https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowy bałagan

Jadwiga Aleksandrowicz
Tor prowadzący do wielkiej pasji!
Tor prowadzący do wielkiej pasji! Fot. Michał Gajewski
Mieszkańcy klną, starosta wysłuchuje skarg, radni apelują o zmiany. Wszyscy krytykują likwidację 9 kursów PKP.

Pociąg z Ciechocinka do Aleksandrowa jeździ rzadziej. Z nowego rozkładu jazdy znikło 9 kursów. Nowy rozkład nie satysfakcjonują nikogo, o czym świadczą liczne głosy naszych Czytelników. - Kto to wymyślił? Teraz nie ma żadnego połączenia z Warszawą i wieloma innymi miastami - takie i podobne uwagi wysłuchujemy od Czytelników niemal codziennie. Na niedawnej sesji Rady Powiatu problem

fatalnego rozkładu jazdy

krytykował radny Wojciech Skotnicki. Apelował do starosty i zarządu powiatu, by coś w tej prawie zrobili. Nowy rozkład jazdy to podobno pomysł marszałka województwa. - Symulacje ruchu na tej trasie, robione przez PKP w Bydgoszczy i w Urzędzie Marszałkowskim różnią się od siebie - informował na sesji starosta Zbigniew Żbikowski. _- W Urzędzie Marszałkowskim wyliczono, że średnio rocznie na tej trasie jeździ kilkudziesięciu pasażerów. _Tłumaczył, że wspólnie z

burmistrzami Ciechocinka i Aleksandrowa

zabiegali o pozostawienie dawnego rozkładu jazdy. _- Pan marszałek tłumaczył nam, że trasy zostały wydłużone aż do Torunia Wschodniego. Chodzi o opłacalność - _mówił starosta.

- Tylko, że pociągi z Ciecho-cinka nie są skomunikowane z innymi. Pierwszy pociąg odjeżdża kilkanaście minut po siódmej. Za wcześnie na dojazdy do szkół aleksandrowskich - mówił z kolei radny Skotnicki i pytał, czy to przymiarka do likwidacji połączeń kolejowych z Ciecho-cinkiem. - Argumenty, że jest wiele autobusów, trudno uznać za poważne - mówił. - Przecież do Ciechocinka przyjeżdża wielu kuracjuszy, z bagażami. Autobusy nie są przystosowane do przewozu dużej ilości bagażu, podobnie jak nie są przystosowane do przewozu wózków dziecięcych. Z Odolionu do lekarza w Aleksandrowie

matki z dziećmi

w wózkach mogą dostać się tylko pociągami. Pan marszałek i jego ludzie jeżdżą samochodami i nie wiedzą, jakim to problemem jest likwidacja kilku kursów pociągu.

Starosta poinformował, że nowy rozkład traktowany jest podobno eksperymentalnie. Po pół roku jego funkcjonowania będzie poddany analizie. Niemniej zarząd powiatu będzie nadal zabiegał o rozwiązania zgodne z oczekiwaniami mieszkańców powiatu.

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Ika
Byłoby zupełnie nieźle, gdyby pociągi dalekobieżne zatrzymywały się w Ciechocinku. Ale to plany na przyszłość, trzeba by dokonać wielu zmian, nie tylko w rozkładzie jazdy ale w przebiegu tras. Na pewno dałoby się to zrobić za pieniądze z U.E, może w końcu ktoś się za to weźmie....
Tymczasem na dzień dzisiejszy łatwiejsze jest uruchomienie większej ilości połączeń autobusowych, zbudowanie dworca PKS z prawdziwego zdarzenia, z poczekalnią, kasami biletowymi, stanowiskami dla autobusów itp. Nawet jeśli Ciechocinek nie byłby przystankiem końcowym, takie połączenia byłyby opłacalne. Z czasem okazałoby się, czy nie trzeba uruchomić połączeń z większych miast tylko do Ciechocinka i z powrotem.
M
Michał Gralak
W dniu 21.06.2008 o 09:10, TW Bolek napisał:

Pan burmistrz ma teraz ważniejsze sprawy, rada miasta ma mu dać podwyżkę pensji (tak jak by mu było za mało) i pan burmistrz rękomi radnych chce dokopać swojemu odwiecznemu wrogowi Panu Adamowi B. przyjmując nową uchwałę w sprawie koncesji na sprzedaż alkoholu w mieście. Myślę że Pan Adam poradzi sobie z Panem Leszkiem. Tak więc wygląda problem zainteresowania sprawą połączeń kolejowych przez Pana Burmistrza Leszka D. Wskutek tego Ciechocinek staje sie coraz bardziej zapyziałym miasteczkiem. Nadmierna ilość spalin sprawi, że utraci status uzdrowiska.



Nie ma jak to ciche uzdrowiskowe miasteczko z warkotem startujących odrzutowców.
Pomysł absurdalnie śmieszny.
k
kobik
W dniu 21.06.2008 o 10:47, ~KARAKAL~ napisał:

Dawno proponowalem wyprostwanie linii kolejowej naodcinku Otloczyn - Raciazek i wybudowanie stacji przelotowej dla Ciechocinka, wraz dworcem autobusowym a i portem lotniczym. Tak portem lotniczym, bo Ciechocinek moglby na lotnisko otrzymac wiele szybciej pieniadze, niz Bydgoszcz. Srodki pochodzilyby od organizacji zagranicznych, trzeba tylko ruszyc glowa. Na Swiecie znaczace uzdrowiska lub osrodki turystyczno wypoczynkowe funduja sobie lotniska. Ponadto dodam ze pociagi pospieszne i ekspresowe zatrzymuja sie w Aleksandrowie tylko ze wzgledu na Ciechocinek, dlaczego nie mialyby to robic bezposrednio. KARAKAL



Pomyśly normalnie lepsze niż Giertycha w rządzie, jeśli chcesz lotniska to musisz się do pana Gosiewskiego zwrócić i poprosić, żeby startował z naszego regionu, wtedy będzie lotnisko i w Aleksie i Ciechu. No i będzie jeździł ekspres z Aleksa do Ciechocinka. A z drugiej strony nie zgodzę się na stwierdzenie, że pośpiechy się zatrzymują w Aleksie ze względu na Ciech. Może tylko TLK Kujawy, ale reszta na pewno nie.
F
F5755B
aCo sie tak denerwujecie n/t sytuacji w Ciechocinku i bezradnosci burmistrza on i tak zasłużył na podwyżke i ja dostał bez kiwnięcia palcem bo ma takich radnych jakich wybraliscie kazdy trzyma palec w du*** zeby tylko być blisko koryta z dietami .
T
TW Bolek
W dniu 22.06.2008 o 02:01, Bolek z Gdanska napisał:

I ja taka inicjatywe popieram, przed kazdym bezradnym na stole prezydialnym krzyz powinien stac.


kpij sobie dalej, nadejdzie taki dzień, kiedy twoja rodzina na siłę będzie pakowac twoja trumnę do kościoła ze względu na ludzi, potem twoją przyklepią łopatą na cmentarzu i postawią na twoim grobie krzyż znak łaski i odkupienia. Nie kpij człowieku z krzyża.
B
Bolek z Gdanska
W dniu 21.06.2008 o 19:45, Tina napisał:

To chociaż dobrze, że znalazł sie jeden odważny radny, który chce krzyża w sali posiedzeń rady.



I ja taka inicjatywe popieram, przed kazdym bezradnym na stole prezydialnym krzyz powinien stac.
x
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
W dniu 21.06.2008 o 22:20, Kolejomaniak napisał:

Dzięki nowemu rozkładowi jazdy przybyły nowe połączenia kolejowe z Torunia Wschodniego do Aleksandrowa i dalej Ciechocinka, polepszyło się połączenie Torunia z Aleksandrowem w niedzielę. Poza tym i tak w pociągu z Aleksandrowa do ciechocinka jeździła garstka ludzi a najczęściej pociąg woził powietrze. Taki rozkład może zostać.


na pewno nie zostanie, idzie calkowicie do likwidacji od wrzesnia, zbyt duzo optymizmu w twojej wypowiedzi, poza tym pociagi z Torunia Wschodniego jezdza jeszcze bardziej puste, a jedynym pasazerem jestes wlasnie ty. przeczytaj dokladnie artykul, a potem wypowiadaj sie.
K
Kolejomaniak
Dzięki nowemu rozkładowi jazdy przybyły nowe połączenia kolejowe z Torunia Wschodniego do Aleksandrowa i dalej Ciechocinka, polepszyło się połączenie Torunia z Aleksandrowem w niedzielę. Poza tym i tak w pociągu z Aleksandrowa do ciechocinka jeździła garstka ludzi a najczęściej pociąg woził powietrze. Taki rozkład może zostać.
x
xxxxxxxxxxxxxxxx
W dniu 21.06.2008 o 19:01, Bolek z Gdanska napisał:

Taki jeden BEZRADNY w Aleksie zada krzyza w sali posiedzen. Ktos z internautow popiera go, powolujac sie na sumienia BEZRADNYCH w czasie obrad.To jak to sie ma do sumien tych BEZRADNYCH, gdzie w salach posiedzen krzyze juz wisza


tamci bezradni mają sumienie tylko po to by dać podwyżkę panu burmistrzowi na wakacje i dokopać panu Adamowi B. uchwałą koncesyjną na sprzedaż alkoholu w mieście. Problem połączeń kolejowych wcale ich nie obchodzi.
T
Tina
To chociaż dobrze, że znalazł sie jeden odważny radny, który chce krzyża w sali posiedzeń rady.
B
Bolek z Gdanska
Taki jeden BEZRADNY w Aleksie zada krzyza w sali posiedzen.
Ktos z internautow popiera go, powolujac sie na sumienia BEZRADNYCH w czasie obrad.
To jak to sie ma do sumien tych BEZRADNYCH, gdzie w salach posiedzen krzyze juz wisza
b
babcia mirabel
W dniu 21.06.2008 o 10:26, REFERENDUM napisał:

Właśnie, oficjalnie trzeba wystosować zaproszenie do: burmistrza Ciechocinkaburmistrza Aleksandrowastarosty powiatu aleksandrowskiegowszelakich radnych miejskich i powiatowychwojewody kujawsko-pomorskiegomarszałka kujawsko-pomorskiegoi wynajętym busem zgraję obwieść po okolicy - niech zobaczą w końcu zrealizowane projekty przy ich wsparciuTrochę na wertepach jazdy może nimi wstrząśnie a i uchowaj boże niech nie potrącą żadnego rowerzysty, bo na pewno na przejeździe kolejowym nie wpadną pod pociąg... Co zobaczą jeszcze? Od zatrzęsienia latarni na drodze A-C, dziurę na dziurze zamiast dróg, na Stawkach stadion "olimpijski", w którym utopiono miliony, w obu miastach (dziwne, że mają jeszcze prawa miejskie) skostniałe ośrodki bez jakiejkolwiek kultury czy wykwalifikowanej kadry. (zarządca T. musi zapłacić 120 tysięcy kosztów procesowych - czy taki marnokradca nie mógł za tą kwotę zrobić czegoś mądrzejszego?)Panowie... jesteście albo odporni jak beton na kwas albo nie macie w łbach nic?Przecież stworzenie linii 2 czy 3 busów regularnie jeżdzących na trasie Ciechocinek-Nieszawa-Aleksandrów, nawet co pół godziny nie jest trudne i kilka razy tańsze od pociągów. Zatem trzeba owych możnowładców wsadzić w busa (najpierw niech zapłacą za to w własnej kieszeni), potrząsnąć, pokaż palcem nawet a na koniec zostawić wieczorem w Aleksandrowie i niech sami się martwią jak wrócić do domu. Miejmy nadzieję, że łomotu nie dostana na dworcu PKP. Chociaż nie ma co mieć do tego pewności... nie każda mordka jest lubiana przez plebs UWAGA: jeśli jakaś mądra głowa czyta teraz te wypociny - MOŻESZ UKRAŚĆ TEN POMYSŁ I WBIĆ GO DO PROGRAMU W KTÓRYM PAKUJESZ KIEŁBASĘ WYBORCZĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-----------------------------Media o naszym grajdole:TVPTVN


widzę, że masz problemy zdrowotne, skoro wszędzie widzisz kiełbasę zdrowotną. Na bule brzuszka najlepszym lekarstwem jest mięta. To wie nawet moja córeczka.
T
TW Bolek
W dniu 21.06.2008 o 11:47, Michał Gralak napisał:

Mnie bardziej interesuje co stało się z szynobusem, który z tak wielka pompą został przywitany w Ciechocinku?Mieszkam obecnie w Wielkiej Brytanii, tu na takich krótkich trasach jeździ skład złożony uwaga - z jednego wagonu, za to jeździ co pół godziny... Zresztą wagon sam w sobie jest lokomotywą. Poza tym, tam gdzie jeżdżą pociągi - nie jeżdżą autobusy. Raz oszczędność, dwa ekologia.Zastanawia mnie czemu u nas nie kopiuje się niektórych rozwiązań, które sprawdzają się gdzie indziej.Ah, proponuję zmianę nazwy naszego miasta z Ciechocinek na Polbruk, podejrzewam że przy obecnym składzie Rady Miasta, wniosek przeszedł by bez głosu sprzeciwu.


kursowaniu szynobusu sprzeciwił się przed laty sam pan Dzierżewicz, twierdząc że zanieczyszcza on miasto. Powrócono więc do pociagów, napędzanych trakcją elektryczną.
M
Michał Gralak
Mnie bardziej interesuje co stało się z szynobusem, który z tak wielka pompą został przywitany w Ciechocinku?
Mieszkam obecnie w Wielkiej Brytanii, tu na takich krótkich trasach jeździ skład złożony uwaga - z jednego wagonu, za to jeździ co pół godziny... Zresztą wagon sam w sobie jest lokomotywą. Poza tym, tam gdzie jeżdżą pociągi - nie jeżdżą autobusy. Raz oszczędność, dwa ekologia.
Zastanawia mnie czemu u nas nie kopiuje się niektórych rozwiązań, które sprawdzają się gdzie indziej.

Ah, proponuję zmianę nazwy naszego miasta z Ciechocinek na Polbruk, podejrzewam że przy obecnym składzie Rady Miasta, wniosek przeszedł by bez głosu sprzeciwu.
R
REFERENDUM
Właśnie, oficjalnie trzeba wystosować zaproszenie do:

burmistrza Ciechocinka
burmistrza Aleksandrowa
starosty powiatu aleksandrowskiego
wszelakich radnych miejskich i powiatowych
wojewody kujawsko-pomorskiego
marszałka kujawsko-pomorskiego

i wynajętym busem zgraję obwieść po okolicy - niech zobaczą w końcu zrealizowane projekty przy ich wsparciu

Trochę na wertepach jazdy może nimi wstrząśnie a i uchowaj boże niech nie potrącą żadnego rowerzysty, bo na pewno na przejeździe kolejowym nie wpadną pod pociąg... Co zobaczą jeszcze? Od zatrzęsienia latarni na drodze A-C, dziurę na dziurze zamiast dróg, na Stawkach stadion "olimpijski", w którym utopiono miliony, w obu miastach (dziwne, że mają jeszcze prawa miejskie) skostniałe ośrodki bez jakiejkolwiek kultury czy wykwalifikowanej kadry. (zarządca T. musi zapłacić 120 tysięcy kosztów procesowych - czy taki marnokradca nie mógł za tą kwotę zrobić czegoś mądrzejszego?)

Panowie... jesteście albo odporni jak beton na kwas albo nie macie w łbach nic?

Przecież stworzenie linii 2 czy 3 busów regularnie jeżdzących na trasie Ciechocinek-Nieszawa-Aleksandrów, nawet co pół godziny nie jest trudne i kilka razy tańsze od pociągów.

Zatem trzeba owych możnowładców wsadzić w busa (najpierw niech zapłacą za to w własnej kieszeni), potrząsnąć, pokaż palcem nawet a na koniec zostawić wieczorem w Aleksandrowie i niech sami się martwią jak wrócić do domu. Miejmy nadzieję, że łomotu nie dostana na dworcu PKP. Chociaż nie ma co mieć do tego pewności... nie każda mordka jest lubiana przez plebs

UWAGA: jeśli jakaś mądra głowa czyta teraz te wypociny - MOŻESZ UKRAŚĆ TEN POMYSŁ I WBIĆ GO DO PROGRAMU W KTÓRYM PAKUJESZ KIEŁBASĘ WYBORCZĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-----------------------------
Media o naszym grajdole:

TVP
TVN
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska