https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz. Na modernizację torowiska brakuje nam 23 mln zł!

(Deks)
Archiwum
Najtańsza firma za realizację inwestycji zażądała ponad 66 milionów złotych, najtańsza zaś ponad 75.

- Na inwestycję zamierzaliśmy przeznaczyć ponad 42 miliony złotych - wyjaśnia Magdalena Jaworska-Nizioł, rzeczniczka prasowa Ratusza.

Przeczytaj także:Grudziądz. "Pomorska" sprawdziła na jakie inwestycje miasto wyda pieniądze w przyszłym roku

Oferta najtańszej z firm jest o około 23 mln zł droższa.

Co zrobią urzędnicy? W grę wchodzą dwa rozwiązania: unieważnienie przetargu lub dołożenie brakującej kwoty.

Decyzja w tej sprawie zapadnie w przyszłym tygodniu. Urzędnicy przewertują budżet i Wieloletnią Prognozę Finansową i sprawdzą jakie przesunięcia wchodzą w grę.

Prawdopodobnie w tramwaje zostaną wpompowane pieniądze (10 mln zł), które miasto zaoszczędziło po przatargu na budowę tzw. trzeciego etapu Trasy Średnicowej.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
stan
Nie mogę zrozumieć tego jak wszyscy są za tymi zabytkowymi tramwajami, to przeżytek, chyba że by służyły celom turystycznym. Ale nie w Grudziądzu
A może potrzeba pomyśleć trochę inaczej. np. zamiast tramwajów uruchomić trolejbusy,w Gdyni się sprawdzają, linie napowietrzne już są przystosować je i będzie taniej, są lżejsze nie blokują dróg są ciche i nie zniszczą starówki. Odkąd kupiono te nowe złomy to chyba jakieś czołgi ogromnie ciężkie, trzęsie całym domem i są już pęknięcia budynku i sąsiada podobnie, coś trzeba z tym zrobić!
A jak komuś podobają się tramwaje zamówić pojazdy w podobnym kształcie, albo napisać "tramwaj". Można też uruchomić specjalne linie autobusowe specjalnie oznakowane. Są inne czasy i trzeba coś zmienić, w Toruniu starówka jest wolna o tych gratów jest bezpieczniej.
Ale po co piszę i tak nikt nie będzie nawet czytał, taki jest Grudziądz, a co mylę się?
j
jan
A co myslicie o takim układzie- Tarpno,nastepnie torowisko tam, gdzie kiedyś biegły szyny kolejowe na Cytadelę(do dziś miejsce nie jest uporządkowane),potem obok Intermarsche (kolejne dobre połączenie),nastepnie torem odstawczym przy Królewskiej, wiadukt (to chyba nieuniknione niestety)i już jesteśmy na terenie parku gdzie os strony ul.Parkowej miejsca jest dużo.Lecimy więc obok cmentarza na Lotnisko i dalej do Szpitala i Solanek.Oczywiście wiem, że to tylko teoria-ale ciekawi mnie wsze zdanie?

Projekt ciekawy, zaproponować prezydentowi - może weźmie kolejną pożyczkę- a co tam przyszłość miasta?
J
Janek
Budowa linii tramwajowej na os. Lotnisko, Szpitala , a w przyszłości nawet na Cmentarz Komunalny może dobrze wróżyć, ale trzeba się zastanowić, którędy ją poprowadzić. Hallera już z góry odpada, ponieważ jest świeżo po remoncie. Odnoga na ulicy Chełmińskiej też odpada, ponieważ torowisko tramwajowe musi przeciąć torowisko kolejowe. Sposób na ominięcie tej przeszkody, to tylko wybudowanie wiaduktu tramwajowego. Poza tym, linia na os. Lotnisko, do Szpitala i na Cmentarz Komunalny nie mogłaby pokrywać się w 80% z trasą 2, ponieważ zakładamy, że na 2 w za odnogą do Szpitala jest zatrzymanie i wtedy wszystkie wagony stoją. A tak gdyby zbudowano trasę nie zależną od 2, to wagony które utknęły w zatrzymaniu na 2 mogłyby na czas zatrzymanie jeździć do Lotniska, do Szpitala i Cmentarza Komunalnego.

A co myslicie o takim układzie- Tarpno,nastepnie torowisko tam, gdzie kiedyś biegły szyny kolejowe na Cytadelę(do dziś miejsce nie jest uporządkowane),potem obok Intermarsche (kolejne dobre połączenie),nastepnie torem odstawczym przy Królewskiej, wiadukt (to chyba nieuniknione niestety)i już jesteśmy na terenie parku gdzie os strony ul.Parkowej miejsca jest dużo.Lecimy więc obok cmentarza na Lotnisko i dalej do Szpitala i Solanek.Oczywiście wiem, że to tylko teoria-ale ciekawi mnie wsze zdanie?
c
chwilowy gość
Modernizacja poprawi komfort jazdy i ew. inne parametry komunikacji. Obecne linie obsługują ileś tam pasażerów ( Sikora powinien wiedzieć ilu, bo zlecał takie badania). Może posłuchać ludzi i za posiadane pieniądze skłonić się do przedłużenia linii na Lotnisko i do Szpitala ( połączyć oba końce miasta)? Stworzyłoby to podstawę komunikacji w tym mieście ( jak metro w wielkich miastach). Przestudiować rozwiązania np.z Łodzi do Ozorkowa, tam jest 40km linii.Odważniej spojżeć na ew.objazdy, w końcu nie jesteśmy aż taką metropolią przez którą nie da się przedrzeć jedną nitką torów.
Problem w tym, że tak ogromne zadanie powierza się jednemu decydentowi (Sikorze), wystarczy, że zabraknie odważnej wizji, najlepiej różnych wizji i pieniądze bądą wydane na "łatanie" starego zamiast budowanie z myślą o przyszłości.Od 5 lat mówi się o modernizacji,no to co? można przecież zrezygnować z tego pomysłu i spojżeć na temat od nowa - zupełnie od nowa, bez żadnych sugestii ze starych planów. Odmienili Rynek za niemałe pieniądze -czy jest zachwycający?
J
Jack jr.
"Najtańsza firma za realizację inwestycji zażądała ponad 66 milionów złotych, najtańsza zaś ponad 75." A najdroższa 70 milionów złotych?
k
koks
Torowiska i trakcja w grudziądzu to tragedia - bo od kilku lat zarządza tą działką psełdo inrzynier Sikora.
J
Jacek
A na czego tu nie brakuje ?
Na błonia brakuje , na tor kolarski brakuje , na srednicowke brakuje na zjazd z A1 brakuje, a idźta w ..... za co sie złapią wszedzie widac profesjonalne zarzadzanie miastem.

A co na to pierwszy inżynier-wizjoner tego miasta niejaki pan Sikora?
G
Gość
Głównym powodem tak wysokiej ceny jest zwloka w modernizacji linii a za kolejny rok będzie o pare milionow wiecej.
g
gosc1
Lepiej zrobić referendum dotyczące odwołania ze stanowisk obecnych włodarzy. Bo co się w Grudziądzu wyrabia, to śmiech na sali.
G
Gość
Budowa linii tramwajowej na os. Lotnisko, Szpitala , a w przyszłości nawet na Cmentarz Komunalny może dobrze wróżyć, ale trzeba się zastanowić, którędy ją poprowadzić. Hallera już z góry odpada, ponieważ jest świeżo po remoncie. Odnoga na ulicy Chełmińskiej też odpada, ponieważ torowisko tramwajowe musi przeciąć torowisko kolejowe. Sposób na ominięcie tej przeszkody, to tylko wybudowanie wiaduktu tramwajowego. Poza tym, linia na os. Lotnisko, do Szpitala i na Cmentarz Komunalny nie mogłaby pokrywać się w 80% z trasą 2, ponieważ zakładamy, że na 2 w za odnogą do Szpitala jest zatrzymanie i wtedy wszystkie wagony stoją. A tak gdyby zbudowano trasę nie zależną od 2, to wagony które utknęły w zatrzymaniu na 2 mogłyby na czas zatrzymanie jeździć do Lotniska, do Szpitala i Cmentarza Komunalnego.

A na czego tu nie brakuje ?
Na błonia brakuje , na tor kolarski brakuje , na srednicowke brakuje na zjazd z A1 brakuje, a idźta w ..... za co sie złapią wszedzie widac profesjonalne zarzadzanie miastem.
D
DeGie
zakopać pseudouzdrowiskowe solanki i zrobić tam pętlę taramwajową.
g
gosc1
Budowa linii tramwajowej na os. Lotnisko, Szpitala , a w przyszłości nawet na Cmentarz Komunalny może dobrze wróżyć, ale trzeba się zastanowić, którędy ją poprowadzić. Hallera już z góry odpada, ponieważ jest świeżo po remoncie. Odnoga na ulicy Chełmińskiej też odpada, ponieważ torowisko tramwajowe musi przeciąć torowisko kolejowe. Sposób na ominięcie tej przeszkody, to tylko wybudowanie wiaduktu tramwajowego. Poza tym, linia na os. Lotnisko, do Szpitala i na Cmentarz Komunalny nie mogłaby pokrywać się w 80% z trasą 2, ponieważ zakładamy, że na 2 w za odnogą do Szpitala jest zatrzymanie i wtedy wszystkie wagony stoją. A tak gdyby zbudowano trasę nie zależną od 2, to wagony które utknęły w zatrzymaniu na 2 mogłyby na czas zatrzymanie jeździć do Lotniska, do Szpitala i Cmentarza Komunalnego.
g
gość
Jeżeli nie ma pieniędzy na całkowitą przebudowę torowisk to zacznijmy budowę nowej linii do szpitala.Na to powinno wystarczyć kasy.Po drodze jest wielkie osiedle Lotnisko a na końcu i szpital i Solanki-wiec pasażerów by nie zbrakło.Można na poczatku zbudować jednotor (np. w Elblągu nowo budowane linie są częściowo jednotorowe)a za jakiś czas gdy zmienią się warunki budżetowe dokończyć prace.Perony, zegary i tablice informacyjne oraz nagłośnienie przystanków przy posiadaniu JEDNEJ i tylko jednej linii tramwajowej jest moim zdaniem zbędne.

Oczywiście ze modernizacja tej linii aż w takiej skali jest bezsensowna. Już wyobrażam sobie te ZDEWASTOWANE nowoczesne przystanki w rejonie ulicy Legionów, Fortecznej. Nie lepiej poprowadzić linię do Mniszka lub do na Lotnisko, przecież tam po drodze mija się stadion, galerie grudziądzką można pociagnąć tę linię do szpitala i solanek.
G
Gość
zgadzam się z przedmówcą, poco nam tablice świetlne skoro tramwaje jeżdżą średnio co 7-10 minut. Lepiej wybudować nową linię na Lotnisko lub do mniszka. To przyniosłoby zyski, a sama modernizacja poza wydanymi na nią pieniędzmi nie przyniesie nic.
A
Adam
Jeżeli nie ma pieniędzy na całkowitą przebudowę torowisk to zacznijmy budowę nowej linii do szpitala.Na to powinno wystarczyć kasy.Po drodze jest wielkie osiedle Lotnisko a na końcu i szpital i Solanki-wiec pasażerów by nie zbrakło.Można na poczatku zbudować jednotor (np. w Elblągu nowo budowane linie są częściowo jednotorowe)a za jakiś czas gdy zmienią się warunki budżetowe dokończyć prace.Perony, zegary i tablice informacyjne oraz nagłośnienie przystanków przy posiadaniu JEDNEJ i tylko jednej linii tramwajowej jest moim zdaniem zbędne.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska