- Skróci się czas przejazdu pociągów towarowych dzięki dwukrotnemu zwiększeniu prędkości z 50 do 100 km/h - przekonuje Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego PKP PLK S.A. - Po zakończeniu robót, trasa zapewni sprawniejszy przejazd większej liczby składów.
Inwestycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich jest właśnie realizowany. W jego ramach remontowane jest 29 km toru, dziewięć przejazdów kolejowo - drogowych, dwa przejścia, cztery wiadukty oraz most nad Brdą.
Co udało się wykonać z tego planu?
- Dotychczas przebudowano już 26 km toru, a na trasie pomiędzy Nową Wsią Wielką a Bydgoszczą - Emilianowem gotowe są już trzy przejazdy kolejowo-drogowe - tłumaczy Ewa Symonoiwcz-Ginter. - Prace obejmują także wymianę 22 km sieci trakcyjnej.
Koszt prac pierwszego etapu to ponad 54 mln. zł. Zgodnie z harmonogramem powinny się zakończyć latem 2017 roku.
Nowe rozjazdy i przejazdy kolejowo - drogowe
Drugi etap robót, który zakłada m.in. przebudowę 3 km jednego toru i 2 km sieci trakcyjnej, rozpocznie się w połowie 2017 roku. I pochłonie ponad 55 mln. zł.
- Stare elementy zastąpi nowy, bezstykowy tor na betonowych podkładach - wyjaśnia Ewa Symonowicz - Ginter z PKP PLK S.A. - Remont trzech przejazdów kolejowo-drogowych podniesie poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.
Ponadto na trasie między Bydgoszczą a Emilianowem zostaną wyremontowane i zabezpieczone między innymi dwa wiadukty.
Natomiast na stacjach: Bydgoszcz Emilianowo, Bydgoszcz Wschód, Bydgoszcz Leśna i Maksymilianowo będzie wymienionych piętnaście rozjazdów.
Nie będzie zakłóceń na trasie
Prace zaplanowano jednocześnie na wszystkich odcinkach pomiędzy Nową Wsią Wielką, Bydgoszczą Emilianowem, Bydgoszczą Wschód a Maksymilianowem.
Zakończenie całości przedsięwzięcia przewidziano na 2019 r. Projekt został podzielony na dwa etapy, by zapewnić przebudowę linii oraz utrzymać kursowanie pociągów towarowych.
