Wyłączne prawo do znaku towarowego "Karpatka" ma Rieber Foods, właściciel marki Delecta. Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie zakończył 12-letni proces z Dr. Oetkerem.

"Karpatka" została wprowadzony na rynek w 1986 roku przez Kujawskie Zakłady Koncentratów Spożywczych we Włocławku (obecnie Rieber Foods Polska S.A.). - Był to pierwszy tego rodzaju krem w proszku do samodzielnego przygotowania w domu wraz z ciastem - mówi Piotr Sieńko, prezes Rieber Foods Polska.

Przeczytaj: Wielki sukces! Włocławka Delecta dogoniła Coca-colę

Wypiek szybko zyskał uznanie konsumentów, a "Karpatka" stała się sztandarowym produktem marki Delecta.W 1995 roku znak towarowy "Karpatka" został zgłoszony przez Rieber Foods Polska S.A. do Urzędu Patentowego i objęty ochroną prawną. Mimo tego rok później Dr. Oetker wprowadził na rynek produkt o tej samej nazwie i podobnej szacie graficznej opakowanie.

Gdy Dr. Oetker nie zareagował na wezwanie i nie zrezygnował z dalszego wprowadzania tego produktu na rynek, Rieber Foods Polska wystąpił z powództwem do sądu. Proces trwał 12 lat. I zakończył się wygraną właściciela marki Delecta. Sąd uznał w pełni roszczenia Rieber Foods.

Przeczytaj: Delecta sponsoruje drużynę siatkówki. A Piotr Gruszka robi wokół niej dużo szumu (wideo)

Dr Oetker postanowił wycofać z rynku produkty z użyciem nazwy Karpatka i zawarł w tej kwestii ugodę. Niestety, jak się dowiedzieliśmy, na rynku pojawili się nowi producenci, którzy wprowadzają do obrotu produkty pod nazwą "Karpatka". Rieber Foods Polska rozważa podjęcie kroków prawnych w stosunku do tych firm.

"Karpatka" Delecta jest niekwestionowanym liderem na rynku w swojej kategorii. Obecnie linia "Karpatek" Delecty obejmuje trzy produkty: Krem "Karpatka" oryginalny, Krem "Karpatka" 5 minut oraz "Karpatka" ciasto i krem.