Budowa ścieżek wzdłuż nabrzeży Kanału Bydgoskiego na osiedlach Miedzyń-Prądy, Flisy i Osowa Góra, to zwycięski projekt ponadosiedlowy ubiegłorocznej edycji BBO.
- Głosowało na niego ponad 4,6 tys. mieszkańców – tłumaczy Marta Stachowiak, rzeczniczka UMB. - W pierwszej kolejności powstanie dokumentacja projektowa. Wstępnie zakładamy wykonanie ścieżek po obu stronach kanału, które połączą się z istniejącą na Miedzyniu infrastrukturą pieszo-rowerową powstałą w 2019 roku. Ze względu na bardzo bliską lokalizację korzeni drzew i konieczność ich ochrony zastosowana zostanie nawierzchnia mineralna.
Ciągi spacerowe
Autorzy projektu chcą utworzenia ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3 metrów wzdłuż ul. Spacerowej na Miedzyniu oraz po drugiej stronie kanału na Flisach. Ścieżka powstanie na wysokości ul. Plażowej do Polanickiej (Miedzyń) i od ul. Wodnej do Mińskiej (Flisy).
- Projekt uwzględni także montaż elementów małej architektury, w tym kilkudziesięciu ławek, z czego cztery zaprojektowane przez studentów Wzornictwa Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego – podkreśla Marta Stachowiak. - Ławki miejskie „Watergate”, jako inspiracja budowlami hydrotechnicznymi Kanału Bydgoskiego, będą swoją formą nawiązywać do mechanizmu zamykającego wrota śluzy wodnej.
Pojawią się także kosze na śmieci, pergole wraz z zielenią oraz tablice informacyjne o historii Kanału Bydgoskiego, Miedzynia-Prądów, Flisów oraz Osowej Góry. W ramach zadania ma powstać także hotel dla owadów zapylających w kształcie symbolu naszego Miasta - Bydgoskich spichrzy oraz łąka kwietna. Zasadzone zostaną nowe drzewa i krzewy.
Uzupełnieniem tej ponadosiedlowej inwestycji jest mniejszy projekt osiedlowy, w ramach którego na Miedzyniu powstanie także ścieżka wraz z elementami małej architektury wzdłuż ul. Spacerowej (od ul. Plażowej do Kościerskiej).
Gosia Gałkowska, trenerka personalna z Bydgoszczy, zachwyca ...
Od śluzy, do śluzy
Wiosną rozpoczęliśmy budowę nowych alejek spacerowych wokół Starego Kanału Bydgoskiego. W pierwszej kolejności prace prowadzone były przy trasie spacerowej na Wilczaku. Teraz przyszedł czas na budowę ścieżki pieszo-rowerowej po stronie Okola. Nowe alejki powstają pomiędzy śluzami przy ul. Wrocławskiej i Czarnej Drodze.
- Ta inwestycja to jeden z pierwszych projektów ponadosiedlowych realizowanych w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski – dodaje Marta Stachowiak.
Zakończono też budowę ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Kruszwickiej, dzięki której dojazd rowerem nad Kanał Bydgoski stał się jeszcze łatwiejszy. Także nowa inwestycja rowerowa, o której już informowaliśmy, związana z rozbudową ul. Focha o ciąg dla rowerzystów lepiej skomunikuje ścieżki wzdłuż Starego Kanału Bydgoskiego. W tym roku oddaliśmy do użytku już blisko 6 kilometrów dróg rowerowych. Szlaki dla jednośladów powstały m.in. wzdłuż ul. Grunwaldzkiej od węzła zachodniego do granicy miasta (4,5 km), przy Armii Krajowej (0,5 km).
