- Czy udało nam się połączyć to, o czym od lat się mówiło, czyli naszą bogatą historię z tym, co przed nami i z tym, co trwa obecnie, ocenią mieszkańcy. Myślę, że spośród wielu propozycji, które zostały nam przedstawione, to jest ta, która wpadła nam wszystkim w oko i przede wszystkim spełni nasze oczekiwania i przeszłość oraz teraźniejszość połączy z przyszłością - powiedział na wstępie Robert Luchowski, burmistrz Żnina.
Artur Gnat z Domu Marki Max von Jastrov przedstawił główne założenia marki Żnin. Trzeba zaznaczyć, że oprócz przedstawicieli wspomnianego Domu Marki, w przedsięwzięciu uczestniczyli także przedstawiciele Żnina - m.in. ratusza i podległych mu instytucji, organizacji turystycznych, stowarzyszeń.
- Chcieliśmy, żeby ta koncepcja na lata wyznaczała kierunek i pozwalała komercjalizować tę ideę. Żeby ta idea pozwalała zarabiać lokalnym przedsiębiorcom i rozwijać lokalny biznes - powiedział Artur Gnat. Ideą marki jest „Żnin. EPICentru Polski“, czyli epickie centrum Polski.
- Promocja ma trafiać do grupy dzieci w wieku 10 - 15 lat oraz do ich wychowawców w szkołach i rodziców. Do dzieciaków będzie przemawiać emocjami i pozyskiwaniem wiedzy przez zabawę, wychowawcy mają otrzymać komfort i bezpieczeństwo wynikające m.in. z tego, że otrzymają propozycję gotowego wyjazdu.
Żnin ma być głównym miejscem, obok Biskupina, do którego mają zjeżdżać wycieczki.
W Żninie mają pojawić się dodatkowe rozrywki.
Jako przykłady podano muzeum gier komputerowych czy muzeum Wiedźmina, escape roomy, gry miejskie.
Czytaj także: Rowery dla barcińskiej policji. Pierwsze takie w regionie!
Tragicznie na drogach, są zabici i ranni, wśród nich dzieci, ale także „Cicha Noc” po chińsku, angielsku i łotewsku, oraz o dyplomach dla uprzejmych kierowców – najciekawsze informacje ostatnich dni w magazynie „Info z Polski”