Nie dopuszczaj do powstania uczucia głodu! Jeśli dopadnie cię głód, organizm zacznie bronić się przed brakiem energii, spowalniając przemianę materii. Podczas kolejnego posiłku będzie więc magazynował więcej kalorii na wypadek, gdyby znów nie otrzymał ich na czas! A to właśnie jest jedną z przyczyn tycia. Ponadto, gdy jesteśmy głodni, zwykle sięgamy po potrawy kaloryczne i wysoko przetworzone, żeby szybko poczuć, iż jesteśmy już syci (słodycze, potrawy mączne itd.). Często też decydujemy się na niezdrowe półprodukty, ponieważ szkoda nam czasu na przygotowanie jedzenia.

Jeżeli po jedzeniu czujesz się ociężale i masz nieprzepartą ochotę, by się położyć, to znak, że zjadłeś za dużo. Staraj się zawsze wstawać od stołu z uczuciem pewnego niedosytu, z myślą, że mógłbyś jeszcze coś zjeść. Kiedy się przejadamy, organizm nie jest w stanie na bieżąco spożytkować przyjętej energii, więc magazynuje ją w postaci tkanki tłuszczowej.

Lista produktów, które należy ograniczyć, by schudnąć (za portal.abczdrowie.pl)

  • soki owocowe słodzone,
  • smażone mięsa (przede wszystkim te tłuste, np. boczek),
  • białe pieczywo,
  • rozgotowane makarony,
  • smalec,
  • ziemniaki,
  • słodycze (dozwolone są 2-3 kosteczki czarnej, gorzkiej czekolady),
  • napoje słodzone (także soki owocowe i kompoty),
  • alkohol.

Dieta pudełkowa - jedni gotują, inni zamawiają gotowe diety.

Dieta podczas odchudzania. Co dodać do menu?

  • świeże soki owocowe,
  • otręby, kiełki zbożowe,
  • chude wędliny (szynka) i mięsa (mięsa gotowane, z grilla),
  • ryby (o niskiej zawartości tłuszczu),
  • frutti di mare,
  • kasza gryczana, kasza jęczmienna,
  • ryż brązowy,
  • margaryna (choć w niezbyt dużej ilości),
  • oliwa z oliwek.

Przykładowa dieta odchudzająca dla młodzieży - menu
Podajemy przykładowy jadłospis dobrej diety dla młodzieży. Wartość energetyczna: 1498 kcal, węglowodany: 43 proc., biało: 28 proc., tłuszcze: 29 proc., błonnik: 32,5 g.

Śniadanie
pomarańcza lub szklanka soku wyciśniętego z pomarańczy lub dwa kiwi, szklanka mleka 1,5 proc. i trzy łyżki płatków musli bez cukru

II śniadanie
kanapka chleba żytniego z polędwicą z indyka lub z serem do 17 proc. tłuszczu lub z tuńczykiem w sosie własnym, jeden dowolny owoc

Obiad
zupa lub gotowane warzywa lub 40 g gotowanych roślin strączkowych lub jeden mały ziemniak, białe mięso (drób lub cielęcina) bez skóry (150 g) lub chuda ryba (200 g), surówka lub sałatka, szklanka mleka lub jogurt naturalny

Podwieczorek
szowolny owoc, jogurt probiotyczny lub kefir

Kolacja
zupa lub gotowane warzywa lub sałatka lub surówka (bez ziemniaków, majonezu, keczupu, zasmażki), gotowane jajko lub jajecznica (1 żółtko, 2 białka) lub chuda ryba (200 g) lub mięso drobiowe (150 g bez skóry), szklanka mleka lub jogurt.

polecane: FLESZ: Demaskujemy mity o weganizmie i wegetarianizmie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 169

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ola

To co jemy podczas odchudzania, to jedno, ale ważne jest też nasze nastawienie, żeby dieta nie była "obciążeniem" ale stała się po prostu stylem życia. Polecam przydatny artykuł: https://rukolacatering.pl/jak-schudnac-skutecznie-i-bez-odchudzania/

K
Kaśk

A ja jestem na pudełkach z fitness catering i mam zaoszczędzony czas i super posiłki ;)

G
Gość

To prawdaten artykul pusal jakis lub hakas z bardzo choeym lbe

G
Gość

odkąd stosuje figurena waga spada mi dużo bardziej niż na samej diecie. Polecam ten środek jeśli macie zaburzoną przemianę materii czy problem z głodem na diecie. Generalnie bardzo dobry produkt ten suplement figurena.

G
Gość

Puknijj się debilu w łeb. Jeśli polecasz margarynę to nie masz pojęcia o dietetyce.To pospolite gówno jest odpowiedzialne za zawaly.,otylosc i co najgorsze nowotwory.

u
ulka

w mojej diecie podstawą jest właśnie ten błonnik. świetnie działa i do tego powoduje, że utrzymuję idealną wagę ciała. stosuję także wspomagacz dla pracy jelit. biorę codziennie dwie kapsułki debutir. dzięki nim moje jelita pracują jak należy a ja nie mam problemów, np. zaparć.

G
Gość
24 sierpnia, 00:33, Gość:

Wystarczy ujemny bilans kaloryczny... Kto pisał ten artykuł?

28 sierpnia, 15:52, Gość:

Popieram stanowczo

Dokładnie

G
Gość

A wystarczy rozsądne odżywianie się... Zaczynam dzień od sycącego śniadania, potem jem małe porcje co 2 godziny, piję kilka litrów niegazowanej cisowianki, kolację jem o 19. Noszę rozmiar S i to bez ćwiczeń

G
Gosc

Mleko ser i tyle mięsa? Debilizm a nie dieta

G
Gość

Pismak bez sensu schudłam 30 kg ponad dieta jaka dieta micha malutka 1 raz dziennie i śniadanie 1kanapka kolacja 1 kanapka tyle już 3 lata jest ok bez jojo teraz rozsądnie jem

G
Gość
24 sierpnia, 00:33, Gość:

Wystarczy ujemny bilans kaloryczny... Kto pisał ten artykuł?

Popieram stanowczo

G
Gość

Program Przemian Moniki Honory czyli zupy i inne zdrowe produkty. Rewelacyjne efekty, proste zasady, bez głodowania

P
Piotr P.

Dr Fung udowadnia że deficyt kaloryczny się nie sprawdza ale w Polsce mamy wiedzę z lat 90. Istotne są hormony, konkretnie insulina która rośnie przy każdym nawet bardzo małym posiłku i blokuje spalanie tłuszczu. Wystarczy jeść rzadko (raz-dwa razy dziennie i nie podjadać — to jest kluczowe żeby nie podjadać nawet orzeszka czy cukiereczka) nawet jeśli to samo się je i już.

A o jakości artykułu świadczy polecanie margaryny lub owocowych soków, to jakaś żenada. Oleje roślinne powodują zawały, utwardzane to już w ogóle toksyna w czystej postaci. Soki owocowe to sam cukier blokujący wchłanianie witaminy C w nich zawartej, przyczyniający się do niealkoholowego stłuszczenia wątroby. Coca-Cola jest tak samo "zdrowa" jak soki owocowe.

G
Gość

Nie rozumiem dlaczego ziemniaków nie powinno się jeść podczas dbania o linie. Gotowane ziemniaki, pieczone ziemniaki bez tłuszczu są zdrowe i dobre dla linii.

G
Gość

Wystarczy ujemny bilans kaloryczny... Kto pisał ten artykuł?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3