Kończy się już „masa krytyczna”. Ostatnia w 2020? [zdjęcia, wideo]

Agata Kozicka
Agata Kozicka
Przejazdy BMK, jak zawsze podkreślają ich organizatorzy, są po to, by zaznaczyć, że ruch rowerowy w Bydgoszczy jest ważny, że rowerzystów jest tylu, iż trzeba ich brać pod uwagę organizując ruch drogowy w mieście. Przez ostatnie lata wiele udało się osiągnąć. Środowiska rowerowe biorą czynny udział w konsultacjach dotyczących nowych inwestycji, a ich głos jest coraz poważniej traktowany.Niektóre miasta, gdzie rowerzystom udało się zająć odpowiednie „miejsce” w ruchu drogowym, zaprzestała przejazdów. Bydgoszcz pierwszy tegoroczny przejazd nazwała „Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną!”>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl
Przejazdy BMK, jak zawsze podkreślają ich organizatorzy, są po to, by zaznaczyć, że ruch rowerowy w Bydgoszczy jest ważny, że rowerzystów jest tylu, iż trzeba ich brać pod uwagę organizując ruch drogowy w mieście. Przez ostatnie lata wiele udało się osiągnąć. Środowiska rowerowe biorą czynny udział w konsultacjach dotyczących nowych inwestycji, a ich głos jest coraz poważniej traktowany.Niektóre miasta, gdzie rowerzystom udało się zająć odpowiednie „miejsce” w ruchu drogowym, zaprzestała przejazdów. Bydgoszcz pierwszy tegoroczny przejazd nazwała „Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną!”>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl Filip Kowalkowski
Przejazdy Bydgoskiej Masy Krytycznej wchodzą w ostatnią fazę - może do 2020 roku uda się z nią skończyć. Na razie stawia sobie cele.

Przejazdy BMK, jak zawsze podkreślają ich organizatorzy, są po to, by zaznaczyć, że ruch rowerowy w Bydgoszczy jest ważny, że rowerzystów jest tylu, iż trzeba ich brać pod uwagę organizując ruch drogowy w mieście. Przez ostatnie lata wiele udało się osiągnąć. Środowiska rowerowe biorą czynny udział w konsultacjach dotyczących nowych inwestycji, a ich głos jest coraz poważniej traktowany.

Niektóre miasta, gdzie rowerzystom udało się zająć odpowiednie „miejsce” w ruchu drogowym, zaprzestała przejazdów. Bydgoszcz pierwszy tegoroczny przejazd nazwała „Skończmy z Bydgoską Masą Krytyczną!”

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Ale nie od razu. - Chcemy osiągnąć pewne cele, zanim odwołamy przejazdy - zaznacza Sebastian Nowak z BMK. M.in. chodzi o zwiększenie liczby osób korzystających z roweru, jako środka transportu w mieście. Ile to jest dziś mieszkańców? Trudno powiedzieć. Ostatnie dane, jakie posiadają Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna to 2 proc. - Ale myślimy, że tych osób jest już więcej, bo w ostatnich latach widzimy poważny wzrost - uważa Nowak. - Chcielibyśmy, by było to przynajmniej 20 proc.

Poza tym BMK chce, by jeździło się po Bydgoszczy bezpieczniej, by sieć dróg rowerowych pozwalała przedostać się z północy na południe i ze wschodu na zachód miasta. - Przy sprzyjających wiatrach myślimy, że jest to do osiągnięcia do 2020 roku - dodaje Nowak.

Masa Krytyczna Bydgoszcz 27.01.2017

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie