Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak kontaktować się z firmami energetycznymi w czasie zagrożenia koronawirusem (Enea, Energa, PGNiG, PSG, PSE, PKN Orlen)

(TIK)
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne. archiwum/Karolina Misztal
Firmy energetyczne w całym kraju zmieniają pracę swoich biur, a nawet je zamykają. Proponują za to kontakty przez internet lub telefon.

Enea - zmiany dla klientów w związku z zagrożeniem koronawirusem

"W trosce o zdrowie klientów i pracowników od piątku 13 marca do odwołania pozostaną zamknięte wszystkie 32 Biura Obsługi Kienta Enei. Jednocześnie zachęcamy do korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu z Eneą. Swoje sprawy, można załatwiać bez wychodzenia z domu poprzez elektroniczne biuro obsługi ebok.enea.pl. Tutaj można sprawdzić i opłacić faktury za prąd, a także zaktualizować swoje dane czy zgłosić sprawy, które trzeba zrealizować. Osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta zastąpi kontakt z konsultantami Enei za pośrednictwem infolinii 611 111 111 oraz czatu" - podaje w komunikacie do klientów firma Enea.

Energa - zmiany dla klientów

Środki ostrożności w salonach sprzedaży Energi Obrotu i placówkach Energi Operatora, zaostrzone zasady higieny, a także praca zdalna w każdej sytuacji, kiedy jest to zasadne i możliwe.

Zamknięte drzwi w salonie obsługi Energi Obrotu? Nie oznacza to, że jest on nieczynny. Spółka wprowadziła tymczasowe zmiany w obsłudze. Klientów do salonu zapraszają pracownicy placówek. Wszystko po to, aby ograniczyć liczbę osób, które przebywają w tym miejscu w tym samym czasie. Informacje o takich działaniach pojawiły się już w zeszłym tygodniu na plakatach umieszczanych na drzwiach salonów. Niektóre z nich pracują też w skróconych godzinach – bieżące informacje o godzinach otwarcia będą publikowane na stronie www.energa.pl. We wszystkich punktach pojawić się już powinny pojemniki z płynem do dezynfekcji rąk.

Pracownicy Energi Obrotu przypominają, że sporo spraw można załatwić przez stronę www.energa.pl. Istnieje np. możliwość: przepisania lub zamówienia licznika, wybrania oferty, zmiany grupy taryfowej, włączenia usług tj. eFaktura czy Rozliczenia Rzeczywiste. Cały czas można korzystać z infolinii pod numerem 555 555 555, a także live chatu na stronie internetowej.

Zmiany w obsłudze klienta wprowadziła też Energa Operator. W punktach obsługi pojawiają się pojemniki na korespondencję i koperty, aby klienci mogli w ten sposób przekazać dokumenty – np. wniosek przyłączeniowy czy formularz reklamacyjny. Wszystkie sprawy związane z usługą dystrybucji energii można załatwić też poprzez stronę www.energa-operator.pl. Do odwołania wstrzymane zostały też wyłączenia windykacyjne.

Jak zaznacza Energa, zagrożenie koronawirusem nie ma w tym momencie wpływu na bezpieczeństwo dostaw prądu.

PGNiG - zmiany dla klientów

Od 14 marca 2020 r. do odwołania wszystkie Biura Obsługi Klienta PGNiG będą zamknięte. Jak przypomina spółka, większość spraw można załatwić za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta eBOK, które umożliwia m. in.: zawarcie nowej umowy gazowej, podanie odczytu stanu gazomierza oraz licznika energii elektrycznej, podgląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach, kontrolę bieżącego salda płatności obsługę płatności elektronicznych, wgląd w historię zużycia paliwa gazowego oraz energii elektrycznej, zmianę/uzupełnienie danych w obecnie posiadanej umowie, zmianę grupy taryfowej, przesłanie wniosku o zwrot nadpłaty, kontakt na wybrany temat poprzez formularz, zawarcie umowy na usługi dodatkowe.

Do dyspozycji jest też Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które dostępne jest pod numerem 22 515 15 15 (od poniedziałku do piątku, w godz. 7-19. "W przypadku problemów z dodzwonieniem się na infolinię prosimy o kontakt poprzez formularz znajdujący się na stronie ebok.pgnig.pl/kontakt lub e-mailowo: [email protected]" - zaznacza firma.

Polska Spółka Gazownictwa - zmiany dla klientów

Spółka PSG zachęca klientów do korzystania z kontaktu telefonicznego - https://www.psgaz.pl/kontakt-telefoniczny - od poniedziałku do piątku, w godz. 7-17.

Równocześnie firma zaprasza do korzystania z formularza zgłoszeniowego, gdzie można zadać pytania dotyczące: przyłączenia do sieci gazowej – warunki, umowa, przyłączenia do sieci gazowej – realizacja umowy, zużycia/odczytów, uruchomienia/wznowienia dostawy gazu, wymiany gazomierz/wstrzymania dostawy gazu, zmiany sprzedawcy, reklamacji.

"Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą występować czasowe utrudnienia w funkcjonowaniu Miejsc Obsługi Klienta (łącznie z zamknięciem)" - zaznacza w komunikacie do klientów spółka.

Polskie Sieci Elektroenergetyczne - zmiany w obsłudze klientów

Jak podaje portal Wysokie Napięcie, jednym z pierwszych przedsiębiorstw, które zareagowało na wiadomości o szerzącej się epidemii były Polskie Sieci Elektroenergetyczne. W styczniu powołały zespół kryzysowy, zakupiono maseczki i środki odkażające, przeprowadzono szkolenie pracowników. Szczególnie zadbano o krytyczne stanowiska pracy – Krajową Dyspozycję Mocy i Obszarowe Dyspozycje Mocy. Tu wejście osób spoza PSE wymaga zgody prezesa. Wprowadzono segmentację budynków i separację kluczowych zespołów, w tym odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo i sieć telekomunikacyjną. Poziom bezpieczeństwa w PSE jest analogiczny do wprowadzanego stopniem zagrożenia terrorystycznego Delta.

Stacje PKN Orlen - zmiany dla klientów

PKN Orlen przypomina, że na wszystkich swoich stacjach Orlen w Polsce płatności za paliwo można dokonywać za pomocą aplikacji mobilnej "ORLENpay" bezpośrednio przy dystrybutorze, bez konieczności wchodzenia na stację.

Firma zamknęła też punkty restauracyjne na wszystkich swoich stacjach. Z czego w sprzedaży z oferty gastronomicznej są wybrane produty, jednak Orlen rekomenduje spożywanie ich poza budynkiem stacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska