Ostatniego dnia kwietnia Polski Związek Motorowy opublikował nowy Regulamin Przynależności Klubowej. Przepisy zostały dostosowane do nowych okoliczności, czyli przede wszystkim pandemii koronawirusa.
Znaliśmy już wcześniej poziom kontraktów w PGE Ekstralidze: 200 tys. zł za podpis i 2500 zł za punkt. Teraz poznaliśmy stawki w I lidze, które będą dotyczyć żużlowców z Torunia i Bydgoszczy. W regulaminie czytamy: maksymalna stawka wynagrodzenia wypłacana zawodnikowi startującemu w rozgrywkach o DM I ligi jako kwota stała za wykonanie kontraktu w jedynym sezonie nie może być wyższa niż 60.000 zł netto, maksymalna stawka wynagrodzenia wypłacana zawodnikowi startującemu w rozgrywkach o DM I ligi jako kwota zmienna za pojedynczy zdobyty punkt lub bonus w zawodach nie może być wyższa niż 1.000 zł netto.
To oznacza, że czołowi żużlowcy eWinner I ligi mogą zarobić w okolicach 250 tys. zł, jeśli zostanie rozegrany cały sezon. Ci najlepsi zapewne dostaną jednak ekstra-pieniądze, poza oficjalnym kontraktem.
W nowym regulaminie wprowadzono także zakaz startów zawodnikach w ligach duńskiej, angielskiej i szwedzkiej. Każdy z reprezentantów tych krajów musi podpisać oświadczenie: "Niniejszym oświadczam, że nie posiadam podpisanego kontraktu z klubem w Danii / Szwecji / Wielkiej Brytanii na starty w moich krajowych rozgrywkach ligowych." Bez tego nie zostanie zatwierdzony do rozgrywek w Polsce.
Trudne rozmowy będą w Grudziądzu z Duńczykami Nicki Pedersenem i Kennethem Bjerre, w Toruniu z ligi angielskiej będą musieli zrezygnować bracia Holderowie, w Bydgoszczy ligę duńską będzie musiał sobie podarować Andreas Lyager.
Polski Związek Motorowy postanowił, że w sezonie 2020 zawodnicy nie maja prawa wnosić o rozwiązanie kontraktu z powodu zaległości finansowych. Do tej pory kluby mogły się spóźniać 60 dni z realizacją kontraktu.
Znacznie rozszerzono regulamin w zakresie zawodnika - gościa. Drużyny będą mogły zakontraktować dowolną ich liczbę, a w meczu wystąpić będzie mogło nawet dwóch takich zawodników (dotyczy to także seniorów i zawodników zagranicznych). Kluby PGE Ekstraligi mogą skorzystać z żużlowców eWinner 1. Ligi i 2. Ligi Żużlowej, a I-ligowcy mogą sięgnąć po jeźdźców II-ligowych.
