Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klamka zapadła. S-5 podpisana w odcinkach

Marek Weckwerth
Siedmiu wykonawców zaprojektuje i zbuduje drogę ekspresową przebiegającą przez Bydgoszcz. Wczoraj podpisano z nimi umowy.
Siedmiu wykonawców zaprojektuje i zbuduje drogę ekspresową przebiegającą przez Bydgoszcz. Wczoraj podpisano z nimi umowy. Andrzej Bartniak
Siedmiu wykonawców zaprojektuje i zbuduje drogę ekspresową przebiegającą przez Bydgoszcz. Wczoraj podpisano z nimi umowy.

Tak, budujemy! - To rzeczywisty początek procesu inwestycyjnego - stwierdził Paweł Olszewski, wiceminister infrastruktury i rozwoju obecny na spotkaniu w bydgoskiej siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Wszyscy wiemy jak ważne są drogi ekspresowe, bo ich bliskość wpływa na rozwój terenów inwestycyjnych. Już teraz dostaję zapytania od firm logistycznych kiedy będzie gotowa ta droga - powiedział Rafał Bruski, prezydent miasta Bydgoszczy.

- Dla mnie i moich pracowników jest to inwestycja życia, bo już się nie zdarzy, że jednorazowo będziemy podpisywać umowy na budowę drogi o tak dużej łącznej długości - przyznaje Mirosław Jagodziński, dyrektor bydgoskiej GDDKiA.

Uroczyste podpisywanie umów w bydgoskim oddziale GDDKiA obserwowali burmistrzowie i wójtowie miast i gmin województwa kujawsko-pomorskiego, bo to ważny dla nich i dla mieszkańców akt.

Droga połączy autostradę A-1 w Nowych Marzach z budowanym już odcinkiem S-5 w Wielkopolsce. Odcinek kujawsko-pomorski będzie miał 128 km. Pochłonie 2,5 mld zł.

Inwestycję podzielono na siedem odcinków. Pierwszy z Nowych Marz do Dworzyska ma 23,3 km. Spółka Impresa Pizzarotti wybuduje go za 374, 7 mln zł. Ta sama firma zbuduje też 22,4-kilometrowy odcinek Dworzysko - Aleksandrowo (409,8 mln zł).

Budową między Aleksandrowem a Tryszczynem (14,7 km) zajmie się konsorcjum firm z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor na czele. Cena tego odcinka to dokładnie 369 mln zł.

Fragment Tryszczyn - Białe Błota ( 13,5 km ) będzie wykonywało konsorcjum firm, a ich liderem jest spółka Polaqua. Koszt: 328,5 mln zł.

Wspomniana już spółka Impresa Pizzarotti zajmie się też budową szosy między Białymi Błotami a Szubinem ( 9,7 km ). Dostanie na to 259, 9 mln zł.

Liderem budowy odcinka Szubin - Jaroszewo ( 19,3 km) zostało konsorcjum firm ze spółką Trakcja PRKiI na czele. Odcinek powstanie za 351,9 mln zł.

Ostatni 25-kilometrowy fragment S-5 z Jaroszewa do granicy województwa zbuduje konsorcjum pod przewodnictwem Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Cena: 421,8 mln zł.

Od Aleksandrowa do Białych Błot „ekspresówka” będzie jednocześnie północno-zachodnią obwodnicą Bydgoszczy.

W drugiej połowie 2016 roku gotowe mają być projekty poszczególnych odcinków, a wtedy wojewoda wyda tzw. zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. W pierwszej połowie 2017 roku rozpoczną się wykupy gruntów. Budowa ma potrwać od 2017 do 2019 roku.

„Ekspresówka” będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska