Ze sklepowych półek w Polsce zniknie Coca-Cola o smaku wiśniowym. Zastąpi ją Coca-Cola Cherry Zero Cukru.
Firma Coca-Cola dołączyła do porozumienia polskich producentów żywności, handlowców i restauratorów, którzy zobowiązali się do zadbania o lepszą jakość produktów spożywczych.
Działania koncernu wpisują się w jego strategię, która zakłada zmniejszenie o 10 proc. zawartości cukru w produktach do 2020 roku.
Firma już wiele lat temu rozpoczęła ograniczanie zawartości cukru i kalorii w swoich produktach m.in. poprzez zmianę receptur i wprowadzanie niskokalorycznych i niskocukrowych napojów. Teraz podjęła decyzję o wycofaniu z polskiego rynku Coca-Coli Cherry. W zamian wprowadza wiśniowy napój w wersji bezcukrowej.
Konecern od pewnego czasu informuje o tym m.in. na portalach społecznościowych, odpowiadając na pytania klientów, którym coraz trudniej znaleźć Coca-Colę Cherry w sklepach.
Coca-Cola Cherry na światowym rynku pojawiła się w 1985 roku, a jej premiera w Polsce miała miejsce w 1996 roku.
W tym roku zebrano aż o 1/3 mniej owoców
Zobacz nasz program informacyjny: