Miasto opracowało „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest” i stara się uzyskać wsparcie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na usuwanie niebezpiecznego materiału.
Miasto od 1 lutego będzie przyjmować od mieszkańców wnioski na utylizacje azbestu. Ostateczny termin na ich składanie mija 9 lutego. Formularze dostępne są w urzędzie oraz na jego stronie internetowej. Można je składać osobiście w Biurze Podawczym Urzędu Miasta, pokój nr I B, parter lub wysłać na adres Urzędu Miasta -Plac Tysiąclecia 25, 87 – 400 Golub-Dobrzyń. Decyduje data wpływu korespondencji.
Dofinansowanie może pokryć demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest, transport odpadów niebezpiecznych i ich unieszkodliwienie. Wsparcie wynosi maksymalnie 1 000 zł do każdej tony odpadów zawierających azbest. Zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami, jeden podmiot może otrzymać do 30 000 zł. Nowe pokrycie dachowe lub elewację właściciel nieruchomości wykonuje we własnym zakresie.