https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kłopoty na budowie S5. Potężny problem z wybudowanym już wiaduktem

Marek Weckwerth
GDDKiA
Odcinek siódmy budowanej trasy S5 wcale nie wygląda tak różowo jak to przedstawia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wątpię czy uda się go oddać do użytku jesienią - mówi pragnący zachować anonimowość Czytelnik ze Żnina.

Budowa odcinka siódmego drogi ekspresowej z Jaroszewa do granicy z województwem wielkopolskim (25,1 km) jest zaawansowana w ok. 80 procentach. Roboty prowadzi konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner). Tak duży postęp prac (w przeciwieństwie do pozostałych sześciu odcinków) daje nadzieję, że zakończone zostaną jeszcze już jesienią.

Palują wiadukt

Jednak nasz Czytelnik zwraca uwagę, że za Rogowem budowlańcy mają potężny problem z wybudowanym już wiaduktem. Ciężka budowla posadowiona została na grząskim gruncie i osiadła o 7 centymetrów, przez co nijak nie pasuje do doprowadzonych do niej nasypów z jezdniami.

Inżynierowie zastanawiali się, czy rozebrać wiadukt i całą robotę wykonać od zera czy też zastosować tak zwane palowanie. Wybrali tę drugą metodę.

80 procent drogi S5, ale tylko na jednym z siedmiu odcinków

Dalej wyjaśnia, że drogowcy mieli w tym miejscu problemy już 10-15 lat temu na drodze krajowej nr 5, która wciąż zapadała się, bo to bagnisty grunt.

Rozwiązaniem okazało się wybranie ziemi aż do gęstego gruntu i ułożenie betonowych studni, na których ułożono drogę. - Na jednym z obiektów w rejonie Lubcza wystąpiły problemy polegające na osiadaniu przyczółka. Podjęto działania naprawcze polegające na wykonaniu wzmocnienia, dodatkowych pali, ale to w zasadnie zostało już opisane przez mieszkańca Żnina - wyjaśnia Łukasz Dybkowski z biura Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. - Obiekt jest pod stałą kontrola nadzoru inwestorskiego i prace są kontynuowane. Na chwilę obecną problemy nie występują.

Woda wymyła skarpy

- Jednak podobny problem pojawił się teraz na wysokości Bożejewiczek w okolicach Jeziora Skarbińskiego - zauważa Czytelnik ze Żnina. - Coś się im zapadło i powstała 50-metrowa wyrwa w nasypie. Na razie nic tam się nie dzieje.

- Taka sytuacja nie miała miejsca - dementuje Dybkowski. - Doszło do wymyć w skarpach nasypów podczas ulewy, ale wykonawca to naprawiał. Dodatkowo w tym rejonie pozostaje do wykonania fragment nasypu w miejscu prowadzonej przebudowy ropociągu. Taka sytuacja wynika z kolejności prowadzenia robót. Najpierw trzeba przebudować ropociąg zgodnie z wymogami technicznymi, żeby później posadowić nasyp i kontynuować roboty.

Problemy na węźle

Czytelnik zwraca też uwagę na kolejny problem - na węźle Ja-roszewo nic się nie dzieje od 4 miesięcy, także na drodze wojewódzkiej nr 251, którą przecina DK nr 5, a w przyszłości ma łączyć się z S5 na węźle Żnin Wieś. Jego zdaniem, Eurovia (wykonawca) nie zdąży wyremontować drogi wojewódzkiej do jesieni, a zatem z tej drogi trzeba będzie najpierw wjechać na węzeł w Jaroszewie.

Budowa drogi S5 w regionie. Opuszczone odcinki mają ożyć wiosną 2020 roku. Jeśli ktoś je weźmie

- GDDKiA bierze pod uwagę ewentualności i rozwiązania zmian w organizacji, które pozwolą, by ruch mógł się odbywać - odpowiada Łukasz Dybkowski. - Toczą się rozmowy pomiędzy wykonawcą i zamawiającym celem usprawnienia działań na omawianym odcinku. GDDKiA na bieżąco monitoruje sytuację na wszystkich kontraktach i reaguje zgodnie z przepisami i zapisami kontraktowymi, gdy wymaga tego sytuacja.

Smaki Kujaw i Pomorza odcinek 1

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
30 sierpnia, 6:44, Jcb:

Ten pseudu czytelnik to chyba budowe z samochodu ogladal. Nie wie dokladnie a pier....

Dokładnie, problem rozwiązany, a tu kręcą aferę po kilku miesiącach...

E
Ed
Ta cała trasa w tzw,, Remoncie" to jest wizytówka gospodarności tych którzy nadzorowali te prace,firmy i pieniądze.

Gdyby to nadzorował mój np. menadżer w mojej firmie szukałby pracy zapewne nie w tym kraju ,a za państwowe pieniądze to byle matoł tak powiem ubrany w krawat i lakierki staje się panem a za spi.... robote awansuje na inna ciepła posadę,ale co tu mówić płakać się chce a winnych brak
P
PO
Najlepiej nic nie robić i błędów nie będzie
G
Gość
30 sierpnia, 6:15, Gość:

Czytelnik, czyżby Ekspert komisji Maciarewicza?

30 sierpnia, 08:32, Troll:

A masz w pis landzie inne komisje oprócz wasermanowej i antkowej ??

Brezujesz chłopie z Inowrocławia??

G
Gość
31 sierpnia, 08:20, Gość:

Dlaczego obecny rząd PIS z przySSawkami Ziobrą i Gowinem z prawie z niczym sobie nie radzi? Naobiecują cuda, które okazują się najczęściej bajkami dla naiwnych?

Dlaczego teczowe pedały sa obwożone po Polsce jak małpy w klatkach???

G
Gość
Akurat wczoraj jechalem tym odcinkiem i patrzylem na to w kontekscie infornacji o uruchomieniu na jesien. Widziac to jak wyglada sytuacja mysle ze Gdkkia mialo na mysli jesien ale 2020. Tam jest kompletna rozpierducha i moim zdaniem nawet pseudo rozwiazania jakie maja miejsce na innym odcinku S5 Poznan-Wroczyn nie wchodzi w rachube. Odciniki w okolicy Bydgoszczy i do A1 to raczej piesn lat 2021 i dalej. Zenada ta cala S5.
G
Gość
Dlaczego obecny rząd PIS z przySSawkami Ziobrą i Gowinem z prawie z niczym sobie nie radzi? Naobiecują cuda, które okazują się najczęściej bajkami dla naiwnych?
G
Gość
30 sierpnia, 12:28, Vogi:

Ja nie wiem Kulczyk rozbudówuje a2 i zakończy przed terminem w Poznaniu remontują trasę tramwajowa i zakończą przed terminem a jak rząd coś buduje to po 2 lata opóźnień porażka

30 sierpnia, 12:38, Gość:

Takie umowy podpisano za rządów Po. I wszystko jasne.

Geniuszu ja napisałem ogólnie jak coś robi strona rządowa i obojętnie która partia rządzi nigdy nie kończą na czas

G
Gość
30 sierpnia, 12:40, Gość:

Umowę podpisywał rząd Po. Wszystko jasne.

Pisotroll :D

G
Gość
Umowę podpisywał rząd Po. Wszystko jasne.
G
Gość
30 sierpnia, 12:28, Vogi:

Ja nie wiem Kulczyk rozbudówuje a2 i zakończy przed terminem w Poznaniu remontują trasę tramwajowa i zakończą przed terminem a jak rząd coś buduje to po 2 lata opóźnień porażka

Takie umowy podpisano za rządów Po. I wszystko jasne.

V
Vogi
Ja nie wiem Kulczyk rozbudówuje a2 i zakończy przed terminem w Poznaniu remontują trasę tramwajowa i zakończą przed terminem a jak rząd coś buduje to po 2 lata opóźnień porażka
T
Troll
30 sierpnia, 6:15, Gość:

Czytelnik, czyżby Ekspert komisji Maciarewicza?

A masz w pis landzie inne komisje oprócz wasermanowej i antkowej ??

g
gość
Prawda jest taka że kobylarnia nie ma w kontrakcie węzła w jaroszewie (granica województw do węzła w jaroszewie) tylko trakcja (jaroszewo-szubin).

Bez drożnego węzła w jaroszewie żninkowo będzie tak samo zakorkowane jak jest teraz.
J
Jcb
Ten pseudu czytelnik to chyba budowe z samochodu ogladal. Nie wie dokladnie a pier....
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska