Mimo wprowadzenia nowych przepisów, urzędnicy z Urzędu Skarbowego, ZUS i Urzędu Statystycznego nie znikną z magistratu.
Nowe przepisy ułatwiające rejestrowanie własnej firmy wchodą od końca tego miesiąca. Dzięki tym zapisom, osoby fizyczne będą składać jeden, zintegrowany wniosek w urzędzie miasta. Dotychczas torunianie mogli korzystać z tzw. "okienka przedsiębiorcy", w którym załatwiali niezbędne formalności.
Teraz, mimo wprowadzenia ułatwień, urzędnicy innych instytucji pozostaną w magistracie i będą udzielać niezbędnych informacji przy rejestrowaniu firmy. - Przewidujemy, że pozostaną oni do czerwca, potem zdecydujemy czy ich obecność w magistracie jest konieczna - mówi Krzysztof Kisielewski, dyrektor wydziału ewidencji i rejestracji. - Z naszych obserwacji wynika, że ludzie często korzystają z pomocy tych urzędników.