Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Keczup z Włocławka? Będzie! Pozwolenie zostało wydane i od lutego firma ma nowego właściciela

Andrzej Galczak [email protected] tel. 54 232 22 22
Dotychczasowy producent przetworów z warzyw i owoców przygotowuje się do nowego sezonu, ale pod nową marką. I z nadziejami, że teraz już na dłużej, niż poprzednio.
Dotychczasowy producent przetworów z warzyw i owoców przygotowuje się do nowego sezonu, ale pod nową marką. I z nadziejami, że teraz już na dłużej, niż poprzednio. Dominika Grabczewska/archiwum
Dotychczasowy producent przetworów z warzyw i owoców przygotowuje się do nowego sezonu, ale pod nową marką. I z nadziejami, że teraz już na dłużej, niż poprzednio.

Dawne KZPOW, od czasu prywatyzacji, przechodziły przez ręce kilku właścicieli. Ostatnim była Agros-Nova. W połowie ub. roku zakład został sprzedany. Decyzję musiał zatwierdzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pozwolenie zostało wydane i od lutego firma ma nowego właściciela. Jest nim spółka Polskie Przetwory, zależna od Krajowej Spółki Cukrowej.

Zakład zatrudnia 122 osoby i przygotowuje się do nowego sezonu. - Spółka uruchomiła już działalność operacyjną oferując w pierwszej kolejności półprodukty, a więc przeciery warzywne i owocowe - mówi Bogusław Mazur, rzecznik Krajowej Spółki Cukrowej. - Rozpoczęliśmy kontraktowanie pomidorów, podstawowego surowca do produkcji keczupów i koncentratów pomidorowych. Na tegoroczny sezon podpisane są umowy na około czterdzieści procent dostaw pomidorów. Jeszcze w tym miesiącu rozpoczniemy kontraktację ogórków konserwowych, marchwi oraz truskawek, śliwek i jabłek.

Przeczytaj także: Kechup zostaje we Włocławku - pod inną nazwą

Marka keczup "Włocławek" jest własnością Agros-Novy. Pod jaką będą sprzedawane wyroby produkowane w naszym mieście? - Koncepcja jest w fazie przygotowań, uwzględniających jej synergię z marką Polskiego Cukru - dodaje rzecznik. - Jeżeli nasze oczekiwania będą spełnione, nowa marka przyniesie korzyści całej grupie. Jednak ostateczna decyzja o wprowadzeniu konkretnych produktów zapadnie po wykonaniu badań rynkowych. Teraz możemy ujawnić, że nowa marka nawiąże do rozpoznawalnych wieloletnich tradycji, jakości lokalnych surowców i jakości produkcji. Pod uwagę brany jest również potencjał sprzedaży produktów pod marką własną sieci handlowych.

Włocławski zakład planuje wejście w nisze rynkowe produkując wyroby ukierunkowane na "wygodną" i zdrową żywność. Jednak podstawą profilu produkcji pozostaną przetwory warzywne, szczególnie keczupy i koncentrat pomidorowy. Rozszerzenie asortymentu o produkty konsumenckie pod własną marką nastąpi do połowy 2014 r.

Spółka rozpoczęła realizację planowanych zadań inwestycyjnych. Obecnie prowadzone są niezbędne remonty. Hale produkcyjne przygotowywane są do najbliższego sezonu. W kolejnym etapie mają być zainstalowane nowe maszyny i urządzenia, dzięki którym wzmocniona zostanie infrastruktura zakładu.
Mieszkańcy Włocławka wielokrotnie stawali po stronie zakładu. Teraz mają nadzieję, że smak ulubionego keczupu pozostanie bez zmian.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska