Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Film lubi pieniądze firm

wia
Dzięki wsparciu aż 1,04 mln zł samorządowi województwa udało się w "Excentrykach" pokazać wiele miejsc w Ciechocinku, Nieszawie i Toruniu. Premiera filmu - jesienią
Dzięki wsparciu aż 1,04 mln zł samorządowi województwa udało się w "Excentrykach" pokazać wiele miejsc w Ciechocinku, Nieszawie i Toruniu. Premiera filmu - jesienią Sławomir Kowalski
Polskie filmy to dla lokalnych przedsiębiorców możliwość lokowania swojego produktu. Niektórzy lokują produkty, jakie niewielu przyszłyby do głowy. Na przykład trumny.

Trumny, asortyment oferowany przez Wiktora Choińskiego, przedsiębiorcę ze Świedziebni, zobaczymy w czarnej komedii Andrzeja Mańkowskiego "Korekta". Film, do którego zdjęcia powstawały niedawno w Toruniu, opowiada historię korektora w gazecie, który wplątuje się w konflikt z szajką złodziei aut. I tu ciekawostka - ulokowano w nim także produkowanego w Złotnikach Kujawskich junaka.

W ubiegłym roku Urząd Marszałkowski postanowił przeznaczyć 3 mln zł ze środków unijnych na wzmocnienie konkurencyjności regionalnych przedsiębiorstw. Pieniądze w formie dotacji mogli wykorzystywać właściciele lokalnych firm, samorządy i szkoły wyższe, które zdecydowały się ulokować swoją markę w filmie.

Projekt, który zdobył największe wsparcie, polegał na ulokowaniu regionu kujawsko-pomorskiego w najnowszym filmie Janusza Majewskiego "Excentrycy".

Czytaj także: Maciej Stuhr, Wiktor Zborowski i Sonia Bohosiewicz w Toruniu. Trwają zdjęcia do filmu "Excentrycy" [zdjęcia]

Dzięki wsparciu aż 1,04 mln zł samorządowi województwa udało się w "Excentrykach" pokazać plenery Ciechocinka, Nieszawy i Torunia. Scenariusz produkcji powstał na bazie książki Włodzimierza Kowalewskiego. Opowiada historię powojennego emigranta (w tej roli Maciej Stuhr), który w latach 60. zakłada w Ciechocinku jazzowy big band. Premiera jesienią.
Pod względem wysokości uzyskanego wsparcia drugie miejsce zajmuje Toruń, który dzięki 510 tys. zł pojawił się w czwartym i piątym sezonie serialu TVN "Lekarze".

Dalej w kolejności są: wąbrzeska firma Ampol-Merol zajmującą się handlem nawozem, która zagościła na antenie TVN i TVN Meteo w ramach programu "Maja w ogrodzie" (dotacja 161 tys. zł), bydgoska firma Polwell, której kosmetyki w stacji TTV pojawiły się w programie o metamorfozach salonów fryzjerskich "Ostre cięcie" (155 tys. zł) oraz rypiński Rejs z meblami w telewizyjnych programach "Dekoratornia" i "Dekorady" (159 tys. zł).

W ramach Kreatywnego Wsparcia Marki Regionu sfinansowano 30 projektów, dzięki którym wsparto promocję ponad 80 regionalnych produktów.

Z dotacji skorzystała także firma Vobacom, która dzięki 46,9 tys. zł z funduszu pojawiła się w filmie Ryszarda Kruka "Ziggy Dust".

Czytaj e-wydanie »
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska