Co będzie promowane?
KE zwraca uwagę, że promocja będzie dotyczyć także produktów ekologicznych w Unii Europejskiej – owoców, warzyw, zdrowego odżywiania oraz dobrostanu zwierząt. Kampania ma również podkreślić wysokie standardy bezpieczeństwa i jakości żywności, dzięki oznaczeniu geograficznemu w UE.
- Promowanie jakości i bezpieczeństwa europejskich produktów rolno-spożywczych w UE i na świecie jest ważnym wymiarem wsparcia Komisji dla rolników i producentów. Nasza polityka promocyjna odgrywa kluczową rolę w przejściu na zrównoważone systemy żywnościowe. Naszym celem jest zwiększenie świadomości na temat rolnictwa ekologicznego i bardziej zrównoważonych praktyk rolniczych, w połączeniu z promocją świeżych owoców i warzyw, niezbędnych do zdrowego odżywiania i zrównoważonej diety. Popyt na te produkty musi wzrosnąć, jeśli chcemy, aby więcej producentów przyłączyło się do zielonej transformacji – powiedział komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski.
Polityka promocyjna będzie wspierać wszelkie inicjatywy realizowane przez UE na rzecz zrównoważonego rolnictwa – nie tylko Zielony Ład, ale także strategię od pola do stołu, czy plan komunikacyjny na inicjatywy obywatelskie.
To też może Cię zainteresować
Co poza UE?
Plan promocyjny zakłada także konkurowanie z rynkami spoza Unii Europejskiej. Jak podkreśla KE, priorytetem są rynki o wysokim potencjale wzrostu – Japonia, Kanada i Meksyk.
Wnioski o dofinansowanie w kampanii 2022
Na początku 2022 roku organizacje branżowe, producenci, grupy rolno-spożywcze będą mogły składać wnioski o dofinansowanie w ramach działań promocyjnych. Projekty będą oceniane pod kątem klimatycznym i środowiskowym.
Źródło: KE
