Czytamy tam dalej, że firmy przeznaczą więcej pieniędzy niż rok temu na inicjatywy pracownicze związane ze świętami.
Polecamy także: Będzie specjalny hotel dla fanów Nutelli [atrakcje]
Najpopularniejszą inicjatywą pracodawców, związaną z Bożym Narodzeniem i Nowym Rokiem, jest organizacja spotkania świątecznego. W tym roku 47 proc. firm spędzi tak czas ze swoimi pracownikami. Na drugim miejscu wśród popularnych benefitów są premie świąteczne. Zamierza je wypłacić 34 proc. pracodawców. 26 proc. firm planuje wręczyć zatrudnionym bony podarunkowe, 22 proc. upominki, a 18 proc. wspólnie z pracownikami wziąć udział w akcji charytatywnej. Natomiast 16 proc. przedsiębiorstw nie planuje żadnych dodatkowych aktywności związanych ze świętami.
Polecamy także: Bilans Black Friday. To... 12 zgonów i 117 rannych!
Jak pisze portal dlahandlu.pl powołujący się na PAP, z okazji świąt na jednego pracownika 20 proc. przedsiębiorstw zamierza wydać ponad 500 zł, co stanowi wzrost w tej grupie o 7 p.p. rdr. - wynika z badania. Odsetek firm, które chcą zapewnić prezenty świąteczne o wartości od 100 do 300 zł, wynosi 30 proc. (spadek o 7 p.p. rdr). Z kolei 19 proc. pracodawców, podobnie jak w ubiegłym roku, zapewnią zatrudnionym dodatkowe świadczenia w wysokości od 300 do 500 zł.
