Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konstanty Dombrowicz: Cisza nocna dla Fordonu

Konstanty Dombrowicz
Konstanty Dombrowicz: Z jednego się cieszę. Moje odważne decyzje z lat 2008 i 2009 roku w sprawie budowy linii tramwajowej do Fordonu przecinające wieloletnie dyskusje zostały zrealizowane.
Konstanty Dombrowicz: Z jednego się cieszę. Moje odważne decyzje z lat 2008 i 2009 roku w sprawie budowy linii tramwajowej do Fordonu przecinające wieloletnie dyskusje zostały zrealizowane. Jarosław Pruss, Tomasz Czachorowski
Były prezydent Bydgoszczy ma sporo wątpliwości, dotyczących nowego układu komunikacji miejskiej, który od jutra wchodzi w życie. Jego stanowisko prezentujemy poniżej.

Informacja, którą przeczytałem w jednej z bydgoskich gazet wydała mi się niewiarygodna. A jednak to prawda. Oto prezydent Bydgoszczy zarządza dla Fordonu od godziny 20-tej nocną ciszę. Zbudowane za kilkaset milionów nowe połączenie tramwajowe na liniach 7 i 10 ma obsługiwać pasażerów do 20-tej. Po dwudziestej autobusy. To przekracza, delikatnie mówiąc wszelkie limity zdrowego rozsądku. I to nikogo nie boli. Ponad dwutygodniowe opóźnienie uruchomienia fordońskiej linii to nie wina Pesy, to wina prezydenta Bruskiego, który zablokował w 2011 roku zakontraktowane w przetargu dostawy tramwajów. A teraz … cisza nocna. No ale bydgoski lud jest cierpliwy i nikt głośno nie protestuje. A gdzie radni, gdzie radni z tzw. z opozycji, gdzie zdrowy rozsądek? Czyżby rozsądek został także objęty nocną ciszą?

Cisza nocna dla FordonuInformacja, którą przeczytałem w jednej z bydgoskich gazet wydała mi się niewiarygodna. Oto ...

Posted by Konstanty Dombrowicz on 15 stycznia 2016

Z jednego się cieszę. Moje - powiem wprost – odważne decyzje z lat 2008 i 2009 roku w sprawie budowy linii tramwajowej do Fordonu przecinające wieloletnie dyskusje zostały zrealizowane. A rozpoczęte jeszcze przez moją ekipę pozyskiwanie pieniędzy, negocjacje, prace projektowe znalazły pomyślny finał. Dziękuję wszystkim, którzy wtedy się zaangażowali – pani Katarzynie Kojder-Szweda , całemu zespołowi z ZDiKM przygotowującemu założenia i projekty, Wydziałowi Geodezji i Nieruchomości, Witoldowi Dębickiemu byłemu prezesowi MZK i Tramwaju Fordon oraz ówczesnemu jego zastępcy – obecnemu prezesowi Tramwaju-Fordon. Osobne podziękowania należą się także Urzędowi Marszałkowskiemu, który wspomógł starania Bydgoszczy związane z projektem BiT City i przekazał europejskie środki finansowe na inwestycję, która tegoż projektu jest elementem. Podziękować należy także wykonawcom inwestycji – Firmie Gotowski i wszystkim pracującym na budowie. Oczywiście można zapytać, a cóż znaczą podziękowania prywatnej osoby. Pewnie niewiele. Ale należy się przypomnienie, że wyżej wymienieni, choć nie wszyscy z nazwiska, zostawili znaczący ślad na bydgoskiej ziemi.

Nowa trasa do Fordonu:

Muzyka:
Steve - Counting sheep
Double Helix - Run
Licencja creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska