https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gdzie szukać pomocy, gdy wróciliśmy z wakacji z problemami

Małgorzata Wąsacz [email protected] tel. 052 3263 215
Fot. Digitouch
Reklamacja zagubionego bagażu nie przyniosła skutku? Grecka firma wynajmująca samochody nie wywiązała się z umowy? Hotel w Madrycie miał niższy standard niż w ofercie, ale hiszpańskie biuro podróży nie odpowiedziało na reklamację? Podpowiadamy, gdzie szukać pomocy.

Pani Alicja z Bydgoszczy spędziła dwutygodniowy urlop w Egipcie. - Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że mieliśmy mieszkać w czterogwiazdkowym hotelu z dwoma basenami. Tymczasem okazało się, że nasz hotel miał o jedną gwiazdkę mniej. Odczuliśmy tę różnicę. Zgodnie z zapewnieniami biura podróży mieliśmy jadać posiłki w stołówce w naszym hotelu. Tymczasem musieliśmy przechodzić do sąsiedniego budynku. Uważam, że to skandal! Nie zostawię tak tej sprawy. Nie wiem, gdzie szukać pomocy. Może "Pomorska" mogłaby mi podpowiedzieć? - pyta nasza Czytelniczka.

30 dni na reklamację

W Federacji Konsumentów radzą, by reklamację zgłosić niezwłocznie. Powinniśmy zawiadomić wykonawcę usługi oraz organizatora o wadach imprezy turystycznej. Umowa musi określać sposób oraz termin zgłaszania reklamacji.

Pilot wycieczki ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji. Jeżeli jej nie załatwi, musi ją niezwłocznie przekazać organizatorowi turystyki.

W jakim terminie biuro podróży powinno odpowiedzieć na reklamację? - Zgodnie z prawem ma na to 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a gdy zgłaszamy reklamację po zakończeniu imprezy - w terminie 30 dni od jej złożenia. Brak odpowiedzi w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną. Organizator ma wtedy obowiązek załatwienia jej zgodnie z naszym żądaniem - tłumaczą w Federacji Konsumentów.

Eksperci nam pomogą

A jeśli nasza reklamacja nie odniosła skutku? Wówczas możemy się zgłosić ze swoim problemem do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (osobiście, telefonicznie - 022 55 60 118 lub za pośrednictwem formularza na stronie www.konsument.gov.pl)

W ECK zapewniają: - Nasi eksperci to doświadczeni prawnicy w zakresie prawa konsumenckiego. Udzielają porad prawnych, pomagają konsumentom w dochodzeniu roszczeń i polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcami.

Warto również zajrzeć na stronę internetową ECK pod adresem: www.konsument.gov.pl
Tutaj znajdziemy specjalną aplikację "Konsument po wakacjach".

W zależności od przedmiotu problemu, możemy wybrać jedną z sześciu czytelnych opcji:
- podróże samolotem,
- transakcje on-line,
- usługi turystyczne
- wynajem auta,
- zakupy towarów i usług,
- zniszczony bagaż.

Po wybraniu jednej z ikon "przechodzimy" do konkretnej sekcji, w której znajdziemy przystępne informacje dotyczące naszych praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki odnośnie składania reklamacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska