Wynika to najnowszego rankingu Instytut Monitorowania Mediów. Następne w kolejności są Empik, a zaraz potem dyskonty: Biedronka i Lidl.
Ikea wspomniana ponad 6 tys. razy
Ikea wspomniana została w ponad 6 tys. publikacji w ciągu zaledwie miesiąca, choć nie zawsze były to wzmianki pozytywne. Biedronka była najczęściej wspominanym w Internecie sklepem spożywczo-przemysłowym we wrześniu (4,4 tys. publikacji). Za nią uplasował się Lidl i Tesco. Najczęściej wspominaną w Internecie lokalną siecią handlową był wywodzący się z Olsztyna Rast, należący do sieci Bomi. Ponad 320 publikacji w ciągu miesiąca to gorzkie zwycięstwo - większość z nich dotyczyła słabej kondycji firmy. Na drugim miejscu znalazł się Lewiatan, na trzecim sieć MarcPol.
Ikea zdominowała konkurencję nie tylko na rynku wnętrzarskim - była we wrześniu częściej wzmiankowana niż czołowe sklepy spożywcze. Prowadzi też w zestawieniu sklepów specjalistycznych. Na drugim miejscu z imponującym wynikiem 5,5 tys. publikacji w ciągu zaledwie 30 dni znalazła się sieć Empik. Trzecie miejsce należy do MediaMarkt. Kolejne miejsca zestawienia, poza należącą do Decathlonu piątą pozycją, zajmują markety budowlane i sklepy ze sprzętem RTV-AGD.
Hurtownie cytowane rzadziej
Samoobsługowe hurtownie, przeznaczone głównie dla przedsiębiorców, cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem internautów niż ich detaliczne odpowiedniki. Najczęściej wzmiankowany we wrześniu był Selgros Cash and Carry z wynikiem powyżej 250 publikacji. Na drugim miejscu znalazła się sieć Makro, na trzecim Eurocash.
Analizę wykonano na podstawie ponad 39 406 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się nazwy sieci handlowych. Raport obejmuje materiały od 1 do 30 września 2012 r. Autorką raportu jest Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
