Gmina Brodnica otrzymała dotację na budowę ścieżki rowerowej łączącej Brodnicę z Osiekiem. Szczegóły

Katarzyna Pomianowska
Katarzyna Pomianowska
Autorka/Archiwum
Przypomnijmy, że najdłuższy odcinek trasy biegnie przez teren gminy Brodnica - dlatego, to w gestii tej gminy było wnioskowanie o wsparcie. Wcześniej podpisano porozumienie o współpracy z gminą miejską Brodnica (zabezpieczono w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym ok. 580 tys. złotych) oraz gminą Osiek. Również powiat brodnicki nie wyklucza wsparcia inwestycji - po zapoznaniu się z dokładną kalkulacją kosztów.

W minioną środę, w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu wręczono umowy dot. Regionalnego Programu Operacyjnego (EFRR) Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Wśród nich znalazła się umowa dot. ścieżki rowerowej. Gmina Brodnica wnioskowała o wsparcie na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 560 poprzez budowę ścieżki pieszo rowerowej z miejscowości Osiek przez wieś Gorczenica (gm. Brodnica) do miasta Brodnicy. Całkowity koszt prac wyliczono na ponad 5 mln 630 tys. złotych. Przyznane dofinansowanie wynosi blisko 2 mln złotych.

Jak czytamy w opisie projektu - obejmuje on budowę ścieżki pieszo rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 560 na odcinku od miejscowości Osiek, przez miejscowość Gorczenica do Ronda Warszawskiego w Brodnicy. Początek ścieżki pieszo rowerowej zlokalizowano w Brodnicy - na skrzyżowaniu ulic Podgórnej Długiej Al. Józefa Piłsudskiego (Rondo Warszawskie), na wlocie ulicy Podgórnej. Ścieżka łączy się w tym miejscu z istniejącymi ciągami pieszym i rowerowym.

Na początkowym odcinku (około 300 m) planuje się ścieżkę bezpośrednio przy krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej, po jej prawej stronie. Na dalszym odcinku przebieg ścieżki planuje się w odsunięciu od jezdni, za rowami i skarpami drogi wojewódzkiej. W niektórych miejscach, ze względu na niekorzystne ukształtowanie lub zagospodarowaniem terenu, ścieżkę planuje się zbliżyć do jezdni drogi wojewódzkiej w odległości minimum 0,5 m od krawędzi jezdni. Koniec odcinka - w miejscowości Osiek, z dowiązaniem do istniejącego chodnika.

W rejonach przejść dla pieszych ułożone będą płyty typu „FOCUS” z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych korzystających z przejścia. Powstanie też oświetlenie drogowe, w projekcie uwzględniono również wycinkę drzew i krzewów.

Flesz: Mundurowi mają dość. Co dalej z naszym bezpieczeństwem?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3