Trumny, asortyment oferowany przez Wiktora Choińskiego, przedsiębiorcę ze Świedziebni, zobaczymy w czarnej komedii Andrzeja Mańkowskiego "Korekta". Film, do którego zdjęcia powstawały niedawno w Toruniu, opowiada historię korektora w gazecie, który wplątuje się w konflikt z szajką złodziei aut. I tu ciekawostka - ulokowano w nim także produkowanego w Złotnikach Kujawskich junaka.
W ubiegłym roku Urząd Marszałkowski postanowił przeznaczyć 3 mln zł ze środków unijnych na wzmocnienie konkurencyjności regionalnych przedsiębiorstw. Pieniądze w formie dotacji mogli wykorzystywać właściciele lokalnych firm, samorządy i szkoły wyższe, które zdecydowały się ulokować swoją markę w filmie.
Projekt, który zdobył największe wsparcie, polegał na ulokowaniu regionu kujawsko-pomorskiego w najnowszym filmie Janusza Majewskiego "Excentrycy".
Czytaj także: Maciej Stuhr, Wiktor Zborowski i Sonia Bohosiewicz w Toruniu. Trwają zdjęcia do filmu "Excentrycy" [zdjęcia]
Dzięki wsparciu aż 1,04 mln zł samorządowi województwa udało się w "Excentrykach" pokazać plenery Ciechocinka, Nieszawy i Torunia. Scenariusz produkcji powstał na bazie książki Włodzimierza Kowalewskiego. Opowiada historię powojennego emigranta (w tej roli Maciej Stuhr), który w latach 60. zakłada w Ciechocinku jazzowy big band. Premiera jesienią.
Pod względem wysokości uzyskanego wsparcia drugie miejsce zajmuje Toruń, który dzięki 510 tys. zł pojawił się w czwartym i piątym sezonie serialu TVN "Lekarze".
Dalej w kolejności są: wąbrzeska firma Ampol-Merol zajmującą się handlem nawozem, która zagościła na antenie TVN i TVN Meteo w ramach programu "Maja w ogrodzie" (dotacja 161 tys. zł), bydgoska firma Polwell, której kosmetyki w stacji TTV pojawiły się w programie o metamorfozach salonów fryzjerskich "Ostre cięcie" (155 tys. zł) oraz rypiński Rejs z meblami w telewizyjnych programach "Dekoratornia" i "Dekorady" (159 tys. zł).
W ramach Kreatywnego Wsparcia Marki Regionu sfinansowano 30 projektów, dzięki którym wsparto promocję ponad 80 regionalnych produktów.
Z dotacji skorzystała także firma Vobacom, która dzięki 46,9 tys. zł z funduszu pojawiła się w filmie Ryszarda Kruka "Ziggy Dust".
Czytaj e-wydanie »