Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Interwencje mieszkańców w aplikacji mobilnej w Chełmnie

Monika Smól
Monika Smól
Zobaczcie na kolejnych slajdach czego dotyczą najczęstsze zgłoszenia mieszkańców Chełmna
Zobaczcie na kolejnych slajdach czego dotyczą najczęstsze zgłoszenia mieszkańców Chełmna Rafał Przybylski
Mieszkańcy Chełmna od jakiegoś czasu mogą korzystać z aplikacji mobilnej i zgłaszać interwencje za pomocą telefonu komórkowego. Jakie sprawy najczęściej zgłaszają?
od 16 lat

- Od początku działania aplikacji na terenie Chełmna, tj. od początku stycznia 2022 r., wpłynęło 255 zgłoszeń - informuje Klaudia Peplińska, specjalistka ds. promocji i komunikacji społecznej Urzędu Miasta Chełmna. - Na dziś mamy 111 alertów o statusie „otwartym", 81 w trakcie naprawiania, 40 naprawionych oraz 23 alerty, które nie będą naprawione.

W pierwszej kolejności alerty przechodzą przez weryfikację pod względem poprawności kierowanej sprawy (czy urząd jest właściwym organem do rozwiązania przekazanego problemu) oraz pod względem kultury słowa (to ważne, aby nie stosować np. wulgaryzmów).

- Następnie każdy alert przekazywany jest do odpowiedniego wydziału/pracownika, który rozpoznaje sprawę i podejmuje się jego rozwiązania - podkreśla Klaudia Peplińska. - W przypadku, gdy sprawa jest rozpatrzona pozytywnie i dostępne narzędzia pozwalają na usunięcie problemu, są określane statusem „w trakcie naprawy", a w przypadku zakończenia „naprawione". Za pośrednictwem aplikacji trafiają do nas również zgłoszenia niedotyczące działań urzędu lub takie, które nie są możliwe do realizacji w najbliższym czasie - np. potrzeba większej inwestycji. W takim przypadku alerty otrzymują komunikat z wyjaśnieniem i zostają przekazane do kategorii „nie będzie naprawiony".

Dzięki alertom wzmożono kontrole, które przeprowadza chełmińska Straż Miejska w miejscach, gdzie zgłaszano nieprawidłowości w parkowaniu lub naruszaniu porządku.

Co można zgłosić w aplikacji mobilnej?

- Uporządkowano śmieci na terenach miejskich, które mieszkańcy zgłaszali za pośrednictwem aplikacji, a także opróżniono przepełnione dzwony. Wszystkie alerty, treść spraw oraz etap ich rozpatrzenia można śledzić na bieżąco na stronie https://naprawmyto.pl/chelmno. Zwracamy szczególną uwagę, by zgłaszać za pośrednictwem aplikacji wyłącznie nieprawidłowości powstałe w istniejącej infrastrukturze, np. dzikie wysypisko, niedziałające latarnie, dziura w drodze. Jeżeli dane zgłoszenie już zostało przekazane przez innego mieszkańca, nie ma konieczności jego powielania. Wszelkie uwagi i opinie, które chcieliby mieszkańcy przekazać w zakresie funkcjonalności, bądź poprawności w wykonanych działaniach na terenie miasta, należy przesyłać do Urzędu Miasta Chełmna w formie elektronicznej (za pośrednictwem platformy teleinformatycznej ePUAP) lub w formie papierowej w Biurze Informacji Publicznej – nie przez aplikację NaprawmyTo.pl. Aplikacja służy wyłącznie do zgłaszania awarii, zatem inne komunikaty nieodnoszące się do awarii na terenie miasta mogą być usuwane przez administratorów. Zachęcamy mieszkańców, którzy jeszcze nie korzystają z aplikacji, do jej użycia.

Aby zgłosić sprawę do podjęcia wystarczy wejść na stronę:https://naprawmyto.pl/chelmno, wskazać miejsce, napisać, czego dotyczy zgłoszenie, opcjonalnie dodać zdjęcia, co ułatwi weryfikację problemu, wybrać kategorię dla sprawy (np. bezpieczeństwo, infrastruktura, przyroda). Aby dodać zgłoszenie nie trzeba być zarejestrowanym. Osoby zalogowane mogą jednak korzystać z większej liczby możliwości aplikacji np. śledzenia postępu prac nad problemem. Nie będą musiały także czekać na weryfikację swojego zgłoszenia - weryfikację muszą przechodzić zgłoszenia osób niezalogowanych.

Jakie zgłoszenia najczęściej wysyłają mieszkańcy Chełmna?

Zobaczcie na kolejnych slajdach czego dotyczą najczęstsze zgłoszenia mieszkańców Chełmna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska