https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądzka rewolucja w transporcie. Na papierze

Grudziądzka rewolucja w transporcie pochłonie dziesiątki milionów złotych
Grudziądzka rewolucja w transporcie pochłonie dziesiątki milionów złotych Archiwum GP
Trzy firmy zajmą się przygotowaniem dokumentacji pod m.in. przebudowy dróg, torowisk i budowę dworca autobusowego.

Pracownicy Zarządu Dróg Miejskich poinformowali wczoraj o rozstrzygnięciu przetargu na opracowanie projektów w ramach budowy w Grudziądzu niskoemisyjnego transportu. Zadanie dokumentacyjne zostało podzielone na trzy części. Za realizację pierwszej będzie odpowiadać firma „Znak” z Gdańska. Drugą część projektu przygotują pracownicy firmy Mosty Katowice, a trzecią- „Progreg” z Krakowa.

Przed projektantami ogrom pracy

W sumie miasto projektantom będzie musiało zapłacić ok. 2,7 mln zł. Dokumentacje powinny być gotowe w ciągu 8-10 miesięcy od podpisania umów ze zwycięzcami postępowania. Przed nimi mnóstwo pracy. Budowa niskoemisyjnego transportu jest bowiem jedną z największych inwestycji, którą samorząd zamierza zrealizować w ramach nowego budżetu Unii Europejskiej. Co trzeba zaprojektować? W dużym skrócie: urządzenie węzła przesiadkowego na al. 23 Stycznia i pętli autobusowych na ul. Rydygiera i Poniatowskiego, budowę nowego dworca na ul. Dworcowej, przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego i al. 23 na rondo i torowiska tramwajowego w kierunku osiedla Rządz.

Elektryczne autobusy pojadą do szpitala?

Urzędnicy planują inwestycje nie tylko w infrastrukturę transportową, ale również w tabor. Planowany jest zakup autobusów elektrycznych, które mają kursować głównie do szpitala. Przy lecznicy mają powstać specjalne stacje do ładowania pojazdów. Inne zamierzenie to zakup 12 nowych wozów tramwajowych.

Przypomnijmy, że urzędnicy początkowo rozważali budowę linii tramwajowej do lecznicy. Ostatecznie zrezygnowali jednak z tego pomysłu. Głównie z powodu ogromnych kosztów przedsięwzięcia.

Unia Europejska stawia na projekty ograniczające emisję spalin. Dlatego nasi urzędnicy przygotowują także inne projekty, które będą miały szanse na unijne dofinansowanie. Mowa tutaj m.in. o kompleksowej wymianie oświetlenia ulicznego, termomodernizacji budynków oraz budowie sieci ścieżek rowerowych.

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Coś więcej w temacie.

G
Gość

Może zaczną myśleć jak oddłużyć miasto.

G
Gość
W dniu 22.09.2016 o 07:06, ciekawy napisał:

Urządzenie węzła przesiadkowego na al. 23 Stycznia i pętli autobusowych na ul. Rydygiera i Poniatowskiego, budowę nowego dworca na ul. Dworcowej, przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego i al. 23 na rondo i torowiska tramwajowego w kierunku osiedla Rządz.Mam pytanie , co w tej chwili jest w tym miejscu?Drugie pytanie. Skąd będą pieniądze na ten projekt i późniejszą realizację (nie licząc unijnych)?Trzecie pytanie. Kto będzie realizował te remonty( jak znam życie to firmy, które modernizowały poprzednio torowisko na Legionów). Na jak długo znowu będzie niedogodność dla mieszkańców, żeby nie nazwać tego paraliżem komunikacyjnym miasta.

Jest to zwykłe skrzyżowanie z przesunięciem osi.
Elegancko można się tam wystawić bo wszyscy jeżdżą jak na rondzie.
G
Gość

Czy już się zaczyna kampania wyborcza?

G
Gość

Następne fanaberie za nasze pieniądze?

c
ciekawy
Urządzenie węzła przesiadkowego na al. 23 Stycznia i pętli autobusowych na ul. Rydygiera i Poniatowskiego, budowę nowego dworca na ul. Dworcowej, przebudowę skrzyżowania ul. Piłsudskiego i al. 23 na rondo i torowiska tramwajowego w kierunku osiedla Rządz.
 

Mam pytanie , co w tej chwili jest w tym miejscu?

 

Drugie pytanie. Skąd będą pieniądze na ten projekt i późniejszą realizację (nie licząc unijnych)?

 

Trzecie pytanie. Kto będzie realizował te remonty( jak znam życie to firmy, które modernizowały poprzednio torowisko na Legionów). Na jak długo znowu będzie niedogodność dla mieszkańców, żeby nie nazwać tego paraliżem komunikacyjnym miasta.

 
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska