1 z 5
Przewijaj galerię w dół
Jak lockdown wpłynął na zapotrzebowanie Polaków na alkohol i...
fot. Pixabay.com

Jak lockdown wpłynął na zapotrzebowanie Polaków na alkohol i co zmieniło się w tej kwestii w porównaniu z poprzednim rokiem? W dalszym ciągu największą popularnością cieszy się u nas wódka, po którą przez ostatnie pół roku sięgało 51 proc. osób – wynika z raportu Oferteo.pl. Marzec i kwiecień tego roku były miesiącami znacznego spadku popytu na wszelkie trunki.

Szczegóły na kolejnych slajdach...

2 z 5
Jak wyglądało zapotrzebowanie Polaków na alkohol w pierwszym...
fot. Oferteo

Jak wyglądało zapotrzebowanie Polaków na alkohol w pierwszym półroczu 2019 i 2020 roku?

Widać, że rok temu liczba zapytań rozkładała się nieco bardziej równomiernie. Najczęściej alkohol zamawiano w marcu i maju (odpowiednio 18 proc. i 20 proc. wszystkich zapytań). Wyraźnie widać, że odwołanie wesel, imprez i wszelkich eventów w marcu tego roku odbiło się na branży alkoholowej. Najwięcej trunków kupowano w styczniu i czerwcu, czyli miesiącach, w których gospodarka funkcjonowała normalnie. W marcu i kwietniu natomiast można było zaobserwować znaczny spadek zainteresowania tego typu towarem.

W tym miejscu warto wspomnieć o badaniu dotyczącym wpływu epidemii na spożycie alkoholu przez kierowców, które w kwietniu przeprowadziła firma Alcosense. Wynika z niego, że epidemia wpłynęła na przyzwyczajenia alkoholowe niemal 40 proc. badanych. Aż 21,7 proc. respondentów przyznało, że podczas lockdown’u ograniczyło spożycie alkoholu, a 18 proc. zadeklarowało, że piło w tych miesiącach więcej niż zwykle.

3 z 5
Pandemia nie zmniejszyła popularności wódki...
fot. Oferteo

Pandemia nie zmniejszyła popularności wódki

W dalszym ciągu najchętniej Polacy zamawiają wódkę. Pandemia nie osłabiła jej pozycji lidera wśród napojów procentowych i w pierwszej połowie 2020 r. aż 51 proc. zamówień na alkohol dotyczyło właśnie wódki. Zamawiano jej średnio 13 butelek. Mniej niż w ubiegłym roku kupowano natomiast whisky oraz wina – w przypadku tego drugiego zainteresowanie spadło z 21 do 18 proc. Rosnącą popularnością cieszyło się natomiast piwo, które kupowano w tym roku o 2 punkty procentowe częściej niż w 2019.

– Wódka od lat pozostaje napojem alkoholowym, który najlepiej sprzedaje się w Polsce przy okazji różnego typu imprez okolicznościowych. Spadek popularności wina w ciągu ostatnich miesięcy może natomiast wynikać z zamknięcia wszelkich lokali, restauracji, odwołania wernisaży i koncertów, na których zwykle cieszy się ono dużą popularnością – tłumaczy Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl.

4 z 5
Klientom zależy na czasie...
fot. Oferteo

Klientom zależy na czasie

Ciekawie wyglądają dane dotyczące terminu, w którym zleceniodawcy chcieli otrzymać swoje zamówienie. W 2020 r. aż połowa z nich zaznaczyła, że alkohol jest im potrzebny „na już”. Rok wcześniej takie preferencje wykazała tylko jedna trzecia badanych. Spadła tym samym liczba osób gotowych poczekać na dostarczenie towaru miesiąc (z 40 do 32 proc.) lub trzy miesiące (z 24 do 18 proc.).

* Powyższe dane pochodzą z analizy ponad 6034 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl w I połowie 2019 i 2020 roku przez osoby poszukujące dostawców alkoholu.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Zawisza wreszcie wygrał w Bydgoszczy. Zobacz  zdjęcia z meczu i trybun

Zawisza wreszcie wygrał w Bydgoszczy. Zobacz zdjęcia z meczu i trybun

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Zaginęła 17-letnia Marta Pałczyńska. Szukają jej bliscy i bydgoska policja

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Kierowca zasnął, auto dachowało. Groźne nocne zdarzenie w Nekli

Zobacz również

Zawisza wreszcie wygrał w Bydgoszczy. Zobacz  zdjęcia z meczu i trybun

Zawisza wreszcie wygrał w Bydgoszczy. Zobacz zdjęcia z meczu i trybun

Wypadek na S10 pod Toruniem. Bus zderzył się z osobówką, pięć osób poszkodowanych

Wypadek na S10 pod Toruniem. Bus zderzył się z osobówką, pięć osób poszkodowanych