Euro 2021. Przegrywamy, ale telewizory idą jak świeże bułki. Bydgoszczanin wyrzucił telewizor na śmietnik!

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Elektromarkety przeżywają oblężenie. Bo zawsze, gdy są jakieś mistrzostwa, to ludzie chcą mieć lepszy sprzęt do oglądania. Najlepiej największe ekrany.
Elektromarkety przeżywają oblężenie. Bo zawsze, gdy są jakieś mistrzostwa, to ludzie chcą mieć lepszy sprzęt do oglądania. Najlepiej największe ekrany. Polska Press
Elektromarkety przeżywają oblężenie. Bo zawsze, gdy są jakieś mistrzostwa, to ludzie chcą mieć lepszy sprzęt do oglądania. Najlepiej największe ekrany. Choć polska drużyna piłkarska nie zachwyciła nas dotąd swoją grą, to zawsze, gdy odbywają się mistrzostwa w piłce nożnej wzrasta sprzedaż telewizorów. - Głównie dużych odbiorników o przekątnych 65 lub 75 cali - mówią w RTV EURO AGD .

- Tak, przed Euro 2021 kupiłem nowy telewizor, duży, ale szczerze? Żałuję tego zakupu!- zdradza pan Krzysztof z gminy Wtelno koło Bydgoszczy.

Wyrzucił telewizor na śmietnik?

Z informacji, które do nas docierają wiemy, że jeden z mieszkańców bydgoskiego osiedla Kapuściska w Bydgoszczy nie wytrzymał po przegranej ze Słowacją i... wyrzucił telewizor na śmietnik. W sumie, rozumiemy...

Polecamy także: Wypłaty Emerytur 2022. Takie mają być nowe zasady wypłaty świadczeń w najbliższych latach. Sprawdź!

Niezależnie jednak od tego, telewizory zawsze w takim czasie sprzedają się jak świeże bułeczki.

- Zawsze duże imprezy sportowe są silnym bodźcem do zakupu nowego telewizora. W tym roku jest podobnie. Obserwujemy wzrost zainteresowania naszą ofertą w segmencie TV, zwłaszcza odbiornikami o przekątnych 65 lub 75 cali, m.in. na Kujawach i Pomorzu - informuje Wojciech Serafin, kierownik Działu Handlowego, RTV EURO AGD. - Większość klientów inwestuje w smart TV. Wielu kupuje także sprzęt audio, np. soundbary lub głośniki, a także całe zestawy kina domowego.

Co w tej sprawie słychać u konkurencji?

- Duże wydarzenia sportowe stanowią motywację dla klientów do zakupu nowego telewizora i sprzętu nagłaśniającego, a udział i wyniki polskiej reprezentacji przekładają się zwykle na nastroje konsumenckie - komentuje Wioletta Batóg, rzecznik MediaMarktSaturn Polska. - Emocje towarzyszą zakupom elektroniki użytkowej, która jest fascynująca, daje szerokie możliwości.
Jakie telewizory Polacy kupują w związku z piłkarskimi mistrzostwami Europy i igrzyskami w Tokio?

Z danych wynika, że mamy już tak duże odbiorniki jak chcieliśmy i teraz przyszedł czas na coraz lepszą jakość obrazu. Minimalna rozdzielczość, jaka nas interesuje to 4K, stawiamy też na nowe technologie i jesteśmy gotowi za nie zapłacić coraz więcej.
Gigant rynku e-commerce, Ceneo.pl przedstawił najnowsze dane dotyczące polskiego rynku telewizorów. Wyraźnie widać w nich trzy trendy. Po pierwsze, powoli przestajemy kupować coraz większe telewizory. Powszechnie dostępne rozmiary 55 i 65 cali nam wystarczają. Po drugie, coraz bardziej interesują nas technologie pozwalające na uzyskanie obrazu o wyższej jakości, takie jak OLED i QLED. Po trzecie, bierzemy pod uwagę coraz droższe modele. Jesteśmy gotowi zapłacić więcej za lepsze odwzorowanie kolorów i szczegółów.

W Polsce absolutnym liderem na rynku telewizorów jest Samsung. Według danych Ceneo.pl, aż 31 proc. potencjalnych klientów interesuje się urządzeniami tej marki. Dodatkowo, wśród 10 najpopularniejszych modeli, aż cztery to modele koreańskiej firmy. Drugie miejsce pod tym względem zajmuje LG. Telewizorami tej marki zainteresowanych jest 20 proc. użytkowników. Z opublikowanych danych wynika również, że potencjalni klienci rozważają zakupy coraz droższych modeli. Średnia cena telewizora oglądanego na Ceneo w marcu 2020 roku wynosiła 4100 zł, podczas gdy w marcu 2021 było to już 4588 zł.

Już od wielu lat na polskim rynku telewizorów absolutnie dominuje technologia LED. Jest ona modyfikacją technologii LCD, w której do podświetlenia matrycy zastosowano diody LED. Dzięki temu można uzyskać bardziej wyraziste kolory, telewizor może być smuklejszy oraz zużywać znacznie mniej prądu. Według danych Ceneo, w pierwszym kwartale 2021 roku prawie 62 proc. potencjalnych nabywców było zainteresowanych telewizorami w technologii LED.

Drugie miejsce pod tym względem zajmuje najnowsza i najbardziej zaawansowana powszechnie dostępna technologia, czyli QLED. Tego rodzaju telewizorami zainteresowanych jest nieco ponad 17% potencjalnych nabywców. Trzecie miejsce, z wynikiem 12 proc. zajmuje technologia OLED. Efektem wprowadzania nowych technologii jest też wzrost rozdzielczości ekranów. Aż dwie trzecie z najbardziej pożądanych modeli ma rozdzielczość 4K.

Elektromarkety przeżywają oblężenie. Bo zawsze, gdy są jakieś mistrzostwa, to ludzie chcą mieć lepszy sprzęt do oglądania. Najlepiej największe ekrany.

Pracownicy „Biedronki” nie chcą pracować w niedziele

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
AnB

sam sobie pod euro kupiłem dużego TCLa 65 calowego, chyba meczy nie będę już ogladał ale chociaż sobie na konsoli pogram :D

G
Gość

Po co motłchowi tv 4k jak chyba wsumie nic w Polsce z naziemnej i z satelity nie nadaje w tej rozdzielczosci jeszcze? Ledwo HD potrafią puścić a ludzie 4 pożądają.

Dodaj ogłoszenie